Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس قوه قضائیه گفت: برای اجرای طرح تحول و تعالی و هوشمندسازی کامل فرآیندها در دستگاه قضایی به 1400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ نشست فعالان اقتصادیریال تولیدکنندگان و کارآفرینان استان با حجت الاسلام غلامحسین محسنی اژه ای عصر پنجشنبه با حضوراستاندار و نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در سالن اجتماعات دادگستری قزوین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت الاسلام محسنی اژه ای در این نشست اظهارداشت: اگر در شرایط جنگ اقتصادی هستیم باید لوازم آن را بپذیریم و تامین کنیم و همه کسانی که درمیدان جنگ هستند از هر جهت پشتیبانی و حمایت روحی شده و موانع از مسیرشان برداشته شود تا کارها سامان بگیرد.

وی افزود: لازم است یک سری کارها از طرف دولت، مجلس و دستگاه قضا انجام شود و هر کدام از این قوا اگر کم بگذارند کارها مغفول می ماند.

اژه ای تصریح کرد: مواردی که لازم است مجوز از دستگاهی صادر شود باید سرعت بگیرد و هر کس شرایط سرمایه گذاری و تولید را داشت در پیچ و خم اداری نیفتد و در این زمینه مجلس هم می تواند کمک کند تا این امور تسریع شود.

رئیس دستگاه قضا بیان کرد: اگر چنانچه کسانی مانع کار می شوند و قانون را اجرا نمی کنند، بازرسی کشور و دستگاه نظارت مجلس می تواند ورود کرده و با متخلف برخورد کند.

وی اظهارداشت: اگر در صدور مجوزها تعلل دیده شد برخورد جدی می کنیم و در این میان تسهیل در امور صادرات، واردات، امور گمرک، وزارت صمت،  اقتصاد و جهاد کشاورزی و رفع موانع الزامی است.

اژه ای بیان کرد: اگر اختلافی بین دستگاهها و بانک ها ایجاد شد آمادگی داریم گروههای مشترک در موضوعات مختلف را تشکیل داده و ضمن بررسی آنها موارد را حل کنیم. تا پرونده قضایی تشکیل نشود.

وی گفت: باید از ظرفیت صنوف و صنعتگران در حل مشکلات عرصه تولید استفاده شود و اگر پرونده ای تشکیل شد در ابتدا تلاش کنید تا حل و فصل شود و اتاق بازرگانی و صنوف هم فعال شوند و نظر تخصصی دهند تا گره گشایی تسهیل شود.

اژه ای در خصوص راه اندازی شعب تخصصی برای حل مشکلات حقوقی بخش صنعت اظهار داشت: در همه شهرها شاید نتوانیم شعب تخصصی راه اندازی کنیم البته در برخی مواقع به قانون نیاز داریم و در  برخی موضوعات هم می توان مسائل را در مرکز استان رسیدگی کرد و در برخی امور از خود صنعتگران استفاده کنیم.

وی گفت: در جلسات منطقه ای با کمک قضات می توانیم مشکلات را حل کنیم و در این راستا باید از تخصص شما کارآفرینان هم در آموزش و رسیدگی به پرونده و صدور رای استفاده کنیم.

رئیس قوه قضائیه اضافه کرد: امروز دامداران، صنعتگران، قضات، توزیع کننده و تولید کننده همه گلایه دارند و دولت می گوید ارز ترجیحی دادم مواد وارد نشده و  وارد کننده و صادرکننده  هم گلایه مند است که ضرر کرده لذا باید مقداری خودمان هم به همدیگر کمک‌ کنیم.

محسنی اژه ای یادآورشد: پس از انتصاب در ریاست قوه اولین کارم این بود که گفتم مشکلات مردم در دستگاه قضایی را شناسایی کنند که در زندان ها، پزشکی قانونی و دادگاه ها چه مشکلی دارند و ببینیم چه میزان آن وارد است.

وی بیان کرد: یک‌ گروه ۲۰۰ نفره از قضات را بسیج کردیم از زندانها بازدید کنند و مشکلات را ببینند و بدانند یک روز ماندن بیجا در زندان هم مشکل ساز است و قضات باید کمک‌کنند تا از کارها گره گشایی شود.

آقای سیاهکی را قبول دارم/ نمایندگان دراصلاح قانون کمک‌ کنند

رئیس دستگاه قضا در پاسخ به پیشنهاد دکتر سیاهکلی نماینده قزوین در مجلس شورای اسلامی برای هوشمند سازی و شفاف کردن امور تصریح کرد: آقای سیاهکلی را قبول دارم و بخشی از مسایلی که ایشان گفتند نیازمند قانون است و باید خودشان به ما کمک کنند.

