Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، چگونه می توانید از این عوامل محرک دوری کنید اما هنوز مواد مغذی مورد نیاز خود را دریافت کنید؟ آنجاست که برنامه رژیم غذایی می تواند کمک بزرگی باشد.

پیگیری خوب و بد:

هیچ رژیم غذایی واحدی وجود ندارد که به همه افراد مبتلا به UC کمک کند. شرایط نیز می تواند در طول زمان تغییر کند بنابراین برنامه شما نیز باید انعطاف پذیر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 نکته اصلی این است که آنچه را که برای شما مناسب است پیدا کنید.

برای سازماندهی دفتر یادداشت غذایی داشته باشید. از تلفن هوشمند خود یا یک دفترچه کوچک برای ثبت آنچه می خورید و می نوشید و احساسات شما چه خوب و چه بد استفاده کنید. 

این کار کمی زمان و صبر می خواهد اما به شما کمک می کند وضعیت خود را ارزیابی کرده و برنامه رژیم غذایی خود را دقیق تنظیم کنید.

هنگامی که وعده های غذایی خود را آماده می کنید فراموش نکنید که رژیم متعادل به شما پروتئین کافی غلات کامل و میوه و سبزیجات تازه می دهد.

ممکن است نتوانید همه چیز را در مغازه خواربار فروشی یا منوهای رستوران هایی که دوست دارید بخورید. اما سعی کنید بر مواردی تمرکز کنید که می توانید بدون افزایش علائم خود از آنها لذت ببرید. برخی از اصلاحات ساده در آماده سازی وعده غذایی شما می تواند خوردن برخی غذاها را آسانتر کند مانند بخارپز کردن سبزیجات یا تغییر به لبنیات کم چرب

برخی افراد هر چند وقت یکبار رژیم غذایی کم فیبر را دنبال می کنند و حدود ۱۰-۱۵ گرم فیبر در روز دریافت می کنند. این می تواند به شما کمک کند کمتر به دستشویی بروید.

مراقب مواردی باشید که در صورت داشتن UC می توانند مشکل ساز شوند از جمله:

الکل

کافئین

نوشیدنی های گازدار

در صورت عدم تحمل لاکتوز محصولات لبنی

لوبیا خشک شده، نخود فرنگی و حبوبات

میوه های خشک شده

غذاهایی که گوگرد یا سولفات دارند

غذاهای سرشار از فیبر

گوشت

آجیل و کره مهره ترد

ذرت بو داده

محصولات دارای سوربیتول (آدامس بدون قند و آب نبات)

میوه و سبزیجات خام

شکر تصفیه شده

دانه

غذاهای ادویه دار

چه چیز دیگری کمک می کند؟

پزشک و متخصص تغذیه منابع بسیار خوبی برای کمک به شما در تشخیص اینکه چه غذاهایی برای شما مفید است ، هستند. آنها را در جریان احساسات خود و آنچه می خورید  قرار دهید.

 آنها می توانند به سوالات شما پاسخ دهند و به شما در دریافت تغذیه مورد نیاز کمک کنند.

اگر نمی توانید رژیم متعادل داشته باشید ممکن است نیاز به مصرف مکمل هایی مانند کلسیم، اسید فولیک و ویتامین B۱۲ داشته باشید. از پزشک خود بپرسید که آیا آنها باید بخشی از برنامه شما باشند.

ممکن است متوجه شوید که با وعده های غذایی کوچکتر در طول روز بهتر از سه وعده غذایی بزرگتر عمل می کنید. وقتی برنامه رژیم غذایی خود را تنظیم می کنید به غذاهایی فکر کنید که می توانید برای میان وعده های سالم همراه خود داشته باشید.

غذاهایی که ممکن است با UC مبارزه کنند:

برخی تحقیقات نشان می دهد که برخی مواد مغذی ممکن است به مبارزه با تحریک و تورم روده ناشی از UC کمک کند. دانشمندان مطالعه کرده اند که چگونه لینولئیک اسید (در غذاهایی مانند گردو، روغن زیتون، زرده تخم مرغ و روغن نارگیل) بر افراد مبتلا به این بیماری تأثیر می گذارد. اگرچه همه به این چربی "خوب" احتیاج دارند اما در مصرف آن زیاده روی نکنید زیرا شواهدی وجود دارد که در صورت افزایش بیش از حد در التهاب نقش دارد.

