Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، طی برنامه ریزی قبلی قرار بود شب گذشته ۱۰ نفر از اعضای کمیسیون کشاورزی در معیت رییس کمیسیون کشاورزی مجلس به همراه پنج تن از معاونین وزارت خانه‌های کشاورزی، صمت، وزارت امور خارجه، راه و شهرسازی و وزارت اقتصاد به دعوت اتاق بازرگانی گیلان از طریق ورود به فرودگاه اردبیل به صورت زمینی وارد شهرستان آستارا شوند و تا عصر روز جمعه با حضور در نشست‌های تخصصی از جمله در فرمانداری شهرستان و دیدار با تولید کنندگان، بازرگانان و تجار از نزدیک با زیرساخت‌های صادراتی محصولات کشاورزی گیلان در حوزه گمرک، پایانه ریلی و زمینی، امکانات و زیرساخت‌های مربوط به کارخانجات صنعتی و فراپری و سورتینگ بازدید و مشکلات مربوط به زیرساخت‌های کشاورزی در بخش تجارت و بازرگانی را برای بررسی در کمیسیون تخصصی کشاورزی رفع و تسهیل نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

متاسفانه به دلیل شرایط نامناسب جوی و معطلی چندساعته نمایندگان مجلس و مسؤولان در فرودگاه مهر آباد به دلیل ضعف امکانات راهبردی در فرودگاه اردبیل این پرواز لغو و اعضای کمیسیون و مسؤولان نتوانستند این سفر دو روزه را به گیلان، علی رغم تدابیر مناسب اتاق بازرگانی به شهرستان مرزی آستارا داشته باشند. 

صادرات سالانه ۶۰۰ میلیون دلار کالا از گیلان به کشورهای هدف

هادی تیز هوش تابان در این خصوص با بیان اینکه برای این سفر اتاق بازرگانی گیلان تدابیر و برنامه ریزی ویژه‌ای را از چند روز قبل دنبال کرده بود، اظهار کرد: حتی قرار بود با حضور استاندار گیلان و معاون اقتصادی استانداری و مسؤولان زیربط، مشکلات حوزه محصولات کشاورزی صادراتی استان که در کمیسیون تخصصی اتاق بازرگانی جمع‌بندی شده بود از طریق اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس، جمع‌بندی و پس از ارجاع به کمیسیون کشاورزی مجلس بررسی و در جهت موانع گام برداشته شود. 

رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه گیلان مهم‌ترین سکوی صادرات کالاها و مواد غذایی به فدراسیون روسیه و آذربایجان است که سالانه ۶۰۰ میلیون دلار کالا از گیلان به کشورهای هدف صادراتی همسایه دریای کاسپین صادرات می‌شود، گفت: پایانه مرزی زمینی و ریلی موانعی دارد که نیازمند توجه مسؤولان و نمایندگان مجلس است و این سفر که به دلیل شرایط جوی لغو شده می‌توانست فرصت خوبی برای حوزه تجارت و بازرگانی محصولات کشاورزی صادرات محور استان بوده باشد. 

وی با بیان اینکه علی رغم لغو سفرهوایی، خوشبختانه دو تن از اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس از طریقی زمینی به آستارا سفر کردند و در این شهرستان اقامت دارند، افزود: اعضای کمیسیون کشاورزی اتاق هم با حضور رضاییان که مسؤولیت ریاست کمیسیون کشاورزی اتاق را عهده دار است در آستارا مستقر بودند و رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گیلان هم حضور دارند و این برنامه‌ها از طریق همین نمایندگان در طی دو روز در حال انجام و به رییس کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع خواهد شد. 

 

رییس اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان نیز در رابطه با اهداف سفر چند نفر اعضای کمیسیون کشاورزی مجلس به گیلان اظهار کرد: در این سفر قرار شد ظرفیت‌های اقتصادی گیلان در حوزه کشاورزی و محصولات صادراتی مواد غذایی و کشاورزی مورد تشریح هیات بازدید کننده قرار گیرد و در همین رابطه از چند واحد تولید، کارخانه برنج کوبی، سردخانه و سورتینگ محصولات کشاورزی بازدید و همچنین از زیرساخت‌های تجارت گیلان در آستارا بازدید می‌کنیم. 

قاسم رضاییان، بازدید از خط ریلی آستارا آستارا را به عنوان یکی از مهم‌ترین زیر ساخت تجاری گیلان در صادرات به کشور آذربایجان نام برد و گفت: در طول سال پایانه زمینی آستارا به دلیل معطلی کامیون‌ها و فسادپذیری محصولات کشاورزی دارای مشکلاتی است که در سفر هیات مذکور، ما مسایل را جمع‌بندی و به کمیسیون کشاورزی مجلس ارجاع خواهیم داد. 

وی، رسیدگی به مشکلات بخش کشاورزی در حوزه چای، برنج و دیگر اقلام دارای پتانسیل صادراتی گیلان را از دیگر موارد مورد بررسی مطرح کرد و افزود: با توجه به اینکه الماسی رییس جهاد کشاورزی گیلان در این برنامه‌ها ما را همراهی می‌کنند به خوبی مسائل کشاورزی گیلان و نقاط قوت و ضعف محصولات کشاورزی صادراتی را مطرح می‌شوند. 

