Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد، محسن مرادی دبیر پنجمین جشنواره استانی فانوس  در اختتامیه پنجمین جشنواره ملی فانوس مرحله استانی اظهارداشت: اهداف جشنواره گفتمان سازی هنر دفاع مقدس مبتنی بر فرمایشات مقام معظم رهبری، تبدیل دانش ضمنی دفاع مقدس به دانش تصریحی با قابلیت ارائه در قالب‌های مختلف هنری و شناسایی، سنجش و تق ویت ظرفیت و قابلیت ه‌ای هنری استان‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرادی بازشناسی آثار تولیدی استان‌ها در بخش‌های جشنواره، تشویق و ترغیب استان‌ها در جهت تولید آثار برتر با موضوعات استانی و الگو‌های بومی هنر دفاع مقد س، ارائه آثار فاخر هنری در قالب جشنواره‌های منطقه‌ای و ملی به منظور نشر فرهنگ دفاع مقدس و ارتقاء و غنابخشی به تولیدات هنری ادارات کا حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان‌ها را از دیگر اهداف عنوان کرد.

او افزود: ایجاد انگیزه و حمایت از هنرمندان و فرهیختگا ن حوزه‌های هنری استان ها، ایجاد زمینه مشارکت سایر دستگاه‌ها و نهاد‌های استانی در برگزاری جشنواره‌های استانی و منطقه‌ای هنر دفاع مقدس، ایجاد بانک آثار فاخر هنرمندان استانی از دگیر اهداف است.

دبیر پنجمین جشنواره استانی فانوس موضوعات جشنواره را رهنمود‌های مقام معظم رهبری در مورد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، عرفی اسوه‌ها و الگو‌های عملی و نماد‌های ارزشی دفاع مقدس به نسل جوان، جوانان و پاسداری از دستاورد‌های دفاع مقدس، استکبار س تیزی و مقاومت اسلا می‌تجلی ارزش‌های دفاع مقدس و مخاطب شناسی و آگاه سازی در حوزه آثار دفاع مقدس عنوان کرد.

مرادی ادامه داد: اهمیت و کاربرد پژوهش در آثار هنری دفاع مقدس، ارزش هنر معنوی و دی نی از منظر فیلم و تئاتر دفاع مقدس، کاربرد هنر در دفاع مقدس از دریچه نگاه فیلم و تئاتر دفاع مقدس، معرفی نقش اقشار مردم به ویژه جوانان و بانوان در دفاع مقدس و ایستادگی و پیروزی جبهه مقاومت تجلی ارزشه‌ای دفاع مقدس از دیگر موضوعات است.

او به بخش‌های جشنواره استانی فانوس اشاره کرد و گفت: بخش هنر‌های نمایشی شامل تئاتر صحنه‌ای، تئاتر خیابانی و متن نمایش نامه، بخش موسیقی و سرود شامل موسیقی باکلام، موسیقی بی کلام، سرود دانش آموزی و همخوانی، بخش هنر‌های تجسمی شامل عکس، نقاشی دیجیتال، نقاشی دستی، طراحی پوستر و بیلبورد، خوشنویسی نستعلیق و آثار حجمی، بخش رادیویی شامل نمایش رادیویی و پادکس و بخش تلویزیونی و سینمایی شامل سریال داستانی، فیلم داستانی بلند و کوتاه، تله تئاتر، انیمیشن، مستند بلند و کوتاه و نماهنگ از بخش‌های مهم این جشنواره است.

دبیر پنجمین جشنواره استانی فانوس بیان کرد: از اوایل سال جاری دبیرخانه این جشنواره در محل معاونت سینمایی و هنری اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان لرستان تشکیل شد و ا ین دبیرخانه از طریق رسانه‌های خبری استان و همچنین ارتباط گیری چهره به چهره، تلفنی و پیامکی با هنرمندان استان آن‌ها را برای شرکت در جشنواره ترغیب نمود.

مرادی ابراز داشت: خدا را شاکریم که ویروس منحوس کرونا مانع فعالیت هنرمندان این دیار نشده و با توجه به شرایط حاد، امسال شاهد استقبال هنرمندان و رشد کیفی و کمی آثار واصله به دبیرخانه جشنواره بوده ایم.

او بااشاره به اینکه مهلت ارسال آثار به جشنواره که تاریخ ۳۰ مرداد ماه تعیین شد، یادآور شد: تعداد ۱۱۴ اثر در بخش‌های مختلف جشنواره به دبیرخانه واصل گردید که بلافاصله بعد از تفکیک و جمع بندی، آثار در بخش‌های مختلف در اختیار داوران جشنواره قرار گرفت که در نهایت تعداد ۳۰ اثر به عنوان برگزیده اعلام گردید.

دبیر پنجمین جشنواره استانی فانوس بیان داشت: آثار برتر در بخش‌های مختلف به بخش ملی جشنواره که آذرماه در خراسان رضوی برگزار می‌شود ارسال گردیدند که امید آن است با توجه به اینکه هنرمندان شاخصی در این دوره از جشنواره اثر ارائه داده اند نام لرستان را همچون سال‌های گذشته بر سر زبان‌ها جاری سازند. گفتنی است هنرمندان لرستانی در چهارمین جشنواره ملی فانوس که سال گذشته در تهران برگزار گردید ۷ مقام ملی کسب کردند که جای تقدیر و تشکر دارد.

انتهای پیام/ر

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جشنواره آثار هنری ارزش های دفاع مقدس دفاع مقدس استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۰۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز

 سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در بخش‌های صحنه‌ای، میدانی و تعزیه، نقالی و پرده خوانی (کودکان و بزرگسالان) و با هدف رونق بخشی به جریان نمایش‌های مردمی و تکریم مردمی‌ترین نمایش‌ها و آیین‌های مذهبی برگزار می‌شود.

آثار تا ۱۵ خردادماه جمع آوری و تا ۲۵ خردادماه بازبینی خواهند شد و شروع اجرا‌های عمومی از ۱۷ تیر تا ۳ مرداد و اجرا‌های داوری سوگواره هفته سوم محرم خواهد بود.

هنرمندان آثار خود را به نشانی دبیرخانه این سوگواره واقع در تبریز بلوار ۲۹ بهمن، مجتمع فرهنگی و هنری ۲۹ بهمن، طبقه دوم، سازمان بسیج هنرمندان آذربایجان‌شرقی ارسال و یا با شماره ۰۴۱۳۳۳۰۵۷۹۴ تماس و با پیام رسان ایتا به شماره ۰۹۹۰۴۸۲۴۹۱۰ ارتباط حاصل کنند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • افتتاح موزه‌های دفاع مقدس در ۵ استان کشور
  • تأیید بیمه تأمین اجتماعی ۱۰۹ هنرمند صنایع دستی در مشهد مقدس
  • قدردانی از هنرمندان در یک پایگاه مهم موسیقی/ خاطراتی که زنده شد
  • برگزاری سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله در تبریز
  • نمایش 600 اثر هنرمندان ایرانی در دبی
  • ۶۰۰ اثر از هنرمندان ایرانی در نمایشگاه هنر جهانی دبی به نمایش درآمد
  • سومین سوگواره منطقه‌ای نی ناله برگزار می‌شود
  • افتتاح فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان
  • فاز نخست موزه دفاع‌ مقدس زنجان افتتاح می‌شود
  • دومین فراخوان جشنواره استانی «راویان غدیر»