Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - شهردار تبریز با تاکید بر اینکه لازم است شفافیت و نوآوری را در شهر تبریز عملی کنیم، گفت: باید در راستای عدالت اجتماعی، ارائه خدمات و در نهایت برای ترویج زندگی ایرانی اسلامی قدم برداریم. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از تبریز، عباس رنجبر در آیین تودیع و معارفه شهردار کلانشهر تبریز که در تالار اجتماعات هتل پتروشیمی تبریز برگزار شد، با اشاره به اینکه تبریز به عنوان کهن شهر و ام القرا، باید به عنوان شهری اسلامی مطرح شود، اظهار داشت: در معرفی شهر اسلامی می توان سه رکن را نام برد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اولین رکن انسان، دوم کالبد شهر و سوم تعالی و رشد شهر است.

وی با بیان اینکه لازم است در هر سه بُعد، زمینه‌های رشد و تعالی را فراهم کنیم، افزود: تبریز می تواند به سرآمد شهرهای اسلامی ایران و دنیا تبدیل شود.

مراسم معارفه شهردار تبریز به روایت تصویرشهردار تبریز به دنبال رفع "مظاهر تبعیض" بالا شهر و پایین شهر باشدوزیر کشور حکم شهردار تبریز را صادر کرد/ روز پنج‌شنبه معارفه رسمی شهردار تبریز

شهردار تبریز با تاکید بر اینکه لازم است شفافیت و نوآوری را در شهر تبریز عملی کنیم، گفت: باید در راستای عدالت اجتماعی، ارائه خدمات و در نهایت برای ترویج زندگی ایرانی اسلامی قدم برداریم.

وی حفظ و تربیت نیروی انسانی را یکی از ویژگی های مهم یک سازمان برشمرد و ابراز داشت: لازم است از زحمات همه افرادی که در طول این مدت نسبت به اداره شهرداری اهتمام داشتند تقدیر و تشکر کنم.

رنجبر، با تاکید بر اینکه حفظ و حراست از سرمایه های شهری، عدالت در توزیع منابع شهری و... جزو وظایف شهرداری است، خاطر نشان کرد: مسئولیت پذیری در قبال شهروندان اساس کار ما باشد.

با فساد مبارزه کردیم و هزینه آن را دادیم

 ایرج شهین باهر شهردار سابق هم در مراسم تکریم و معارفه شهردار تبریز، با اشاره به اینکه اگر یادتان باشد، 4 سال پیش در آیین تودیع و معارفه بنده، امام جمعه تبریز فرمودند که اعتماد از دست رفته از شورا و شهرداری را برگردانید و با فساد مبارزه کنید، ادامه داد: با انواع سامانه‌های شفافیت، املاک، دارایی، قراردادها، خودرویی و... را به صورت شفاف منتشر کرده و در اختیار عموم قرار دادیم و بسیاری از منافذ فساد بسته شد که هزینه این مبارزه با فساد را هم دادیم.

وی با بیان اینکه وقتی شورای پنجم را شروع می‌کردیم با انباشت نیرو و بدهی‌ها مواجه بودیم، گفت: دور پنجم دوره خاصی بود. کرونا، بدهی، وضعیت بد اقتصادی و... در یکجا جمع شده بود و گاهی در عرض شش ماه، با افزایش 200 یا 300 درصدی قیمت‌ها مواجه بودیم.

شهردار سابق تبریز با اشاره به اینکه شورای پنجم، اولین دوره‌ای بود که علی‌رغم مشکلات اقتصادی، تغییر کاربری فضای سبز به مسکونی و تجاری و اداری انجام نشد، افزود: این اولین دوره‌ای است که نه تنها ورود بی‌حساب نیروها به حداقل رسید، بلکه 1100 نیرو هم در شهرداری کاهش یافت.

وی با بیان اینکه دوره ما اولین دوره‌ای است که تبریز با برنامه اداره شد، گفت: در این دوره برنامه جامع و طرح تفصیلی تبریز به صورت شفاف در اختیار مردم قرار گرفت تا رانت‌های اطلاعاتی این حوزه به حداقل برسد.

ایرج شهین‌باهربا بیان اینکه علی‌رغم وضعیت بد اقتصادی کشور، بدهی در شهرداری وجود ندارد، گفت: در این دوره، 3500 میلیارد تومان املاکی که گم و گور بود با ایجاد سامانه املاک احیا شد. 

وی از لغو کلیه ترک تشریفات قراردادها در دوران مدیریت خود در شهرداری خبر داد و افزود: در طول 4 سال گذشته بیش از شصت پارک محله ای در مناطق مختلف، از جمله مناطق کم برخوردار تاسیس شد.

شهین‌باهر چه شهر و شهرداری را تحویل رنجبر داد؟

13 آبان چهار سال پیش بود که ایرج شهین‌باهر کلید بلدیه تبریز را تحویل گرفت؛ او میراث دار مجموعه ای فربه با انباشت نیروی انسانی و بدهی کلان بود. 