مطالعات دیگر نشان می دهد که یک اسید چرب امگا ۳ به نام EPA (ایکوزاپنتانوئیک اسید) ممکن است با التهاب مبارزه کند.

 این چربی "خوب" دیگری است که مواد شیمیایی خاصی را در بدن شما به نام لوکوترینها مسدود می کند. روغن ماهی منبع خوبی از EPA است. در برخی از مطالعات افراد مبتلا به UC هنگام استفاده از دوزهای بالا مزایایی را مشاهده کردند.

 با این حال بسیاری از مردم طعم ماهی را دوست ندارند. همچنین شواهدی وجود دارد که افزودن روغن ماهی به آمینوسالیسیلات ها (داروهای موسوم به ۵-ASA) ممکن است مفید باشد ، اما این ثابت نشده است.

  DHA یکی دیگر از امگا ۳ موجود در روغن ماهی است که می تواند با التهاب مبارزه کند و در برخی افراد مبتلا به UC استفاده می شود.

برخی تحقیقات همچنین نشان می دهد که ماست با باکتری های سالم روده، به نام پروبیوتیک ها، التهاب را تسکین می دهد. دانشمندان هنوز در حال مطالعه نحوه کمک به افراد مبتلا به UC و شرایط مشابه هستند.

 برخی از مردم همچنین معتقدند که رژیم غذایی کم FODMAP-نوعی کربوهیدرات بسیار تخمیر شده در گوشت ، میوه ، لبنیات و بسیاری از غذاهای دیگر ممکن است به تسکین علائم UC کمک کند.

 اما شواهد مشخص نیست که چنین باشد. و بدون نظارت دقیق هر رژیمی که غذاهای خاص را محدود کند ممکن است منجر به تغذیه نامناسب و مشکلات دیگر شود.

پربیننده ترین نحوه دریافت کارت دیجیتال واکسن کرونا + لینک این افراد به طور طبیعی ویروس کرونا را مهار می کنند! ارده شیره ، این خوشمزه شفا بخش با طبعی گرم این دانه فقط مرگ را درمان نمی کند آخرین آمار کرونا در ایران (۱۴۰۰/۷/۷)

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: کولیت اولسراتیو برنامه رژیم غذایی افراد مبتلا به UC داشته باشید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۵۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی

تحقیقات نشان می‌دهد مردانی که رژیم غذایی سرشار از میوه‌ها، سبزیجات و غلات کامل دارند، در مقایسه با مردانی که کمترین میزان سبزیجات را در برنامه غذایی خود مصرف می‌کنند، ۵۲ درصد کمتر در معرض خطر پیشرفت سرطان قرار دارند و خطر عود بیماری ۵۳ درصد در آن‌ها کمتر است.

به گزارش خبرآنلاین، یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که رعایت یک رژیم غذایی گیاهی سالم (پس از تشخیص سرطان پروستات) در افراد می‌تواند به جلوگیری از پیشرفت یا عود بیماری کمک کند.

به گفته ویویان لیو، محقق ارشد این مطالعه، تغییر روند معمول سرطان پروستات به درجه‌ی پیشرفته آن، یکی از نگرانی‌های اساسی در میان بیماران مبتلا، خانواده و پزشکان آن‌ها است.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند.

لیو می‌گوید: «یافته‌های جدید پیرامون رعایت رژیم غذایی گیاهی با هدف بهبود سرطان پروستات و پیشگیری از پیشرفت آن، به حفظ سلامت و کاهش عوارض شایع‌ترین سرطانی که مردان با آن مواجه هستند، کمک می‌کند. عمل به این دستورالعمل غذایی، علاوه بر داشتن دیگر فوایدی که برای سلامتی دارد، در پیشگیری از ابتلا به سایر بیماری‌های مزمن نیز مؤثر است.»