به گفته رییس اتحادیه صادرکنندگان و بازرگانان گیلان، پس از پایان سفر و جمع‌بندی مشکلات و درخواست‌های استان برای تسهیل تجارت و رفع موانع تجارت و کمک به واحدهای تولیدی کشاورزی از طریق سیستم بانکی با تسهیلات کم بهره، مسائل با دستور رییس اتاق بازرگانی گیلان به کمیسیون کشاورزی مجلس ارسال و در جلسات تخصصی دیگر در خانه ملت و با حضور مسؤولان و اعضای اتاق بازرگانی گیلان، امیدواریم شاهد نتیجه ارزشمندی برای بخش تولید، تجارت و بازرگانی گیلان باشیم. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: گیلان روسیه کشاورزی صادرات خط ریلی آستارا آستارا سورتینگ محصولات کشاورزی رییس اتاق بازرگانی ایران و روسیه کمیسیون کشاورزی مجلس اعضای کمیسیون کشاورزی کمیسیون کشاورزی مجلس اتاق بازرگانی گیلان محصولات کشاورزی جمع بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۴۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه گفت: پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده بالای ۸۸ درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، کامبیز میرکریمی عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه با بیان اینکه موافقت نامه‌های تجارت آزاد کشورهای دنیا با همسایگان، دسترسی صادرکنندگان به بازار را تسهیل می‌کند اظهار کرد: مهم ترین اصلی که ما از آن غافل بودیم انعقاد موافقت نامه‌هایی است که دسترسی به بازار را برای صاحبان کسب و کار کشور تسهیل می‌کند.

وی افزود: مهم ترین قدمی که اخیراً برداشته شده امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اتحادیه اقتصادی اوراسیا متشکل از کشورهای روسیه، بلاروس، قزاقستان و قرقیزستان و ارمنستان است. صادرات ما تا سال 1397 در حد 260 میلیون دلار بود اما بلافاصله با اجرای آن در سال 1398 صادرات کشورمان به بالای 400 میلیون دلار جهش پیدا کرد. صادرات ما حتی در زمانی که به خاطر اپیدمی کرونا، گمرکات بسته بود از 500 میلیون دلار هم عبور کرد و الان به 1 میلیارد دلار رسیده و تازه این شروع کار است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه ادامه داد: تجارت آزاد هنوز کامل نشده و فقط تعرفه‌های ترجیحی با 50 درصد و 75 درصد تخفیف اعمال شده و لیست‌ها برای تعرفه صفر مبادله شده است. پیش بینی می‌شود تا دو ماه آینده در پارلمان‌های تمام اتحادیه اقتصادی اوراسیا تصویب شود و بالای 88 درصد اقلام مورد مبادله بین ایران و روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا از تعرفه صفر برخوردار شوند و این موضوع، رقابت پذیری کالای ایرانی در برابر رقبای چینی و هندی و دیگر کشورها را به شدت افزایش می‌دهد.

میرکریمی با بیان اینکه موانع تجارت شرکت‌ها برطرف شدند و باید در حوزه شناختی و بازاریابی کار کنیم گفت: ما تا شش سال قبل در حوزه سخت افزاری و نرم افزاری زیرساخت نداشتیم اما الان دائماً کشتی‌ها و کامیون‌های جدید اضافه می‌شوند و خط راه آهن منطقه شوروی سابق از مرز ایران عبور کرده است.

وی افزود: در حال حاضر شرق دریای خزر در محدوده پنج جمهوری آسیای میانه بروکراسی جدی دارد و جهش صادرات و واردات نشان می‌دهد هرچقدر سرمایه گذاری در حوزه زیرساخت لجستیک انجام شود باز هم کم است. ما هنوز هم صف کامیون‌ها را داریم و از دولت تقاضا کردیم حمایت‌ها و تسهیلات خود را از این بخش ادامه دهد.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه بیان کرد: هم اکنون رابطه بانکی بین ایران و روسیه وجود دارد اما بخشی از ظرفیت بانکی بین دو کشور بلااستفاده مانده که به دو نرخی بودن ارز در کشور ما و روسیه برمی گردد.

میرکریمی درمورد تنوع کالاهای صادراتی ایران به روسیه گفت: مواد غذایی و لبنی، کالاهای لوکس مانند فرش ماشینی و پسته، محصولات نساجی و صنایع پلاستیک و صنایع پایین دست پتروشیمی بازار خوبی در روسیه پیدا کرده همچنین توربین‌های گازی و کاتالیست نیز متقاضی دارد و فقط یک بازاریابی اساسی لازم است.

عضو هیئت مدیره اتاق مشترک بازرگانی ایران و روسیه در پایان این برنامه، جذب توریست‌های تجاری را در رونق اقتصاد کشور به شدت موثر خواند و گفت: توریست‌های تجاری یک نوع سفیران اقتصادی برای کشور محسوب می‌شوند که می‌توانند اتفاقات تجاری مهمی را رقم بزنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • صفر شدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • برقراری تجارت آزاد بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالا‌ها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • صفرشدن تعرفه تجارت کالاها بین ایران و اوراسیا تا ۲ ماه آینده
  • روز پر اتفاق اتاق تبریز در نمایشگاه ایران اکسپو
  • تفاهم‌نامه‌های همکاری اقتصادی میان اتاق تبریز و فدراسیون اتاق‌های سوریه
  • رشد صادرات و ترانزیت آستارا؛ مرز مهم اقتصادی کشور
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی