Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، ایسنا به نقل از یونهاپ نوشت: وزارت خارجه کره جنوبی روز پنج‌شنبه اعلام کرد که چونگ ایونیونگ، وزیر خارجه کره جنوبی و وزیر خارجه ایران در تماس تلفنی درخصوص پول‌های بلوکه شده ایران تحت تحریم‌های آمریکا و تلاش‌های جاری چندجانبه جهت احیای برجام گفت‌وگو کردند.

وزیر خارجه کره جنوبی در پاسخ به درخواست امیرعبداالهیان جهت افزایش تلاش برای رفع پول‌های بلوکه شده ایران اعلام کرد که سئول نهایت تلاشش در این زمینه را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزارت خارجه کره در بیانیه خود نوشت: وزیر خارجه یونگ تاکید کرد که این تلاش‌ها ادامه خواهند یافت.

چونگ همچنین متعهد شد که کره جنوبی به طور فعال به دنبال راه‌هایی برای همکاری با ایران جهت غلبه بر همه گیری کووید ۱۹ خواهد گشت.

همچنین وزیر خارجه کره جنوبی حمایت خود از مذاکرات احیای برجام ابراز کرد.

وزرای خارجه ایران و کره‌جنوبی همچنین بر لزوم همکاری میان دو کشور جهت تعمیق روابط دوجانبه تاکید کردند.

کد خبر 629708 برچسب‌ها امیر عبداللهیان ایران و کره جنوبی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: امیر عبداللهیان ایران و کره جنوبی خارجه کره جنوبی وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۰۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین

هیئتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی حماس به ریاست موسی ابومرزوق رئیس دفتر روابط بین‌الملل این جنبش روز یکشنبه با "دانگ لی" معاون وزیر امور خارجه چین در پکن دیدار و گفتگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، این هیئت متشکل از  موسی ابومرزوق، حسام بدران، فتحی حماد، باسم نعیم و شریف ابو شماله بود.

هیئت حماس در این دیدار مشورت‌ها و رایزنی‌هایی سیاسی در رابطه با راه‌های توقف نسل‌کشی و جنگ در غزه با این مقام چینی انجام داد و به تشریح تلاش‌های انجام شده در این راستا، اوضاع انسانی فاجعه‌بار غزه در نتیجه بمباران‌ها و حملات ارتش رژیم صهیونیستی و امکان افزایش کمک‌های بشردوستانه فوری چین به ملت فلسطین پرداخت.

این هیئت ضمن تقدیر از موضع چین در حمایت از آرمان فلسطین و مخالفت با نسل‌کشی ملت فلسطین، بر تلاش‌های چین برای وحدت‌بخشی به فلسطینیان برای مقابله با رژیم اشغالگر و تحقق خواسته‌های این ملت تاکید کرد.

دانگ لی هم بر موضع ثابت کشورش در حمایت از قضیه عادلانه فلسطین و ادامه تلاش‌ها برای توقف جنایات و اقدامات غیرانسانی علیه ملت فلسطین و در نهایت رسیدن به توافق آتش‌بس در غزه و حمایت از فلسطینیان در تمامی محافل بین‌المللی تاکید کرد.

طرفین در پایان این دیدار بر ادامه مشورت‌ها و تلاش برای تحقق وحدت ملی فلسطین و آمادگی چین برای کمک در این زمینه تاکید کردند.

جزئیات گفتگوهای هیئت‌های حماس و فتح در چین

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دیدار هیئت حماس با معاون وزیر خارجه چین
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • سفر معاون امیرعبداللهیان به ریاض
  • امیرعبداللهیان روز ملی جمهوری آفریقای جنوبی را تبریک گفت