همچین میوه‌ها و سبزیجات موجود در یک رژیم غذایی گیاهی، حاوی آنتی‌اکسیدان‌ها و عناصر ضد التهابی و فیبر رژیمی هستند که کنترل گلوکز را بهبود می‌بخشد و التهاب را کاهش می‌دهد.

رژیم‌های غذایی حاوی گوشت قرمز، لبنیات و چربی‌های حیوانی اغلب با پیشرفت سرطان پروستات همراه هستند. گوشت قرمز (مانند گوشت گاو و گوسفند) سرطان پروستات را به سمت تهاجمی شدن سوق می‌دهند. علاوه بر این، رژیم‌های غذایی سرشار از پروتئین حیوانی ممکن است مقاومت به انسولین را نیز افزایش دهند.

داده‌های مورداستفاده در این مطالعه، حاصل جمع‌آوری اطلاعات پزشکی بیش از ۲۰۰۰ مرد مبتلا به سرطان پروستات است. طی یک بازه زمانی هفت‌ساله، محققان دریافتند آقایانی که در برنامه غذایی خود، بیشترین مقدار سبزیجات و میوه‌ها را گنجانده‌اند، در مقایسه با مردانی که کمترین مقدار سبزیجات را مصرف کرده‌اند، خطر پیشرفت و عود کمترِ بیماری را دارند.

گفتنی است که متغیرهایی، چون سن افراد، شدت سرطان، استعمال دخانیات و ... بر نتایج تجزیه و تحلیلِ ارتباط میان رژیم غذایی گیاهی و کاهش خطر پیشرفت سرطان پروستات تأثیری نداشتند.

رژیم‌های گیاهخواری سالم که شامل سبزیجات، میوه‌ها، حبوبات و غلات کامل است، علاوه بر اینکه در کاهش خطر پیشرفت و عود سرطان پروستات نقش دارند، دارای فواید متعددی از جمله کاهش دیابت، کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و کمتر شدن نرخ مرگ و میر هستند. افزون بر این، شواهد بیولوژیکی نشان می‌دهد رژیم‌های غذایی مبتنی بر گیاهخواری، سالم‌تر هستند و می‌توانند سیستم ایمنی بدن را تقویت کنند.

دکتر آنتونی دامیکو، رئیس بخش انکولوژی تشعشعات ادراری تناسلی در مؤسسه سرطان دانا-فاربر در بوستون، در همین راستا می‌گوید که اگرچه یافته‌های فوق امیدوارکننده هستند، اما نمی‌توانند ثابت کنند که رژیم غذایی گیاهی باعث بهبود نتایج سرطان پروستات می‌شود؛ فقط ارتباطی بین این دو وجود دارد. او می‌گوید: «توصیه من این است که افراد پیرو یک سبک زندگی سالم باشند تا از انواع بیماری‌ها دور باشند؛ ورزش کنند، سیگار نکشند، غذا‌های سالم و مفید مصرف کنند و استرس خود را کنترل کنند. سبک زندگی سالم به طور کلی خطر عود و پیشرفت سرطان را کاهش می‌دهد.»

دیگر خبرها

  • ابتلا به سرطان پروستات با مصرف این مواد غذایی
  • رژیم تخم مرغ شما را به لاغری سریع می‌رساند
  • با سریع‌ترین روش‌های کاهش وزن آشنا شوید
  • سه منبع گیاهی و فوق‌العاده امگا۳
  • راهکار ساده برای کمک به رژیم‌تان؛ نوشیدن آب داغ چگونه باعث کاهش وزن می‌شود؟
  • سازمان برنامه مکلف به نظارت برنحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • سازمان برنامه موظف به نظارت جدی بر نحوه نقشه‌برداری سازمان ثبت شد
  • آیا خوردن جوش شیرین خطرناک است؟
  • رژیم میوه ۳ روزه ؛ بگیریم یا نه؟
  • آمریکا به شدیدترین وجه ممکن اعتراضات دانشجویان را سرکوب کرده است