Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-29@01:45:46 GMT

چهارمین اشکواره فرهنگی و هنری در آمل آغاز شد

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۵۷۰۳

چهارمین اشکواره فرهنگی و هنری در آمل آغاز شد

به گزارش خبرنگار مهر، چهارمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی، با پذیرش بیش از ۶ هزار و۷۰۰ اثر از هنرمندان فعالان فرهنگی کشورهای ایران، ترکیه، امارات ایتالیا، افریقای جنوبی و یمن شامگاه پنجشنبه در شهرستان آمل شروع شد.

این اشکواره با نمایش " پر پرواز " به کارگردانی" جمال خرمی" در رشته نمایش و نقالی خوانی توسط " هلنا رحمانی" درآستان مقدس امام زاده ابراهیم (ع) آمل به طور رسمی گشایش یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دبیر چهارمین اشکواره فرهنگی و هنری حسینی به خبرنگار مهر گفت، چهارمین دوره این اشکواره دربخش‌های "فیلم‌های مستند، شعر، تئاتر، سرود، متن ادبی، عکس و رسانه" تا ۱۷ مهرماه در شهرستان آمل برگزار می‌شود. حسین جوادی افزود: آثار دریافتی به دبیرخانه این اشکواره از حدود سه هزار هنرمند و فعال فرهنگی بوده که درمقایسه با دوره گذشته این اشکواره ازنظر تعداد آثار ارسالی حدود ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش داشته است.

وی، با بیان اینکه فراخوان شرکت در دوره چهارم این اشکواره از مردادماه منتشر شده بود، تصریح کرد: موضوع‌هایی که دراین دوره از علاقمندان درخواست شده بود، در موضوع امام‌حسین (ع)، شهدای مدافعان حرم بوده که خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی فعالان فرهنگی و هنری در ارسال اثار به دبیرخانه جشنوراه در آمل شده بود.

جوادی درخصوص اختتامیه این اشکواره نیزگفت، آئین اختتامیه چهارمین اشکواره حسینی روز ۱۷ مهرماه درسالن همایش‌های دانشگاه شمال آمل برگزار می‌شود واز عوامل برگزاری، حامیان اشکواره ونفرات برتر هر رشته تجلیل خواهند شد.

کد خبر 5317150

منبع: مهر

کلیدواژه: محرم 1400 جشنواره آیینی و سنتی آمل اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران بوشهر علامه حسن زاده آملی هفته دفاع مقدس عکس استانها آمار کرونا واکسن کرونا گرگان دفاع مقدس جنگ تحمیلی کرمانشاه ایلام چهارمین اشکواره فرهنگی و هنری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۷۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، حمیدرضا خونویی، معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ضمن اعلام این خبر افزود: اولین برنامه حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» در سال 1403 در قالب برگزاری اردو برای معلمان و با هدف تکریم جایگاه معلمان به مناسبت هفته معلم برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: روال همیشگی بر این بوده است که معلمان با هدف نشاط دانش آموزان اردو ترتیب ببینند ولی در برنامه «یه اردوی خاص» این روال تغییر کرده و معلمان میهمان دانش‌آموزان می‌شوند و حلقه بچه‌های فرهنگسرا از طراحی تا اجرای اردو را خودشان برعهده دارند.

خونویی ایجاد فضای با نشاط و تکریم جایگاه معلمان را از جمله اهداف این برنامه دانست و افزود: در این برنامه، نوجوانان پس از تشکیل تیم اجرایی و تعیین نقش برای اعضا، ضمن هماهنگی با فرهنگسرا، نسبت به دعوت از معلمان مدرسه خـود یا مربیان آموزش فرهنگسرا برای شرکت در اردو اقدام می‌کنند.

معاون فرهنگی سازمان فرهنگی هنری در خصوص چگونگی برگزاری این اردوها توضیح داد: این اردوها به صورت نیم‌روزه برگزار می‌شود و شامل بخش‌های متنوع اردویی نظیر بازی‌های گروهی و ...است و مکان برگزاری آنها بنا بر امکانات هر منطقه در فرهنگسراها و در بعضی دیگر از مناطق در خارج از محیط فرهنگسرا برگزار می‌شود.

وی در پایان ضمن دعوت از نوجوانان برای عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» گفت: نوجوانان علاقه‌مند برای شرکت در این برنامه و عضویت در حلقه «بچه‌های فرهنگسرا» می‌توانند به فرهنگسرای نزدیک محل سکونت خود و یا به درگاه رسمی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران به نشانی farhangsara.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه «یه اردوی خاص» برگزار می‌شود
  • میزبانی ویژه‌برنامه «یه اردوی خاص» از معلمان
  • بیمه البرز، حامی چهل و چهارمین دوره جام جهان پهلوان تختی
  • آغاز چهارمین رویداد «دختران حاج قاسم» قزوین
  • رایزن فرهنگی پشت‌ِ میزنشین نمی‌خواهیم / سرانجام ساخت فیلم سینمایی درباره اقبال لاهوری
  • ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی "حفظ نور رضوی" آغاز شد
  • آغاز ثبت نام چهارمین دوره مقدماتی طرح ملی قرآنی حفظ نور رضوی
  • ۲۰ هزار جوان قمی عضو جمعیت هلال‌احمر هستند
  • آغاز به کار ستاد برگزاری نخستین المپیاد هنر در مشهد
  • نخستین جشنواره فیلم دینی رضوان برگزار می‌شود