Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم گفت: یکی از کارهای خوب آیت الله آملی نگارش کتاب ۱۰۰۱نکته بود که در ۱۰جلد چاپ شد،همچنین ایشان درمورد خود گفت که قریب به ۶۱ کتاب و رساله نگارش کرده بنابراین تلاش معنوی ایشان توام با جهد عالمانه بود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اصفهان، حجت الاسلام احمد واعظی عصر امروز در مراسم بزرگداشت ارتحال عالم ملکوتی علامه حسن‌زاده آملی اظهار داشت: آیت الله آملی از مفاخر حوزه‌های علمیه کشور و اهل علم، معنا، معرفت و عمل بود به همین خاطر از خدا می‌خواهیم که درجات ایشان را عالی بگرداند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: انسان‌ها به طور طبیعی در مقابل علم و اخلاق و معنویت خاضع هستند. وقتی انسان‌ها بدانند شخصی عالم هست به او احترام می‌گذارند همچنین آدمیزاد برای معنویت و اخلاق نیز احترام قائل هست و اگر در فردی این ویژگی‌ها توامان باهم باشد، خضوع مردم در برابر آنان دو چندان می‌شود‌.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم با اشاره به خصوصیات رفتاری این عالم گرانقدر بیان کرد: آیت الله حسن‌زاده آملی به حق از کسانی بود که هم در حوزه علم هم اخلاق و معنویت مجد بود و به آن اهتمام می‌ورزید همچنین بر خودسازی نیز پافشاری بسیار می‌نمود.

وی به نقل از آیت الله آملی گفت: تا جان به لب نرسد، جام به لب نمی‌رسد یعنی اگر کسی می‌خواهد از جام شراب محبت الهی بهره‌مند شود و به جایی برسد که مقام والایست باید خون دل بخورد و بداند که آدم شدن، خون دل خوردن است.

واعظی تصریح کرد: یکی از کارهای علمی و خوب آیت الله آملی نگارش کتاب هزار و یک نکته بود که در 10جلد چاپ شد و به صورت جُنگ بود یعنی نکات علمی آن در ساحت‌های مختلف بود همچنین ایشان در رساله‌ای که نوشت درمورد خود اینچنین گفت که قریب به 61 کتاب و رساله نگارش کرده است بنابراین تلاش معنوی ایشان توام با جهد عالمانه بود.

وی افزود: رسالتی ‌که آیت الله آملی بر خود تعریف کرده بود، صیانت و پاسداشت از علوم اسلامی و اصیل و سنتی بود. ایشان به کتب اصلی دانش‌های مختلف اسلامی مسلط بود، از این رو کتاب‌هایی که ایشان درس دادند را خیلی از علمای امروز ممکن است حتی نبینند.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم درخصوص اینکه آیت الله آملی علامه شد به نقل از مقام معظم رهبری گفت: علامه ذوالفنون کسی بود که شاید روزگارانی باید بگذرد تا چشم حوزه‌های علمیه به وجود چنین انسانی روشن شود چراکه این موضوع از حسنات روزگار و نعم خاص خداوند است.

وی خاطرنشان کرد: تاریخ هر علم جزء هویت آن علوم محسوب می‌شود و آیت الله آملی فقط به علم خاصی خلاصه نمی‌شدند و در معارف مختلفی فقیه و مجتهد بودند.

واعظی افزود: علوم و معارف اسلامی شعبه‌های مختلفی دارد که اگر کسی یک شاخه علمی داشته باشد و شاخه‌های دیگر را مورد توهین قرار دهد خطای فاخشی کرده است. هرچند که در هر شاخه از علوم اختلاف نظر وجود دارد اما همه آن‌ها یک منطق دارد که شایسته احترام است بنابراین نباید علوم دیگر را محکوم کرد.

مراسم بزرگداشت ارتحال آیت الله حسن زاده آملی در بیرجند برگزار شدپیام تسلیت اعضای شورای شهر تهران در پی رحلت حضرت آیت الله حسن زاده آملی

وی در ادامه گفت: علوم عقلی جایگاه خود را دارد و علوم نقلی و فقه نیز جایگاه خاص خود را دارا است بنابراین همه علوم محترم هستند و هرکس در هر کدام زحمت بکشد شایسته تقدیر و تکریم است همچنین از ائمه اطهار (ع) می‌آموزیم که در فضای علم با ادب عالمانه برخورد کنیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم تصریح کرد: برخی افراد نیز در این ایام خرده می‌گیرند که چرا آیت الله آملی موضع‌های سیاسی به خود نگرفتند ویا عده‌ای می‌گویند چرا ایشان در نظام کشور فعال نبوده است. اما درجواب آنان باید بگویم که علما و بزرگان ما کار ویژه‌های متعددی دارند.

وی افزود: هرکسی در منظومه نیازمندی‌های معنوی، اخلاقی و فکری اسلامی باید باری را بردوش بکشد به همین جهت نمی‌توان انتظار داشت که همه روحانیون و علما در صحنه مدیریت سیاسی وارد بشوند و حوزه‌های دیگر را رها کنند چراکه افراد قابلیت‌های مختلفی دارند و اگر هرکس در جایگاه خود قرار بگیرد عدل برقرار می‌شود.