وی در خصوص صدور احکام قلع و قمع نیز اظهار داشت: وقتی زمینی غصب می شود شاید نباید قلع و قمع شود اما قانون ایراد دارد و این قانون در بخش پژوهش مجلس رفته و هنوز مورد اختلاف است.

محسنی اژه ای تصریح کرد: یک‌جا پلاک خودرو و برگ سبز  سند است و یک‌جا می گویند باید در دفترخانه ثبت شود و این موارد باید در مجلس تعیین تکلیف شود.

هوشمندسازی کامل دستگاه قضایی 1400 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

وی در ادامه گفت: هوشمند شدن فعالیتها در دستگاه قضا مهم است و تاکنون هم اقدامات موثری در این زمینه انجام شده که باید تداوم یابد.

اژه ای بیان کرد: در هوشمند سازی فعالیت ها از بسیاری از دستگاهها جلوتر هستیم اما برای تکمیل همه فرآیندها به اعتبارات زیادی نیاز داریم که در زمان کوتاه ممکن نیست.

رئیس دستگاه قضایی کشور یادآورشد: در حال حاضر بیش از 90 درصد ابلاغ ها در دستگاه قضایی الکترونیک شده و دادرسی ها و دریافت استعلام ها از طریق فضای مجازی و غیر حضوری انجام می شود.

وی بیان کرد: هوشمندسازی همه فرآیندها در دستگاه قضایی نیازمند اعتبارات زیادی است به طوری که در گام دوم مصوب شد حدود 1000 میلیارد تومان تخصیص یابد اما تاکنون ریالی پرداخت نشده است.

حجت الاسلام محسنی اژه ای گفت: برای اجرای سند تحول و تعالی دستگاه قضا 400 میلیارد تومان درخواست کردیم که مجلس با آن موافقت کرد اما تاکنون هیچ بخشی از آن را پرداخت نکرده اند.

رئیس قوه قضاییه اضافه کرد: هرچند با همین قوانین فعلی و در صورت هماهنگی مناسب قادریم فضا را برای تولیدکنندگان و کارآفرینان مناسب تر کنیم اما در نهایت برای تصویب قوانین جدید، اصلاح قوانین قدیمی و تامین بودجه لازم به کمک نمایندگان مجلس نیازمندیم تا کارها شتاب گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: غلامحسین محسنی اژه ای دادگستری قزوین دستگاه قضایی میلیارد تومان دستگاه قضا محسنی اژه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۵۷۷۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی مصطفوی نیا نیز در مراسم معارفه مدیرکل دادگستر قزوین اظهار کرد: یکی از مطالبات مهم مقام معظم رهبری که در سال‌های اخیر در دیدار با مسؤولان دستگاه قضائی مطرح می‌شود، اجرای سند تحول قضائی است که باید به نحو احسن محقق شود.

وی با بیان اینکه یکی از ماموریت‌هایی که در سند تحول به دستگاه قضائی واگذار شده، پیشگیری از وقوع جرم است، گفت: اگر امروز در استان قزوین گرفتار مشکلات ریز و درشت هستیم که ذهن همه را به خود مشغول کرده و بیانگر این است که در پیشگیری از جرم، توجه لازم نشده است.

رئیس کل دادگستری استان قزوین تصریح کرد: در پیشگیری از جرم نباید فقط از دستگاه قضائی و نیروی انتظامی و سازمان‌ها انتظار داشت بلکه باید از ظرفیت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از وقوع جرم استفاده کرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اگر بین همه مسؤولان همدلی و همراهی باشد قطعاً در آینده نه چندان دور مشکلات حل می‌شود.

کد خبر 6091146

دیگر خبرها

  • اصلاح شیوه آبیاری نخیلات آب‌پخش نیازمند اجماع استانی است
  • اراک با مدیریت تعاملی به سمت توسعه و تعالی پیش می‌رود
  • مشکلات امروز قزوین به دلیل بی توجهی به پیشگیری از جرم است
  • برای اتمام واقعی بازسازی زلزله کرمانشاه و ایمن سازی استان ۴ همت اعتبار نیاز است
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی در خوزستان
  • تمدید اعتبار بیمه‌ای بیمه شدگان روستایی و ۵ دهک اول درآمدی در خوزستان
  • مجلس پیگیر اجرای سند تحول رئیس‌جمهور در حوزه ارز است
  • مجلس به دنبال اجرای سند تحول رییس جمهور در حوزه ارز است
  • هوشمندسازی حداکثری و عدم ارجاع پرونده‌های ناقص
  • ارزیابی هوشمندسازی صنعت نفت با تولیدات فناورانه