Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی عصر امروز هوای سرد و ابری احتمال لغو پرواز وزیر کشور به فرودگاه اردبیل را افزایش داده بود، هواپیمای حامل احمدی وحیدی در فرودگاه به زمین نشسته و او بلافاصله در گلزار شهدای بهشت فاطمه اردبیل حاضر شده و به مقام شامخ شهدای جنگ تحمیلی و مدافعان حرم ادای احترام کرد.

هر چند طبق برنامه‌ریزی قرار بود وزیر کشور با آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل دیدار داشته باشد اما تاخیر در سفر موجب شد تا این دیدار در  محل سالن ولایت اردبیل و در جریان آیین معارفه استاندار اردبیل عملی شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر کشور در شورای اداری که با حضور نمایندگان و مدیران استان جهت معارفه استاندار جدید اردبیل برپا شده بود با توجه به مرزهای طولانی استان اردبیل با جمهوری آذربایجان به مسایل پیش آمده اخیر در روابط تهران و باکو پرداخت.

احمد وحیدی با بیان این که ما با ملت جمهوری آذربایجان برادر، هم‌کیش، هم‎‌مسلک و هم‌مذهب هستیم و محبت اهل بیت(ع) در دل عزیزان آذربایجان همواره موجود است، افزود: آذربایجان در حوزه تمدنی ایران اسلامی قرار دارد و آنها باید بتوانند از ما الگو بگیرند.

وی ایران را دوست و رفیق کشورهای همسایه خواند و با بیان این که مرزهای ما، مرزهای دوستی است، اضافه کرد: ما باید با همدیگر تبادل اقتصادی و رفت و آمد داشته باشیم و هیچ دلیلی ندارد که اختلاف داشته باشیم.

وزیر کشور همچنین گفت: فرهنگ ایرانی در عمق وجود همسایگان ما راه دارد و ملت آذربایجان، ملت ماست و ما ملت جدا نیستیم و به عنوان ملتی واحد باید باهم باشیم.

وی با بیان این که اگر آسیبی به آنها برسد ما ناراحت می شویم و اگر خاری در پای ایرانی بخلد، مردم آذربایجان ناراحت می شوند، افزود: توطئه در بین دو کشور البته بسیار است و رژیم غاصب اسرائیل و دشمنان این دوستی سعی دارد که توطئه بکنند.

وی دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان را یکی و دوست خواند و با اشاره به شوق و محبت آنها به اهل بیت(ع) اظهار کرد: اگر همه ملت‌های منطقه برای سربلندی اسلام عزیز در برابر دشمنان یک‌دست، هم‌صدا و هم‌پیمان شوند، می‌توانند قدرت بزرگی بسازند.

وحیدی همچنین در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به روابط و مناسبات دوستانه با کشورهای همسایه اهمیت ویژه‌ای قائل است، گفت: در دولت جدید نیز همسایگان برای ما دارای اولویت هستند و توسعه روابط دوستانه با آنها تداوم می‌یابد.

وی  افزود: ما با همه کشورهای همسایه از جمله جمهوری آذربایجان همواره اعلام دوستی کرده‌ایم،  ما همواره همسایگان خود را به همکاری و گفت وگو دعوت کرده‌ایم و این سیاست همیشگی جمهوری اسلامی ایران است.

وی بیان کرد: آغوش ما برای همکاری و گسترش مناسبات با کشورهای همسایه باز است و دولت و ملت ایران مصمم به داشتن  روابط دوستانه با آنها است.

وحیدی با اشاره به مسایل اخیر در رابطه با  جمهوری آدربایجان  اظهار کرد: اگر مسایل و سوء تفاهمی  وجود داشته باشد از مجاری دیپلماتیک رفع خواهد شد و وزارت امور خارجه پیگیر موضوع است.

توجه وزیر کشور و نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به موضوع مدیریت 

موضوع مدیریت عالی و استانی در جریان سخنرانی وزیر کشور و همچنین نماینده ولی فقیه در استان اردبیل  مورد تاکید و توجه بود.

وزیر کشور  در جمع مدیران و مسئولان استان اردبیل به مشکلات مدیریتی در کشور پرداخته و خطاب به مدیران گفت: هر چند که مردم به حاکمیت نظام اسلامی ما اعتماد دارند ولی اعتمادزدایی انجام شده اخیر به مدیریت کشور را باید برگردانده و الگویی برای اداره انقلابی ایران ارائه دهیم.

او با تاکید بر ضرورت آبادانی ایران به دست جوانان انقلابی از طریق تحقق دولت اسلامی افزود: ما الگویی را که در سطح عالی مدیریت کشور نشان داده‎‌ایم، باید در سطح اجرایی در داخل استان‌ها هم نشان دهیم.