انتهای پیام/ 174/ی

منبع: تسنیم

کلیدواژه: دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم آیت الله حسن زاده آملی آیت الله آملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۴۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم

به گزارش خبرگزاری مهر، دومین جلسه ستاد هماهنگی و پشتیبانی اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش عصر امروز به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

محمد مخبر در این جلسه با گرامیداشت یاد شهید مرتضی مطهری و روز معلم اظهار داشت همه ما مدیون تلاشها و زحمات معلمان هستیم و تمامی پیشرفتها و دستاوردهای کشور آثار خدمات و زحمات معلمین است.

مخبر با تأکید بر اینکه باید از انگیزه های مادی، معنوی و شغلی معلمان مراقبت شود خاطرنشان کرد: اگر می خواهیم در برنامه های آموزش و پرورش موفق باشیم ابتدا باید برای تقویت انگیزه معلمان تلاش کنیم چرا که این عزیزان در حقیقت مجری تصمیمات و برنامه ها برای آموزش و پرورش دانش آموزان هستند.

وی همچنین بر ضرورت بکارگیری روشهای نوین آموزشی و تربیتی تأکید کرد و گفت: لازم است از روش های جدید و بروز در حوزه آموزش برای تحقق اهداف آموزش و پرورش استفاده کنیم.

معاون اول رییس جمهور در ادامه با اشاره به گزارشهای ارائه شده در جلسه در خصوص بازماندگان از تحصیل گفت: جذب بازماندگان از تحصیل نیازمند مشارکت و حضور فعالانه مردم و خیرین کشور است و با اتکا به این ظرفیت بزرگ می توانیم گامهای مؤثری در جهت جذب بازماندگان از تحصیل برداریم.

معاون اول رییس جمهور آموزش و پرورش را موتور پیشران کشور توصیف کرد و با تأکید بر اینکه دستیابی به پیشرفت و توسعه بدون توجه به آموزش و پرورش تصوری خام و نادرست است، از وزیر آموزش و پرورش خواست گزارشی جامع و دقیق از آمار بازماندگان از تحصیل تدوین شود و آیین نامه های مرتبط با انسداد بی سوادی هر چه سریع تر نهایی و سند تحول بنیادین آموزش و پرورش وارد مرحله اجرا شود.

وی افزود: به هر میزان که در بخش آموزش و پرورش هزینه کنیم در حقیقت نوعی سرمایه گذاری است که بهره وری بسیار بالایی دارد چرا که هیچ سرمایه گذاری تا این حد توجیه اقتصادی ندارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین با اشاره به اقدامات و برنامه های وزارت آموزش و پرورش در جهت مهارت آموزی، کارهای انجام شده را مثبت ارزیابی کرد و گفت: توجه به اوقات فراغت دانش آموزان موضوعی بسیار پراهمیت بشمار میرود و مهارت آموزی یکی از بهترین ابزارها برای پرکردن اوقات فراغت و رشد دانش آموزان است.

در این جلسه که وزیر آموزش و پرورش، وزیر دادگستری، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، رییس سازمان امور اداری و استخدامی، رییس فرهنگستان زبان و ادب فارسی و رییس سازمان تبلیغات اسلامی حضور داشتند، گزارشی از ۶ پروژه ملی در راستای اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارائه شد و اقدامات صورت گرفته در راستای مهارت آموزی و انسداد مبادی بی سوادی مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

در این نشست همچنین راهکارهای جذب بازماندگان از تحصیل، شناسایی دلایل دوری از مدرسه، جلوگیری از ترک تحصیل دانش آموزان و انسداد مبادی بی سوادی مورد بررسی قرار گرفت و مقرر شد وزارت آموزش و پرورش به همراه دستگاه های مرتبط برنامه ای جامع برای جذب بازماندگان از تحصیل و انسداد مبادی بی سوادی تدوین و در جلسه آتی ارائه کند.

همچنین در این جلسه مقرر شد آیین نامه های مرتبط با سند تحول بنیادین آموزش هر چه سریع تر تدوین شود به نحوی که وظایف دستگاه ها، برنامه مشارکت مردم و خیرین و سایر جزئیات مربوطه در آن لحاظ شود.

کد خبر 6092519 محمد مهاجرانی

دیگر خبرها

  • رفع چالش‌های حوزه سلامت اولویت مسئولان باشد
  • آیت الله مطهری مسایل مربوط به حجاب را عالمانه بیان می کرد
  • حرکت علمی باید همراه با روح تمدنی انقلاب اسلامی باشد
  • اعلام آمادگی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم برای همکاری با مجمع تقریب
  • باید برای تقویت انگیزه مادی و معنوی معلمان تلاش کنیم
  • آئین نکوداشت آیت الله موسوی جزایری برگزار می شود
  • طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • دکتر طهرانچی: اقتصاد سلامت در دانشگاه آزاد اسلامی، اقتصاد تلاش و تدبیر است
  • آیت الله جوادی آملی: حرف هر واعظی در مردم اثر نمی‌کند، وگرنه روضه خوانی‌ها و وعظ کم نیست
  • قدردانی جمعی از استادان و شخصیت‌های حوزوی از آیت‌الله جوادی آملی