Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمد قاسمی روز پنجشنبه در جلسه دیدار با صنعتگران و کارآفرینان استان در دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: دستگاه قضا در سال های اخیر با رویکرد پیشگیرانه و احیای حقوق عامه در حوزه تولید ورود کرده است  و هرچه چرخه تولید رونق یابد کاهش آسیب های اجتماعی را شاهد خواهیم بود.

وی یادآورشد: یکی از مشکلات صنعت، بانک محوری و جانشین شدن بانک ها بر واحدهای تولیدی به دلیل پرداخت نکردن اقساط تسهیلات است که موجب خروج صنایع از چرخه تولید می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دادستان قزوین افزود: رویکرد دستگاه قضایی در چند سال گذشته به خصوص در دوره تحول تغییر کرده و با تشکیل ستاد اقتصاد مقاومتی برای بررسی مجدانه مشکلات صنایع اقدام شده است.

قاسمی با بیان اینکه حساسیت فعال بودن واحدهای تولیدی استان در جمیع موارد بسیار مهم است، افزود: اصلی ترین خواسته های تولیدکنندگان تامین امنیت اقتصادی، تثبیت مقررات و قوانین حمایتی در راستای اقتصاد مقاومتی و ممانعت از واگذاری های غیرمتعارف است.

وی گفت: برخی از واگذاری های را در گذشته شاهد بودیم که مشکلاتی را ایجاد کرده و یکی از مشکلات واحدهای تولیدی استان قزوین اخذ نرخ، خارج از نرخ مصوب و مشکلات بانکی و مالی است.

قاسمی با بیان اینکه تولیدکنندگان، سربازان خط مقدم جنگ اقتصادی دشمن هستند که به رغم تحریم های ظالمانه دشمن ایستاده اند تا توطئه دشمنان خنثی شود، افزود: در سالی که به نام تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها نامگذاری شده است و مقام معظم رهبری در گام دوم انقلاب بر مدیریت جهادی و اصل ما می توانیم تاکید کرده اند اعتقاد به این اصل می تواند عامل پیشرفت و توسعه کشور باشد.

وی گفت: استان قزوین از قطب های صنعتی کشور محسوب می شود که با توجه به داشتن یک درصد مساحت کشور، هشت درصد اقتصاد و تولید کشور و سه هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی دارد و باید برای حل مشکلات آن تمامی تلاش خود را به کار بگیریم.

برچسب‌ها سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها وزارت صنعت معدن و تجارت استان قزوین حقوق عمومی دادستان قزوین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وزارت صنعت معدن و تجارت استان قزوین سال تولید پشتیبانی ها و مانع زدایی ها وزارت صنعت معدن و تجارت استان قزوین حقوق عمومی دادستان قزوین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۴۸۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان

به گزارش خبرگزاری مهر، سی و هفتمین نشست ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در دادگستری استان و دومین نشست این ستاد در سال ۱۴۰۳ با حضور اعضا برگزار شد.

حجت الاسلام‌والمسلمین اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در این نشست با اشاره به ظرفیت‌های دستگاه قضائی در حمایت از امر تولید و پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: با بررسی‌های صورت گرفته در دبیرخانه ستاد اقتصاد مقاومتی دادگستری استان مشخص شده است که بخشی از مشکلات و موانع در مسیر سرمایه‌گذاری و مشارکت مردم در بخش‌هایی چون صنعت، گردشگری، کشاورزی و … قابل شناسایی است و امکان برنامه‌ریزی برای رفع آن وجود دارد.

وی افزود: چنانچه فردی سرمایه‌گذار به علت وجود موانع در سرمایه‌گذاری یا تولید، متحمل ضرر و زیان شود این موضوع بازتاب نامناسبی خواهد داشت و مانع از ورود افراد دیگری در عرصه تولید و اقتصاد خواهد شد و تلاش اعضای ستاد پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری اصفهان از این پس این موضوع را به طور مستمر در دستور کار خود خواهند داشت.

رئیس دستگاه قضائی استان اصفهان در ادامه از رسیدگی به مشکلات عرصه تولید و اقتصاد در این ستاد به صورت مسأله‌محور خبر داد و تصریح کرد: پیش از این در بیشتر مواقع، رفع مشکلات واحدهای تولیدی و فعالین اقتصادی در ستاد اقتصاد مقاومتی به شکل موردی و مصداقی انجام می‌پذیرفت اما مصوبه جدید اعضای ستاد بدین نحو است که مشکلات و موانع به صورت مسأله محور بررسی شود چرا که با برطرف شدن یک مانع به صورت ریشه‌ای و کامل، ممکن است مشکلات چندین واحد تولیدی در این خصوص، همزمان برطرف شود.

کد خبر 6090970

دیگر خبرها

  • بازدید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان غربی از دو واحد تولیدی در ارومیه
  • شعار سال یک راهبرد اجرایی برای حل مشکلات است
  • دستگاه قضایی پیگیر حقوق مالباختگان شرکت‌های خودرویی در قزوین
  • ریسک ورود به پرونده شرکت های خودرویی را پذیرفتیم
  • حرکت چرخه تولید موجب رونق اقتصادی می‌شود
  • رفع موانع در مسیر تحقق شعار سال در دستور کار دادگستری اصفهان
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های تولیدی مدارس قزوین 
  • بازديدهای ميدانی و بررسی عملكرد شركت‌ها و دفاتر تاكسيرانی/ توجه ویژه به مشکلات و مسائل تاکسیرانان
  • محدودیتی در خرید مرغ مازاد تولیدی استان قزوین وجود ندارد
  • رسیدگی قضایی به مشکلات ۲۶۲ واحد تولیدی خوزستان