Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-07@23:45:22 GMT

راه رسیدن به زندگی مسالمت‌آمیز چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۴۸۰۷

راه رسیدن به زندگی مسالمت‌آمیز چیست؟

ایسنا/خراسان رضوی نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان گفت: پایه باور تمام پیامبران الهی به این حقیقت تکیه دارد که واژه دین به مفهوم دیده دل و وجدان خدادادی، فطری و سرشتی تمام انسان‌ها در جهان است. هر یک از پیامبران نیز در صدد هستند تا به پیروان خود بیاموزند که با تکیه بر حقیقت دین از راه خودشناسی و طبیعت‌شناسی به خداشناسی دست یابند که فقط به خداوند یکتا مومن بوده و به غیر از او تکیه نکنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهزاد نیک‌دین صبح امروز در نشست بین‌المللی امام‌رضا(ع) و ادیان که در حرم مطهر رضوی برگزار شد، اظهار کرد: به عنوان بالاترین ارگان عرفی، رسمی و قانونی اداره‌ کننده امور دینی، آیینی و فرهنگی جامعه زرتشتیان موضوع زندگی مسالمت‌آمیز در پرتو دین را برای این همایش برگزیدم. از همین رو می‌توانم به تمام دین‌داران و دین یاوارن بر پایه آخرین دانش روز ثابت کنم که تنها راه رسیدن به زندگی مسالمت‌آمیز از سطح خرد خانواده تا کلان جامعه جهانی، توجه بیش از پیش همگی ما به بخش حقیقت دین است که پایه پیام تمام پیامبران در کتاب‌های آسمانی و از مشترکات باوری تمام ادیان الهی بوده است.

وی افزود: تمام پیامبران الهی سوای اینکه از میان چه قوم و نژادی از مردمان جهان برخواسته‌اند، از سوی یک خدای یکتا به پیامبری برگزیده شده‌اند تا به ما مردمان جهان انسانیت و اخلاق نیکو را بیاموزند.

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان گفت: توجه دقیق به بخش حقیقت دین در تمام کتاب‌های آسمانی و ادیان الهی به گونه‌ای یکسان و از مشترکات اصولی تمام ادیان الهی در جهان آمده است.

انسان‌ خداشناس باید مرتب به ندای وجدانی خود گوش داده و انسانی بیاندیشد

نیک‌دین ادامه داد: انسان‌ها از راه خودشناسی باید بیاموزند که در تمام دوران زندگی فردی و اجتماعی خود از تمام فرصت‌های زندگی خود از آنچه که خداوند در اختیارشان قرار داده به خوبی پرستاری کنند. همچنین باید گام به گام بیاموزند که هرچه را بر خود نمی‌پسندند، بر سایر انسان‌ها از هر جنس، نژاد، قبیله‌ و باوری نپسندد. خوشبختی خود را در خدمت به خلق خدا و خوشبخت کردن سایر انسان‌ها و پاک نگاه‌ داشتن محیط زیست جستجو کرده و از دروغ، تزویر و ریا دوری کند. بر انسان مومن خداپرست واحب است که مرتب به ندای وجدان خود گوش داده، انسانی بیاندیشد، ملی کار و تولید کند و بر اساس آیین‌های قومی و فرقه‌ای خود زندگی کند و هرگز حاضر نشود به خاطر منافع فردی، جمعی، قومی، فرقه‌ای و ملی، انسانیت و اخلاق نیکو را زیر پا بگذارد.

وی خاطرنشان کرد: یک انسان مومن و باورمند به حقیقت دین می‌داند که نماز ستون دین و وسیله‌ای برای رسیدن به حقانیت دین و خدای یکتاست. از همین رو تنها راه نجات خود را در به اجرا گذاشتن مفاهیم نماز در زندگی فردی و اجتماعی ارزیابی می‌کند و برای اثبات خداشناسی و خداپرستی خود به تمام مفاهیم نماز عمل کند. یک انسان مومن سوای اینکه پیرو کدام یک از رسولان و پیام آوران الهی است، به مفاهیم نماز سخت پایبند باشد و در زندگی فردی و اجتماعی خود به پیام‌های انسان‌ساز و انسانیت‌گستر عمل کند.

انسان خداپرست بدون آگاهی از حقیقت و واقعیت قضاوت نمی‌کند

نماینده جامعه زرتشتیان در اصفهان عنوان کرد: یک انسان خداپرست زمانی خود را خداپرست می‌داند که در تمام دوران زندگی خود همواره در پی آن باشد تا به هر هستی و وجودی که برخورد کرده، بر پایه آخرین دانش روز به ماهیت آن پی ببرد و تا به شناخت نرسیده و حقیقیت و واقعیت را از دروغ جدا نکرده و در هیچ موردی به قضاوت ننشیند.

نیک‌دین تصریح کرد: هرچه به این موضوع ارزشمند در دامنه زندگی مسالمت آمیز در پرتو حقیقت دین بپردازیم و سطح آگاهی و اطلاعات خود و دیگران را در ارتباط با حقیقت دین بالا برده و گسترش دهیم و تا زمانی که دانایی و دانش خود و دیگران را ارتقا نداده‌ایم، از پا ننشینیم.

وی گفت: نمی‌توانیم امیدوارم باشیم که در تمام مراحل زندگی فردی و اجتماعی خود به سطحی از دانایی و دانش عقلانی رسیده باشیم که هر مسئولیت اجتماعی از سطح خورد تا کلان جامعه را همواره در راه حقیقت دین قرار دهیم. به وظایف انسانی خود بر پایه وجدان و هشیار عمل کنیم تا بتوانیم روزبه‌روز بیشتر و بهتر، هر ۲ بخش آزادی فردی و عدالت اجتماعی را از کوچک‌ترین واحد جامعه تا سطح جامعه جهانی بالا ببریم که با تکیه بر نیروی لایزال الهی، عدالت طلبی و دادخواهی را در جوامع بشری استوار و پابرجا کنیم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: زرتشتیان خودشناسی زندگي مسالمت آميز اديان زندگي مسالمت آميز امام رضا ع استانی فرهنگی و هنری حرم رضوی زندگی فردی و اجتماعی زندگی مسالمت آمیز جامعه زرتشتیان حقیقت دین انسان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۸۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)



منبع:پیج _hossein_farniapur

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: قرآن بر شما هم نازل می شود؟ از الهی قمشه ای بشنوید (فیلم) الهی قمشه ای : خواستم بگویم السلام علیک یا اباعبدالله ! دیدم که او در حال سلام به ماست (فیلم)

دیگر خبرها

  • دغدغه معلمان باید آموختن، ارتقای فردی و رسیدن به دستاورد باشد
  • لزوم کاهش آسیب‌های اجتماعی برای رسیدن انسان به جایگاه خلیفة‌اللهی
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • دانشگاه خودباوری را در جامعه به منصه ظهور برساند
  • دانشگاه با فرهنگ‌سازی در جامعه خودباوری را به منصه ظهور برساند
  • انسان چقدر زمین نیاز دارد ؟ از زبان الهی قمشه ای بشنوید (فیلم)
  • آیت‌اللّه العظمی نوری همدانی: اسلام بزرگترین حامی حقوق زن است/ اسلام «زن‌» را بعنوان اینکه مانند مرد یک انسان کامل است و شایستگی خلیفه الهی بودن را دارد معرفی کرد
  • تلاش برای آزار روحی دانشجویان حامی فلسطین
  • حوزه‌های علمیه مهمترین نقش تربیتی را در جامعه دارند
  • تجمع اعتراض‌آمیز خانواده‌های قربانیان انفجار بیروت