Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در جریان تقدیم رونوشت استوارنامه سفیر جدید جمهوری آذربایجان در کشورمان، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، ضمن آرزوی موفقیت برای سفیر در دوران ماموریتش در تهران و همچنین تاکید بر اهمیت روابط فیمابین در چارچوب روابط همسایگی، از برخوردهای نامناسب اخیر نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با رانندگان کامیونهای ایرانی و بازداشت دو نفر از آنها، ابراز نارضایتی کرد و اظهارات منفی اخیر از سوی جمهوری آذربایجان را تعجب آور و تاسف برانگیز خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



گفتنی است علی علیزاده سفیر جدید جمهوری آذربایجان امروز (پنجشنبه) ضمن دیدار با امیرعبداللهیان رونوشت استوارنامه خود را تقدیم وی کرد.

 امیرعبداللهیان انجام رزمایش نظامی از سوی کشورها در داخل اراضی خود را در چارچوب حق حاکمیت ملی دانست و با اشاره به تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک کشورمان تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران حضور و فعالیت رژیم صهیونیستی علیه امنیت ملی خود را تحمل نمی کند و در این رابطه هر اقدامی که لازم باشد انجام می‌دهد.

سفیر جدید جمهوری آذربایجان نیز در این دیدار داشتن روابط خوب و عمیق کشور متبوعش با جمهوری اسلامی ایران را به عنوان کشور همسایه و عزیز برای جمهوری آذربایجان حائز اهمیت خواند و ابراز امیدواری کرد وقایع اخیر از طریق رایزنیهای بین مقامات دو کشور بزودی حل و فصل شود.

به گزارش فارس، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران نیز پیش از این ضمن ابراز تعجب از اظهارات علی‌اف، تصریح کرد: حضور هر چند نمایشی رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرزهای‌مان را تحمل نمی‌کنیم. 

گفتنی است الهام علی اف رئیس جمهور آذربایجان در واکنش به برگزاری رزمایش ایران عنوان کرد که برای ما سوال است که چرا اکنون و چرا در مرز ما چنین رزمایشی صورت می‌گیرد.

علی‌اف همچنین اتهامات بی اساسی را علیه ایران مطرح کرد و گفت: اولین بار نیست کامیون‌های ایران به طور غیرقانونی به منطقه قره باغ می روند، این اتفاق در دوره اشغال نیز بارها رخ داده بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: جمهوری آذربایجان رژیم صهیونیستی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۲۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام

دریافت 78 MB

به گزارش خبرگزاری مهر، مایکل وهی میلتونگا والش سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران در دیدار با استاندار قزوین اظهار داشت: از سفر به قزوین هیجان زده شده‌ام و به طور قطع سفرای دیگری که در این سفر ما را همراهی نکرده‌اند پشیمان خواهند شد و در دیدار با آنها از زیبایی‌های قزوین خواهیم گفت.

وی افزود: قزوین به بناهای تاریخی و طبیعت زیبا و میهمان نوازی معروف است و از اینکه امروز در این شهر هستیم خوشحالیم.

سفیر نیوزلند در جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: هرچند که بین ایران و نیوزلند فاصله بسیار زیادی وجود دارد ولی در کشور نیوزلند ایرانی‌ها به میهمان نوازی و رفتار صمیمی معروف هستند.

کد خبر 6098693

دیگر خبرها

  • سفیر نیوزلند در ایران: از سفر به قزوین هیجان زده شده ام
  • اقدامات رژیم صهیونیستی امنیت کل منطقه را به خطر انداخته است
  • جزئیات مراسم چهلم شهدای حمله به کنسولگری ایران در دمشق
  • نفت باکو همچنان از ترکیه به اسرائیل می‌رسد
  • کابینه رژیم صهیونیستی به تعطیلی شبکه الجزیره رأی داد
  • سرطان اسرائیل در روز‌های پایانی
  • کابینه رژیم صهیونیستی با اجماع رای به تعطیلی الجزیره داد
  • دیدار دبیرکل سازمان جوانان حقوق بشر با سفیر ایران در سوریه
  • سرطان اسرائیل در روزهای پایانی
  • تمجید مالی از واکنش مناسب ایران علیه رژیم صهیونیستی