وی با اشاره به وجود فراز و نشیب در دوره‌های مختلف در حوزه مدیریت اجرایی داخل کشور ادامه داد: ما امروز باید نمونه‌ای از صلابت خود را در حوزه مدیریت اجرایی و میدانی نشان داده و با اوج دادن کشور از طریق مدیریت اجرایی انقلابی، ایران اسلامی را در شرایطی قرار دهیم که همه دنیا از ما الگو و درس بگیرند.

وزیر کشور فرهنگ انقلاب اسلامی ایران را فرهنگ متعلق به مکتب اهل بیت(ع) برشمرده و دولت سیزدهم را دولت خود مردم و برخاسته از این فرهنگ عنوان و اضافه کرد: ما برای خدمت به مردم و ساختن کشور با انتخاب شایسته‌ترین افراد و مدیران مسئولیت شرعی داریم.

آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل  نیز بحث مدیریت و انتصاب مدیران جدید در دستگاههای اجرایی را مورد توجه قرار داده و تاکید کرد که در جریان انتصاب مدیران دستگاه های اجرایی و سیاسی می‌بایست شایسته سالاری مدنظر باشد تا شاهد خدمات‌رسانی بهینه به مردم باشیم.

وی در آیین معارفه استاندار اردبیل افزود: شایستگی در انتخاب مدیران باید در اولویت باشد چرا که مدیرانی که قدرت و توان مدیریتی ندارند به درد مدیریت نمی‌خورند و  انتصاب اینگونه مدیران خیانت به دولت و ملت است.

وی گفت: از استاندار جدید می‌خواهم استاندار تمام استان بوده و توازن را در توسعه و عمران رعایت کند چرا که توازن سبب وحدت و انسجام بین مردم می‌شود.

آیت‌الله عاملی با بیان اینکه هیچ تعارض و مرزبندی در استان وجود ندارد، افزود: استاندار جدید باید بدون تبعیض کارهای اجرایی و سیاسی استان را پیش برد.

امام جمعه اردبیل گفت: وحدت و انسجام بین مسئولان برای پیشبرد برنامه های توسعه استان ضروری است و باید تلاش شود این انسجام بیش از گذشته مستحکمتر شود.

تاکید بر استفاده از ظرفیت‌های استان از سوی وزیر کشور و استاندار اردبیل 

وزیر کشور در جریان سفر امروز خود،  استان اردبیل را دارای ظرفیتی بزرگ برای توسعه و پیشرفت ذکر کرده و بر تلاش در این راستا از سوی استاندار جدید و نیز مدیران تاکید کرد.

وحیدی گفت:  استان اردبیل دارای ظرفیت‌های بزرگ اقتصادی و فرهنگی  بوده  باید از این ظرفیت به نحو احسن استفاده شده و برنامه‌های توسعه‌ای استان همچنان به سرعت تداوم یابد.

وی بیان کرد: استان اردبیل نیاز به کار بیشتر دارد و انتظار ما از استاندار جدید نیز تلاش وافر برای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و پیشرفت استان است.

سید حامد عاملی استاندار اردبیل هم با بیان اینکه از همه ظرفیت‌های استان برای حرکت در مسیر توسعه استفاده می کنیم، گفت: این مهم در سایه همدلی و هماهنگی ممکن است و نتیجه ثمربخش آن را در دولت مردمی خواهیم دید.

وی ضرورت همدلی و همراهی بیشتر مسئولان کشوری و استانی، نمایندگان استان در مجلس و نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل را در پیشبرد بهتر امور و هدف‌گذاری‌ها یادآور شد و افزود: باید با کنار گذاشتن اختلاف نظرها، با همدلی در مسیر عزت و اشتغال جوانان این استان تلاشی جدی انجام دهیم.

وی بیان کرد: شاخص زیرساخت‌های استان اردبیل نصف متوسط کشوری است و  تلاش می‌شود با همدلی این شاخص‌ها افزایش یافته و شاهد اشتغال و رونق تولید در استان باشیم.

او اضافه کرد: استان اردبیل در مسیر توسعه نیازمند ۹ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش اقتصادی است و می‌توان با کمک بخش خصوصی آن را تحقق بخشید.

سفر کوتاه وزیر کشور به استان اردبیل در حالی به پایان رسید که احمد وحیدی از تلاش‌های اکبر بهنامجو  استاندار پیشین اردبیل تقدیر کرده و مدیریت استان را به دستان سید حامد عاملی استاندار جوان سپرد.

سید حامد عاملی متولد ۱۳۵۶ و دارای مدرک دکترای علوم ارتباطات و کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی از دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم تحقیقات تهران و نیز کارشناسی مهندسی صنایع از دانشگاه صنعتی اصفهان است.

