Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: در اجرای قانون خصوصی‌سازی به اهلیت سرمایه‌گذاران توجه نشد و به همین خاطر شرکت‌های بزرگی مانند کنتورسازی از هم پاشیدند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، لطف‌الله سیاهکالی عصر امروز با دیدار با تولیدکنندگان با صنعتگران استان قزوین که در سالن اجتماعات دانشگاه آزاد اسلامی قزوین برگزار شد، با بیان اینکه راه برون‌رفت از مفاسد اقتصادی و ویژه‌خواری در حوزه صنعت اجرای دست اصل 44 قانون اساسی است، اظهار داشت: در اجرای قانون خصوصی‌سازی به اهلیت سرمایه‌گذاران توجه نشد و به همین خاطر شرکت‌های بزرگی مانند کنتورسازی از هم پاشیدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی اضافه کرد: اگر در واگذاری صنایع و کارخانه‌ها به بخش خصوصی به تخصص، تجربه و سواد سرمایه‌گذار به اندازه ثروت و سرمایه او بها می‌دادیم، امروز شاهد ورشکستگی صنایع پیشروی خود نبودیم.

سیاهکلی ادامه داد: عدم دقت به اهلیت و تخصص سرمایه‌گذاران سبب انحراف در واگذاری‌ صنایع به بخش خصوصی شد و به همین علت هم شرکت کنتورسازی که از بهترین شرکت‌های کشور بود، تعطیل شده و کارگران آن بیکار شدند.

در دادگاه‌ها دوربین نصب شود

نماینده مردم قزوین، آبیک و البرز در مجلس شورای اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود به مراجعان متعدد افراد دارای پرونده‌های قضایی به دفتر نمایندگان مجلس اشاره کرد و گفت: بنابراین باید سازوکاری برای تعامل بین ما به عنوان وکلای مردم با دستگاه قضایی طراحی شود تا دست‌کم در حد مشاور بتوانیم با قضات همکاری و همفکری داشته باشیم.

سیاهکلی افزود: همچنین پیشنهاد می‌کنیم که در دادگاه دوربین مدار بسته نصب شود تا رفتار قاضی و مراجعان تا حد ممکن اصلاح شود و از این طریق شاهد افزایش اعتماد به قوه قضائیه باشیم.

هپکو" فرزند ناخواسته خصوصی‌سازی/ شستا هپکو را نخواستیادداشت اقتصادی|پوست خربزه خصوصی‌سازی، زیر پای وزیر ورزش"روزگار بیم و امید" تولید ملی در دولت قبل/ 4500 واحدی که قربانی خصوصی‌سازی غلط شد + فیلم

لزوم رفع مشکل زمین‌های وقفی

این نماینده مجلس در ادامه به مشکل وقفی بودن بخش عمده‌ای از اراضی کشاورزی و مسکونی استان قزوین اشاره کرد و گفت: موقوفه بودن زمین در استان قزوین مشکلات زیادی را برای مردم به وجود آورده و در شرایطی که مردم با اصل مالکیت مشکل دارند، برخورد با مردم به هیچ‌وجه مناسب شأن و منزلت آنها نیست.

سیاهکلی اضافه کرد: برای نمونه کل شهر زیاران در شهرستان آبیک وقف شده و حتی کوه‌ها و منابع طبیعی هم موقوفه شدند که باید اینجا سؤال کنیم مگر می‌شود کوه و رودخانه که جزو انفال و بیت‌المال هستند را وقف کرد؟

وی ادامه داد: در ضمن اختلاف با سازمان منابع طبیعی هم مشکلات زیادی را برای کشاورزان به وجود آورده که این موضوع هم باید مد نظر دستگاه قضایی قرار گرفته و پرونده‌های مرتبط با این موضوع حل‌وفصل شوند.

سود 18 درصدی تسهیلات تولید را زیان‌ده کرده است

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان قزوین هم در این نشست با اشاره به سود کمرشکن تسهیلات بهین‌یاب برای واحدهای صنعتی گفت: با وجود اینکه حذف سود مرکب یکی از اقدامات خوب دستگاه قضا در چند سال اخیر بوده، اما امروز هم پرداخت تسهیلات 18 درصدی به واحدهای صنعتی که در نهایت سود آنها با جریمه به 36 درصد می‌رسد، تولید را به امری زیان‌ده تبدیل کرده است.

