Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، رئیس جمهور دولت سیزدهم صبح روز جمعه ۹ مهر ماه میهمان مردم کهگیلویه و بویراحمد خواهد بود که مردم مناطق مختلف استان از آیت‌الله دکتر رئیسی و دولت انقلابی و تازه نفس وی انتظاراتی دارند.

عبدالحمید پناهی فرماندار دنا در همین خصوص به فارس گفت: بیش از ۷۰ درصد مردم سی‌سخت در زلزله اقدام به ساخت و ساز منازل آسیب‌دیده خود کردند و با توجه به تورم و تحریم‌ها از تکمیل خانه‌های خود ناتوان هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار دنا با اشاره به اینکه با توجه به این شرایط مردم خواستار افزایش نقدینگی هستند، افزود: شنیده شده که در جلسه هیات دولت ۵۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت مصوب شده است به غیر از این مورد مقداری از تسهیلات بلاعوض تحقق پیدا نکرده و امهال تسهیلات و بخشش آب‌بهاء در مناطق زلزله‌زده از خواسته‌های مردم سی‌سخت از دولت است.

وی بیان کرد: گذشته از موضوع زلزله، تقویت زیرساخت‌های گردشگری در دنا از خواسته‌های مردم است که زیرساخت‌ها در چند روستای گردشگری این شهرستان با توجه به ظرفیت بالای گردشگری تقویت شود.

این مسئول به پمپاژ آب کشاورزی اشاره و با بیان اینکه ۸۰ درصد تولیدات زراعی و باغی کهگیلویه و بویراحمد در دنا تولید می‌شود، گفت: نیازمند پمپاژ آب کشاورزی هستیم.

پناهی بر آبرسانی به روستاهای شهرستان دنا با توجه به تنش آبی در استان تاکید و عنوان کرد: بسیاری از روستاها با تنش آبی مواجه هستند که نیازمند تسهیلات در این زمینه هستیم.

فرماندار دنا ادامه داد: اختصاص تسهیلات ارزان قیمت در حوزه صنایع تبدیلی، تکمیلی، سردخانه و صنایع زودبازده، خانگی و صنایع دستی می‌تواند به رونق اشتغال در این شهرستان کمک کند.

وی با اشاره به اینکه دنا تنها شهرستانی است که از داشتن بیمارستان محروم است، گفت: عملیات اجرایی بیمارستان ۳۱ تختخوابی دنا چند ماهی است که شروع شده و نیازمند اعتبارات تکمیلی است از سوی دیگر بیمارستان پاتاوه نیازمند پیگیری است.

پناهی در ادامه به وضعیت جاده‌های روستایی هم اشاره و عنوان کرد: ۸۶ کیلومتر جاده روستایی خاکی و نیازمند آسفالت است، ضمن اینکه محور یاسوج_ سی‌سخت هنوز تکمیل نشده است.

فرماندار دنا با اشاره به اینکه جدای از اعتبارات زلزله، شهرستان دنا نیازمند ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار است، افزود: ۲۸۵ میلیارد تومان برای زلزله سی‌سخت مصوب شد که ۵۰ درصد آن محقق شد و انتظار داریم ۵۰ درصد دیگر نیز اختصاص یابد.

پناهی بیان کرد: سی‌سخت روز گذشته میزبان نیکزاد رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی بود و قول داد که ۱۴۱ میلیارد معیشتی که ۱۰۰میلیارد آن پرداخت شده و ۴۰ میلیارد دیگر مانده است محقق شود.

فرماندار  دنا خاطرنشان کرد: از مجموع ۱۵۰۰ واحد در سی‌سخت که در بانک انعقاد قرارداد کردند ۱۲۰۰ واحد سقف‌‌گذاری شده است، ضمن اینکه ۴۳۰ واحد مسکونی تاکنون در  این شهرستان به بهره‌برداری رسیده است.

وی در پایان با اشاره به آغاز برداشت سیب از باغات سی‌سخت گفت: قیمت‌هایی برای سیب با توجه به گرانی و تورم پیشنهاد دادیم اما چون خریداران سیب در کشور انتصابی است آنها قیمت دیگری ارائه می‌کنند که به ضرر کشاورز است، انتظار داریم کشاورزی بیش از گذشته دیده شوند.

انتهای پیام/۸۲۰۲۴

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس سفر رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد شهرستان دنا فرماندار شهرستان دنا فرماندار دنا سی سخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۰۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه

محمدامین بهرامی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه در جلسه انجمن کتابخانه‌های استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت راه‌اندازی کتابخانه مرکزی، گفت : این پروژه مهمترین و بزرگترین بنای فرهنگی استان است و در صورت راه‌اندازی می‌تواند محل مناسبی برای انجام برنامه‌های فرهنگی و هنری استان باشد.

وی افزود: در حال حاضر بسیاری استان‌ها صاحب کتابخانه مرکزی هستند و در غرب کشور تنها استانی که کتابخانه مرکزی ندارد، کرمانشاه است.

بهرامی با اشاره به شروع این پروژه در سال ۱۳۸۶ گفت: این پروژه در زمینی به مساحت چهار هزار متر مربع در پنج طبقه و با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع در دست احداث است.

وی به پیشرفت ۶۳ درصدی پروژه اشاره و تصریح کرد: متاسفانه به دلیل مشکلات اعتباری این پروژه بعد از ۱۷ سال به این میزان پیشرفت رسیده است.

بهرامی اعتبار لازم برای تکمیل این پروژه را ۲۰۰ میلیارد تومان اعلام و تصریح کرد: تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان اعتبار صرف پروژه شده تا به پیشرفت ۶۳ درصدی برسد، اما برای اینکه بتوانیم پروژه را تکمیل کنیم با توجه به افزایش قیمت‌ها به ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار دیگر نیاز داریم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با اشاره به تصویب اعتبار ۳۰ میلیارد تومانی برای این پروژه در سفر دور اول رییس جمهور به استان، گفت: در این سفر مقرر شد از این میزان اعتبار، ۲۰ میلیارد تومان آن توسط سازمان برنامه و بودجه و ۱۰ میلیارد تومان آن از محل اعتبارات نفت تامین شود.

وی خاطرنشان کرد: تاکنون از این میزان اعتبار ۵.۶ میلیارد تومان آن در سال ۱۴۰۱ و ۱۰ میلیارد تومان در سال گذشته تخصیص شد که صرف تکمیل پروژه شده و اکنون برای ادامه کار به تامین اعتبار جدید نیاز داریم .

باشگاه خبرنگاران جوان کرمانشاه کرمانشاه

دیگر خبرها

  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون و خطا ندارد
  • حرکت به سمت قله و پیشرفت/ کشور وقت آزمون خطا ندارد
  • وعده معاون رئیس جمهور برای تکمیل خط انتقال آب شهرستان بهمئی
  • رئیسی: رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل است
  • استمرار روند کاهشی تورم، رشد نقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و مراقبت جدی است
  • استمرارروند کاهشی تورم، رشدنقدینگی و قیمت ارز نیازمند کنترل و است
  • استمرار روند کاهشی تورم و قیمت ارز نیازمند مراقبت جدی است
  • پیشرفت ۶۳ درصدی کتابخانه مرکزی کرمانشاه
  • اجرای ۹۶ درصد از مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام
  • ۹۶ درصد مصوبات سفر رئیس‌جمهور به ایلام اجرایی شده است‌