وی پیش از این در سِمَت هایی همچون مشاور استاندار و دبیر ستاد تشویق و حمایت از سرمایه گذاران استان اردبیل، معاون برنامه ریزی استانداری اردبیل و رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان، دبیر شورای برنامه ریزی و توسعه استان اردبیل و معاون برنامه ریزی و عضو موظف هیئت مدیره سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران فعالیت داشته است.

برچسب‌ها وزیر کشور احمد وحیدی استانداری اردبیل

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزیر کشور احمد وحیدی استانداری اردبیل وزیر کشور احمد وحیدی استانداری اردبیل نماینده ولی فقیه در استان جمهوری آذربایجان امام جمعه اردبیل استاندار اردبیل معارفه استاندار کشورهای همسایه استاندار جدید استان اردبیل برنامه ریزی وزیر کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۴۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس

آفتاب‌‌نیوز :

در پیام حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه به همایش روز ملی خلیج فارس که روز دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت ماه - در فرهنگسرای اندیشه قرائت شد، آمده است: مایلم مراتب خرسندی خود برای برگزاری مراسم گرامیداشت روز ملی خلیج فارس را ابراز نمایم. بزرگداشت این روز مهم در واقع تکریم هویت ملی ایرانیان به شمار می‌آید لذا این روز بزرگ را به همه ایرانیان تبریک می‌گویم.

وی ادامه داد: خلیج فارس نامی جاودانه و میراثی جهانی است. در تاریخ ایران دهم اردیبهشت روزی است که یادآور از خودگذشتی‌های مردمانی دلاور که با مجاهدت خود پایان اشغال و استعمار پرتغالی بر سواحل جنوبی را پس از سال‌ها رقم زدند.

وزیر امور خارجه در این پیام اظهار داشت: خلیج فارس پهنه بی‌نظیر مواصلاتی میان اروپا، آفریقا، آسیای جنوبی و جنوب شرقی است و از نظر راهبردی، بخشی از یک نظام ارتباطی مهم جهانی است که اقیانوس اطلس، دریای مدیترانه، دریای سرخ و اقیانوس هند را در بر دارد.

امیرعبداللهیان یادآورشد: اهمیت خلیج فارس در ابعاد تاریخی، تمدنی، جغرافیایی، فرهنگی و جهات گوناگون اقتصادی، سیاسی، حمل و نقل انرژی و ژئوپولیتیک از توضیح و تکرار بی‌نیاز است. به همین دلیل است که اهمیت این پهنه آبی در سراسر جهان بسیار قابل توجه است.

وی بیان داشت: در نگاه و باور جمهوری اسلامی ایران، امنیت مقوله پیچیده، متکثر، چند بعدی و تفکیک ناپذیر است که صرفاً با همکاری دسته جمعی و از طریق تقویت پیوند‌ها و ایجاد سازوکار‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی محقق می‌شود.

وزیر امور خارجه در این پیام افزود: در همین راستا معتقدیم امنیت خلیج فارس فقط با مشارکت تمامی کشور‌های ساحلی تامین خواهد شد و در این مسیر، استثناء و تجاهل نسبت به هیچ کدام از کشور‌ها پذیرفته نیست و جمهوری اسلامی ایران در زمینه ارائه پیشنهاد و ابتکار در این حوزه‌ها، همواره پیش قدم بوده است.

امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشور‌های ساحلی تامین می‌شود

امیرعبداللهیان در ادامه این پیام عنوان کرد: جمهوری اسلامی ایران با توجه به ارزش‌ها و پیوند‌های مشترک با مردم منطقه همواره در تمام زمینه‌ها از پدیده‌های زیست محیطی و گردشگری گرفته تا امنیت نظامی و روابط اقتصادی آماده همکاری و در اختیار قرار دادن ظرفیت‌ها و مزیت‌های خود در مسیر توسعه پایدار خلیج فارس بوده است.

وی اظهار داشت: مایلم مجدداً تاکید کنم کشورمان با برخورداری از ظرفیت‌های گسترده خدادادی و کسب پیشرفت‌های گسترده در عرصه‌های مختلف، آمادگی دارد تا این دستاورد‌ها را در خدمت به صلح، ثبات، توسعه و پیشرفت منطقه و ارزش‌های مشترک دیرپای آن قرار دهد.

وزیر امور خارجه در این پیام تصریح کرد: هرچند نام خلیج فارس با ایران و ایرانی عجین شده، اما در عین حال خلیج فارس محلی برای همسایگان ابدی و خانه‌ای برای همه ملت‌های پیرامون آن است از همین رو، دولت سیزدهم در راستای سیاست خارجی متوازن دیپلماسی پویا و تعامل هوشمند و نصب العین قرار دادن سه اصل عزت، حکمت و مصلحت باز تعریف و باز تنظیم روابط با همسایگان را مد نظر قرار داد و نه در شعار بلکه در عمل نشان داد که مجدانه به دنبال تبدیل خلیج فارس به گرانیگاه سیاست همسایگی و صلح و ثبات در منطقه از راه تعامل و گفتگو بین دو ساحل این گستره آبی است.

