Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین به نقل از ایرنا، محمد خدادادی در پاسخ به اینکه اگر در زمستان نیروگاه‌ها با محدودیت سوخت روبرو شوند، شرایط برای فعالیت استخراج کنندگان رمزارز چگونه خواهد بود، افزود: چنانچه در زمستان سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها با محدودیت روبرو و منجر به کمبود برق شود، فعالیت استخراج کنندگان مجاز رمزارز هم مانند سایر فعالیت‌های اقتصادی محدود خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: استخراج کنندگان مجاز رمزارزها هم به عنوان یکی از مشترکان صنعت برق در این گونه مواقع با سایر مشترکان اقتصادی تفاوتی نخواهند داشت و باید فعالیت خود را محدود کنند.

مجری طرح تامین برق رمزارزها در شرکت توانیر در پاسخ به این سوال آیا تعداد فعالان این کسب و کار افزایش یافته است یا نه، گفت: البته وزارت صنعت، معدن و تجارت مسوول مجوز دادن به این فعالان است اما از نظر انشعاب برق تاکنون انشعاب جدیدی داده نشده است.

خدادادی ادامه داد: وزارت نیرو تاکنون ۳۲۵ مگاوات مجوز فعالیت برای استخراج کنندگان رمز ارز صادر کرده که تنها ۲۰۹ مگاوات آن در مرحله بهره برداری قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: این تعداد هم تا اول خردادماه که برق آنها با هماهنگی قطع شده، فعال بوده اند و بنابراین از سوی وزارت نیرو انشعاب جدیدی داده نشده است.

مجری طرح تامین برق رمزارزها در شرکت توانیر درباره اثر فعالیت این دستگاه ها بر شبکه برق گفت: استخراج کنندگان مجاز هیچ مشکلی برای شبکه ایجاد نکرده و عامل خاموشی نیستند.

خدادادی ادامه داد: این استخراج کنندگان غیرمجاز هستند که فعالیت آنها اثرسو بر شبکه برق داشته و موجب خاموشی می شوند.

وی در پاسخ به اینکه آماری از استخراج کنندگان غیرمجاز رمزارز دارید، گفت: تعداد استخراج کنندگان زیاد و شناسایی آنها مشکل است اما از حدود ۲ هزار مگاوات مصرف که در اردیبهشت ماه برآورد شده بود، تنها ۲۰۹ مگاوات مجاز بوده و بقیه به صورت غیرمجاز فعالیت دارند.

مجری طرح تامین برق رمزارزها در شرکت توانیر ادامه داد: ضمن آنکه فعالان مجاز استخراج رمز ارز تحت فرمان مدیریت شبکه قرار داشته و هر زمان شبکه برق صلاح بداند به آنها فرمان خاموشی داده و آنها نیز رعایت می کنند.

خدادادی افزود: حدود ۵۰ شرکت در ایران هستند که به صورت مجاز به فعالیت در زمینه استخراج رمزارز مشغول بوده و همکاری خوبی با صنعت برق دارند.

شرکت مدیریت شبکه برق ایران اعلام کرده است که تاکنون تعداد ۲۱۹ هزار و ۳۶۳ دستگاه ماینر غیرمجاز به ظرفیت مصرف ۶۱۷ هزار و ۹۳۱ کیلووات در کشور کشف شده است.

تاکنون ۵ هزار و ۶۱۰ مرکز استخراج غیرمجاز رمزارز در کشور کشف شده است.

براساس گزارش‌های دریافتی، در هفته‌ای که گذشت، ۱۹۴مرکز غیر مجاز استخراج رمزارز به تعداد ۲هزار و ۲۲۷ دستگاه و به ظرفیت ۴ هزار و ۵۲۷ کیلووات در کشور کشف شد.

در ۲ هفته‌ای که گذشت (۲۰ شهریور تا دوم مهر) استان تهران با ۲۰ درصد، بیشترین میزان از مجموع ظرفیت های کشف را داشته و پس از آن به ترتیب استان های آذربایجان شرقی، فارس، خوزستان، کرمان و البرز قرار گرفتند.

بر اساس تحلیل های انجام شده در کشفیات در تعرفه های مختلف بر حسب ظرفیت، می توان افزایش درصد کشفیات در تعرفه خانگی را مشاهده کرد که این افزایش ظرفیت نسبت به هفته گذشته، به دلیل افزایش ارسال گزارش های مردمی و بازرسی محلی بوده است.

سهم ۴۳ درصدی ظرفیت های بین ۱۰ تا ۱۰۰ کیلوواتی نسبت به تمامی کشفیات، نشان دهنده این واقعیت است که در این هفته تعداد دستگاه کشف شده به ازای هر پرونده افزایش یافته است.

ماینر، دستگاه تولیدکننده رمز ارز است. رمز ارز نوعی دارایی دیجیتال است که به طور غیرمتمرکز تولید و نگهداری می‌شود و برای استخراج رمز ارزها باید محاسبات ریاضی پیچیده‌ای توسط رایانه به‌صورت مستمر انجام شود که مستلزم مصرف برق زیادی است.