ایضاً ابتدای مدیریت باهر با تشدید بی‌سابقه تحریم‌ها، نوسانات نرخ ارز، تورم و افزایش چندین برابری قیمت مصالح همراه شد و در ادامه، شرایط ویژه کرونایی بر این مشکلات افزود. 

به گزارش تسنیم، متضررترین بخش از رویه‌های غلط، باغ شهر تبریز بود که در طول یک قرن گذشته با تغییر کاربری های انجام یافته آسیب جدی دیده بود؛ ولی این شهرفروشی در دوره مدیریت باهر، علاوه بر اینکه متوقف شد، نجات و تملک باغات باقیمانده تبریز نیز به شکل جدی انجام گرفت و به پارک تبدیل شد تا در آینده امکان تغییرکاربری آن به صفر برسد.

حتی در چندین مورد، خرق عادت شد و این تغییر، از کاربری‌های دیگر به کاربری فضای سبز انجام یافت، حال می‌بینیم برخلاف گذشته، دیگر هیچ باغی یا محلی که کاربری فضای سبز داشت به فروش نرفت و دیگر هیچ لکه سبزی در این شهر به رنگ زمخت بتن بدل نگشت؛ مضافا علاوه بر حفظ، با اهتمام بر توسعه فضای سبز تبریز، در این 4 سال بالغ بر یک میلیون درخت کاشته شد و همچنین هرماه یک پارک در دل محلات بهره برداری و تقدیم شهروندان شد. 

املاک، ماشین‌آلات و مستغلات، سرمایه مهم شهرداری که به واسطه عدم شفافیت و نبود یکپارچه‌سازی با حجم بزرگی از بی‌نظمی مستعد سودجویی غارتگران بود و املاک شهرداری به بهانه های مختلف در اختیار اشخاص قرار می‌گرفت، اما با تغییر این رویه در دوره باهر، املاکی به ارزش نزدیک به 3500 میلیارد تومان به بیت‌المال نیز بازگردانده شد و با ثبت همه املاک و ماشین آلات در سامانه شفافیت دست مفسدین از بیت‌المال قطع شد و دیگر امکان چپاول برای رانت‌خواران وجود ندارد. 

فساد این اژدهای هفت سر که قبل از دوره مدیریت باهر بر بخش هایی از مجموعه شهرداری چنبره زده بود با ایجاد اتاق شیشه‌ای و سامانه های شفافیت برچیده شد؛ این شفافیت تا واگذاری پروژه ها نیز پیش رفت و مناقصه، جای ترک تشریفات را گرفت. 

نجات تبریز از بدهی کلان؛ بدهی بالای هزار میلیارد تومانی، یکی دیگر از ارث هایی بود که باهر با آن دست و پنجه نرم کرد و به رغم شرایط سخت اقتصادی، آن را پرداخت نمود تا تبریز و مردم شهر بدهکار نباشد؛ بدهی که ماهانه بر جرائم ‌آن افزوده میشد. 

عبور چرخ‌های توسعه مترو از خط یک پس از دو دهه؛ همچنین پیشرفت احداث خط دو جمعا با هزینه‌ای بالغ بر 4000 میلیارد تومان، حرکت لاک‌پشتی گذشته را توسعه پرشتاب بخشید. 

انتقال پادگان ارتش به خارج شهر، خواسته چندین ساله مردم شریف تبریز بود که پس از سه دهه محقق شد و خیابان شهدای ارتش، تقاطع در حال احداث آخر ارتش و بزرگترین پارک درون شهری تبریز در هسته مرکزی شهر که فاز اول آن تقدیم شهروندان شد، محصول این پروژه بزرگ و ماندگار است.

انتهای پیام/111/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شهردار تبریز شهر تبریز شهین باهر فضای سبز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۲۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد

دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ مسابقه‌ ریاضی دانشجویی کشور گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، نعمت‌اله شیرمحمدی، دبیر اجرایی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در حاشیه‌ی برگزاری این مسابقات گفت: این دوره از مسابقات با شرکت ۱۳۱ دانشجو شامل ۴۹ دانشجوی دختر و ۸۲ دانشجوی پسر در قالب ۲۸ تیم از دانشگاه‌های کشور و یک تیم انفرادی به مدت چهار روز در دانشکده‌ ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر دانشگاه تبریز برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: هرکدام از تیم‌ها به سرپرستی یک نفر از اعضای هیأت علمی دانشگاه مربوطه در این مسابقات شرکت کرده‌ است که قالبا تیم‌ها پنج و چهار نفره هستند و یک تیم نیز به‌صورت انفرادی در این مسابقات حضور دارد.

 شیرمحمدی با بیان اینکه متولی اصلی این مسابقه انجمن ریاضی ایران می‌باشد، افزود: انجمن ریاضی ایران به‌عنوان یک سازمان مردم نهاد (NGO)، از سال ۱۳۵۲ این مسابقات را برگزار می‌کند و دانشگاه تبریز برای بار دوم میزبانی این مسابقات معتبر را برعهده گرفته است و یک بار نیز قبل از انقلاب میزبانی مسابقات به دانشگاه تبریز سپرده شده بود.

*هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست

بیژن احمدی، دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور نیز گفت: این مسابقه، معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است به‌طوریکه هیچکدام از مسابقات برگزار شده در کشورهای دیگر از نظر کیفیت و استاندارد قابل مقایسه با این مسابقات نیست.

احمدی با بیان اینکه نفرات برگزیده‌ی این مسابقات، همگی جزو افراد درجه‌ی اول و برجسته‌ی ریاضی کشور و حتی دنیا هستند، افزود: مرحوم خانم دکتر مریم میرزاخانی دارنده‌ی مدال فیلدز، یکی از نفرات شاخص و برجسته‌ی برخاسته از این مسابقه بود و سایر افراد نیز همگی جزو اساتید و دانشمندان صاحب نام علم ریاضی هستند.

وی یادآور شد: نشریه‌ی علمی و معتبر اشپرینگر تمامی سوالات، پاسخ‌ها و حتی اسامی مدال‌آوران این مسابقات را تا سال ۱۳۸۲ چاپ کرده است که این موضوع نشان‌دهنده‌ی اعتبار بالای مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور است. همچنین کتاب اول این مسابقه توسط مرکز نشر انجمن ریاضی ایران چاپ شده و کتاب دوم نیز در دست چاپ است.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: سوالات طرح شده در این مسابقات جزو سوالاتی هستند که هیچ مشابهی نداشته و هر سال سوالات جدید ساخته و طراحی می‌شود به‌طوریکه طرح سوالات هر دوره بیش از هفت ماه به‌طول می‌انجامد و این سوالات توسط بهترین‌های ریاضی ایران طرح می‌شود.

وی، اساس کارهای علمی و اجرایی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور را تصمیم‌گیری براساس خرد جمعی عنوان کرد و افزود: تمامی کارهای علمی و اجرایی این مسابقات به‌وسیله‌ی خرد جمعی انجام می‌گیرد و حتی برای تصحیح هر سوال دو استاد در نظر گرفته می‌شود لذا به این خاطر است که ما معتقدیم این مسابقات معتبرترین مسابقه‌ی ریاضی در سراسر جهان است.

احمدی ادامه داد: نوع کار ما در برگزاری این مسابقات به‌صورت پایه‌ای است؛ ‌به‌طوریکه ما نیز زمانی در این مسابقات شرکت کرده و رفته رفته به‌‍‌عنوان تصحیح‌گر، طراح و اکنون به‌عنوان مسئول کمیته‌ی علمی این مسابقات خدمت می‌کنم و قطعا همین دانشجویانی که امروز به‌عنوان شرکت کننده حضور دارند، سال‌های بعد مسئولیت برگزاری این مسابقات را برعهده بگیرند.

وی در ارتباط با خدمات و مزایای داده شده به دانشجویان مدال آور این مسابقات نیز گفت: مدال و گواهی داده شده در این مسابقات برای دانشجویان برگزیده بسیار با ارزش بوده و به‌عنوان رزومه‌ی علمی می‌تواند کمک زیادی به دانشجویان داشته باشد. علاوه بر این، ما به‌عنوان تنها سازمان مردم‌نهاد غیر دولتی کشور با بنیاد ملی نخبگان تفاهم‌نامه امضا کردیم که در راستای این تفاهم‌نامه، برندگان و مدال آوران این مسابقات از سوی بنیاد ملی نخبگان به‌عنوان نخبه شناخته شده و امتیازات و تسهیلاتی نیز دریافت می‌نماید.

دبیر علمی چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور در خاتمه در خصوص دانشگاه‌های پرافتخار و مدال آور این مسابقات اظهار کرد: دانشگاه صنعتی شریف پرافتخارترین دانشگاه این مسابقه است و معمولا در اکثر دوره‌های برگزار شده، دانشجویان این دانشگاه در رتبه‌ی نخست قرار گرفته‌اند و سایر دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه تبریز نیز رتبه‌های دوم تا دهم را به خود اختصاص داده‌اند.

براساس این گزارش، چهل و ششمین دوره‌ی مسابقه‌ی ریاضی دانشجویی کشور به مدت چهار روز و به میزبانی دانشگاه تبریز در دانشکده‌ی ریاضی، آمار و علوم کامپیوتر برگزار می‌شود و روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با معرفی نفرات برتر به کار خود پایان خواهد داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی می‌کند
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • شفافیت حقوق مدیران در راستای دانستن مردم است
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم برگزار شد
  • معتبرترین مسابقات ریاضی دانشجویی جهان در دانشگاه تبریز آغاز شد
  • توسعه مناسبات تبریز با شهرهای استراتژیک مسیر جاده ابریشم
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد
  • چگونه در سال ۱۴۰۳ مدرک کامپیوتر آی سی دی ال بگیریم؟
  • برگزاری نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم
  • نشست شهرداران شهرهای جاده ابریشم فردا برگزار می‌شود