امیرعبداللهیان تاکید کرد: یک ویژگی مهمی که وجه شناسه امروز برای خلیج فارس به شمار می‌رود روحیه مبارزاتی صاحب‌نشینان سلحشور آن است که اشغال و حضور بیگانگان را بر نمی‌تابند.

وی اضافه کرد: بخش اعظم نابسامانی‌های موجود در خلیج فارس به واسطه دخالت و حضور قدرت‌های خارجی در منطقه بوده که درک سطحی، برداشتی نادرست و منفعت محور از تحولات آن دارند. دخالت و نقش آفرینی کشور‌های فرامطقه‌ای نه تنها موجب ثبات و امنیت مردمان این دیار نشد بلکه مسیر همکاری‌های مسالمت آمیز را به مواجهه و واگرایی سوق داد.

وزیر امور خارجه بیان داشت: در حالی که آمریکا و غرب به دنبال فروش تسلیحات بیشتر و متنوع‌تر به کشور‌های منطقه هستند، جمهوری اسلامی ایران با اتکا به نفس، عقلانیت سیاسی، رفتار مسئولانه و روابطی مودت آمیز به دنبال اتصال جنوب این پهنه تاریخی به آسیای میانه، قفقاز و دریای سیاه بوده تا منافع همه ملت‌های منطقه را مورد توجه قرار دهد.

امیرعبداللهیان خاطرنشان کرد: ایران به عنوان یک کنشگر بزرگ و توانمند با تکیه بر ظرفیت‌های عظیم خود و ایمان به توانمندی‌های نهفته در خلیج فارس و داشته‌های کشور‌های این حوزه برای کمک به پیشرفت و تعالی ملل مسلمان منطقه اطمینان کامل دارد.

وی افزود: فراموش نکنیم ما با همه تمایز‌ها و تفاوت‌های فرهنگی، زبانی، نژادی، مذهبی و فکری قرن‌هاست در کنار یکدیگر زیست مشترک داشته‌ایم و به یقین برای نسل‌های آینده نیز باید سرنوشت مشترک توام با همزیستی مسالمت آمیز و همبستگی اجتماعی را به ودیعه بگذاریم.

وزیر امور خارجه در این پیام تصریح کرد: اینک با درک و مطالعه این تجربه، جمهوری اسلامی ایران بر آن است که تا در مشورت و همکاری با همسایگان خود یک الگوی بومی برای ثبات و امنیت منطقه استراتژیک غرب آسیا را پیشنهاد کند در این خصوص وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران آمادگی آن را دارد تا در همفکری و جلب نظرات سازنده مراکز مطالعاتی و اندیشه‌مندان نام کشور‌های منطقه، نگرش مفهومی مورد نظر را غنا بخشد.

امیرعبداللهیان اظهار کرد: امروز در حالی نام جاودان خلیج فارس را گرامی می‌داریم که تحولات مهمی در اطراف ما به ویژه در شامات که ارتباط تاریخی با خلیج فارس دارد در جریان است. به طور قطع دفاع از فلسطین و فروکاستن از آتش افروزی رژیم صهیونیستی تاثیرات مثبتی در منطقه مهم و حساس خلیج فارس خواهد داشت.

وی یادآورشد: در مقام وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران، امید آن دارم خلیج فارس همواره امن، با ثبات و پررونق محیطی برای آرامش مردمان شمال و جنوبش باشد و باور دارم این همایش با حضور و مشارکت فعالانه همه صاحب نظران و اندیشمندان و با ارائه بحث‌های مستدل و تبادل نظر همه جانبه به اهداف والای خود که همانا تقویت منافع ملی و هویت فرهنگی و تاریخی ایران و صیانت از آن است دست خواهد یافت.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • پیام سردار تنگسیری به کشورهای منطقه از خلیج فارس
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • پیام وزیر ورزش در پی قهرمانی فوتسال در آسیا
  • پیام تبریک وزیر ورزش پس از قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران
  • وزیر کشور : عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • وزیر کشور: عملیات وعده صادق ایران را در اوج اقتدار قرار داد
  • پیام تبریك استاندار لرستان به مناسبت روز شوراها
  • درخشان: سریلانکا می‌تواند شریک سیاسی خوبی برای ایران باشد
  • عملیات «وعده صادق» گوشه‌ای از اقتدار نیروهای مسلح کشور بود