علی‌محمد زمانی افزود: امروز حداکثر سود متصور برای تولید یک محصول در دنیا 10 درصد است و معلوم نیست که یک صنعتگر با سود 10 درصدی چطور باید 18 تا 30 درصد به بانک سود بدهد. بنابراین امروز جایگاه بانک در حوزه تولید کاملاً غلط تعریف شده و انگار تولید به این دلیل جریان دارد که بانک‌ها سود ببرند؛ در حالی که باید این قضیه برعکس باشد.

وی ادامه داد: اگر مشکل سود بانکی را سرسری بگیریم، ورشکستگی و رکود واحدهای صنعتی ما ادامه‌دار خواهد بود و اگر حداکثر سود را به 4 تا 8 درصد برسانیم، شاهد یک جهش بزرگ در حوزه تولید و صنعت خواهیم بود و تنها مخالف واقعی کاهش سود بانکی بانکداران و سهامداران بزرگ بانک‌ها هستند که به هیچ‌وجه از بنگاه‌داری ناسالم و سوداگرانه دست برنمی‌‌‌دارند.

انتهای پیام/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کمیسیون صنایع مجلس استانداری قزوین کارگاه تولیدی تولید ملی کمیسیون صنایع مجلس استانداری قزوین کارگاه تولیدی تولید ملی سرمایه گذاران استان قزوین خصوصی سازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۲۸۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند

رئیس کانون بازنشستگان قزوین گفت: کارگران خواهان افزایش حقوق و اجرای ماده ۹۶ قانون کار هستند و آقایان نمایندگان قزوین باید پیگیر اجرای قانون و افزایش حقوق جامعه کارگری باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، عزیزالله اسدی امروز -سه‌شنبه یازدهم اردیبهشت- در گردهمایی کارگران استان قزوین به مناسبت روز جهانی کارگر اظهار کرد: در روز کارگر در حالی که باید جشن بگیریم و با آرامش در جلسات شرکت کنیم، اما این‌گونه نیست و مشکلات جامعه کارگری نگران‌کننده شده است.

وی با بیان اینکه مصوبه شورای عالی کار که تصویب شد، قانونی نبود، تصریح کرد: کارگران خواهان افزایش حقوق و اجرای ماده ۹۶ قانون کار هستند و آقایان نمایندگان استان قزوین در مجلس به جای سخنرانی درباره کارگران باید پیگیر اجرای قانون و افزایش حقوق کارگران باشند.

رئیس کانون بازنشستگان قزوین با بیان اینکه امروز همه دم از قانون می‌زنیم، ولی مجلس باید خودش قانون را درست اجرا کند، اضافه کرد: چرا نمایندگان نظارت نکردند که قانون ماده ۹۶ اجرا شود و به همین خاطر از نمایندگان مجلس، دولت و سازمان تأمین‌اجتماعی انتظار داریم ماده ۹۶ را اجرا کند، زیرا باور داریم مدیرانی که ۱۰۰ میلیون دریافتی دارند، مشکل کارگر را درک نمی‌کنند.

اسدی افرود: در حق و حقوق کارگران کسی حق مماشات ندارد و با جدیت پیگیر مشکلات و مطالبات کارگران هستیم. تصمیمات حوزه کارگری باید به صورت سه‌جانبه و با حضور نمایندگان کارفرمایی، دولت و کارگران باشد و قرار نیست فقط دولت تصمیم بگیرد.

رئیس کانون بازنشستگان قزوین با ذکر اینکه استرس و اضطراب کارگران تمامی ندارد، تصریح کرد: اگر نمایندگان مردم در مجلس صدای کارگر نباشند، به رأی مردم خیانت کرده‌اند.

اسدی یادآور شد: در حالی که بازنشستگان جامعه کار و کارگری در استان قزوین ماهانه ۲۴ میلیارد تومان حق بیمه می‌دهند، چرا حق آنها پرداخت نمی‌شود و چرا باید بعد از ۳۵ سال تلاش و کارهمچنان نگران درمان و معیشت خود باشیم؟

کد خبر 749534

دیگر خبرها

  • علی جدی در گفت و گو با قدس: مجلس باید مالیات بر درآمد در مناطق محروم را کاهش دهد
  • سرمایه‌گذاران بخش خصوصی مورد حمایت مدیریت استان قم هستند
  • اعطای مشوق‌های مالیاتی به تولید در راستای تحقق شعار سال
  • نمایندگان قزوین پیگیر افزایش حقوق کارگران باشند
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • قانون حمایت از صنایع پایین‌دستی نفت خام و میعانات گازی به تولید و اشتغال منجر می‌شود
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • ظرفیت‌های صادراتی سیستان و بلوچستان کانون توجه سرمایه گذاران