متوسط انرژی مورد نیاز برای استخراج هر بیت‌کوین به عنوان اولین رمزارز ساخته شده، حدود ۳۰۰ مگاوات ساعت برآورد می‌شود که این انرژی به صورت متوسط معادل مصرف برق بیش از ۳۵ هزار واحد مسکونی در یک روز است.

به استناد تخمین مراجع بین المللی( Cambridge، ۲۰۲۱) در حال حاضر متوسط مصرف برق سالانه کل شبکه جهانی بیت کوین در حدود برابر ۹۶ میلیارد کیلووات ساعت برآورد می‌شود که این مقدار از مصرف سالانه برق در کشورهایی مانند بلژیک، فنلاند و اتریش بیشتر است.

روزهای گذشته نیز شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران اعلام کرد: مهم‌ترین راهکار از بین بردن پدیده‌های شومی مانند استخراج غیرمجاز رمز ارز یا قاچاق سوخت در کشور، آزادسازی قیمت حامل‌های انرژی است تا به طور عملی امکان سوءاستفاده از تفاوت قیمت این حامل‌ها در داخل و خارج از کشور از افراد گرفته شود.

پربیننده ترین واکنش توانیر به خبر استخراج غیرمجاز رمزارز در بورس ذخیره سد زاینده‌ رود بحرانی‌ تر از همیشه سیاسی کاری با جریمه ایران / سهم شیخ الوزرا در ماجرای کرسنت جزییات ماجرای کشف ماینرها در شرکت بورس / شرکت بورس به مراجع قضایی معرفی می شود؟ کشف ماینر در ساختمان شرکت بورس تایید شد

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: ماینر استخراج کنندگان غیرمجاز رمز استخراج رمز مجاز رمزارز شبکه برق رمز ارز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۷۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس

رئیس پلیس راه البرز از اعمال محدودیت در مسیرهای منتهی به شمال از جاده چالوس در روزهای آخر هفته خبر داد. - اخبار استانها -

سرهنگ‌ پیمان کرمی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرج اظهار داشت: تردد موتورسیکلت از ساعت 12ظهر امروز چهارشنبه تا ساعت 6 روز یکشنبه مورخ 1403/02/16 از محورهای کرج ـ چالوس و بالعکس ممنوع است.

وی با اشاره به ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه در روز پنجشنبه 13 اردیبهشت از ساعت  8.30 از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می‌شود، افزود: از ساعت 10.30 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه  بوده واز سادات 24 این ممنوعیت لغو می شود.

‌کرمی عنوان کرد: در صورت پرحجم بودن ترافیک در روزهای  چهارشنبه و جمعه تاریخ‌ 12 و 14 اردیبهشت 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت 10 صبح  از مرزن آباد به سمت تهران انسداد به صورت کامل اعمال می شود و از ساعت از ساعت 1200 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) یکطرفه اعمال می‌شود.

رئیس پلیس راه استان البرز عنوان کرد: روز شنبه تاریخ‌ 15 اردیبهشت 1403 ممنوعیت تردد برای انواع وسایل نقلیه از ساعت 8.30 از ابتدای آزادراه تهران ـ شمال اعمال محدودیت تردد به مقصد چالوس انجام شده  و از ساعت 9.30 از ابتدای پل زنگوله (انتهای دهانه شمالی تونل البرز به سمت چالوس) ممنوعیت تردد اعمال می‌شود.

وی با بیان‌ اینکه از ساعت 10.30 از مرزن‌آباد به سمت تهران جاده یک طرفه بوده است، افزود: تردد از مسیر جاده قدیم کرج ـ چالوس تا محدوده تونل کندوان برای ساکنین و افراد محلی آزاد بوده، ولی تردد خودروهایی که قصد عزیمت به چالوس در روزهای اعمال محدودیت جنوب به شمال را دارند از ساعت 7 صبح از میدان امیرکبیر به سمت چالوس ممنوع است.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ١٠٠ برابر نرخ انرژی، جریمه استخراج غیرمجاز رمزارز
  • فراخوان نخستین سالانه تبادل عکس ایران
  • اعمال محدودیت‌های تردد در جاده چالوس
  • انجام عملیات حفاری تحت نظارت آب منطقه‌ای/استخراج از معدن با بیل مکانیکی انجام می‌شود
  • آغاز محدودیت‌های ترافیکی ۵ روزه در جاده‌های شمال
  • اعمال محدودیت ترافیکی در تقاطع محور باغیک_تفرش
  • اعلام محدودیت‌های ترافیکی در مازندران
  • پتانسیل ایران در استخراج رمزارز از گاز فلر
  • محدودیت‌های ترافیکی پایان هفته اعلام شد/ این جاده ها تعطیلات آخر هفته یکطرفه می‌شوند
  • استخراج کنندگان غیر مجاز رمزارز ۱۰۰ برابر نرخ انرژی را باید جریمه پرداخت کنند+ فیلم