Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:56:15 GMT

تحریف علامه حسن‌زاده خطری جدی است

تاریخ انتشار: ۸ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۶۶۶۰

تحریف علامه حسن‌زاده خطری جدی است

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین هادی عباسی خراسانی در مراسم بزرگداشت علامه حسن‌زاده که پنج‌شنبه شب در حرم مطهر بانوی کرامت برگزار شد، اظهار کرد: ما در محفل بزرگداشت بزرگی هستیم که با مشقت، صبر و استقامت خود را به اینجا رساند.

وی با بیان اینکه روز ولادت، رحلت و بعثت سه روز مهم برای هر انسانی است، گفت: این سه روز در طول همدیگر و پله اول پیش نیاز پله دوم و پله دوم پیش نیاز پله سوم است و باید این پله ها را یک به یک طی کنیم تا به درجات کمال برسیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شاگرد آیت‌الله حسن‌زاده آملی با اشاره به این عبارت از آیت‌الله حسن‌زاده آملی که همواره در جلسات درسی خود می‌فرمود «هستیم که هستیم که هستیم» افزود: مرگ به معنای نابودی نیست بلکه لباس عوض کردن است و اگر آیت الله حسن زاده آملی به این مقام رسیدند به خاطر این بود که کتاب علم و عمل را با قوت گرفت و با این دو بال در عالم دنیا پرواز کرد.

وی با اشاره به وصف عالم ربانی که در پیام تسلیت مقام معظم رهبری برای آیت‌الله حسن‌زاده آملی بیان شده است، گفت: این صفت یعنی کسی که علم را برای دنیا و تفاخر نمی‌خواهد بلکه برای برون رفت از جهل علمی و عملی و حرکت در مسیر هدایت الهی می‌خواهد و کسی که علم را برای خدا بخواهد به درجاتی می‌رسد که خداوند در قرآن فرموده برای کسانی که به آنها علم عطا شده است درجاتی است و در روایتی آمده است مقصود از درجات جنات است.

عباسی خراسانی با بیان اینکه وصف دومی که مقام معظم رهبری برای آیت‌الله حسن زاده آملی به کار بردند سالک توحیدی است، افزود: خداوند در قرآن می‌فرماید ای انسان تو سالک به سمت خدا هستی و ما در نمازهای خود از خدا می‌خواهیم که ما را به سمت صراط مستقیم هدایت کند که این صراط مستقیم همان توحید است.

وی با بیان اینکه آیت‌الله حسن زاده آملی به حقیقت توحید رسید، گفت: بیش از ۱۹۰ اثر نشر شده که هر یک انسان را به سمت توحید هدایت می کند نشانه‌ای از رسیدن این عالم ربانی به صراط مستقیم توحید است.

استاد حوزه علمیه با اشاره به خطر تحریف آیت‌الله حسن‌زاده توسط نابخردان غیرعالم و غیرعارف، تصریح کرد: شناسنامه معرفتی آیت‌الله حسن‌زاده آملی متصف به اسم شریف ولی است و ایشان مظهر ولی‌الله هستند و مانند سی مرغ که با یکی شدن یک مرغ می‌شوند ایشان نیز خود را ذوب در ولایت می‌دانست.

وی افزود: معنای سالک توحیدی یعنی آیت‌الله حسن‌زاده در اوج عرفان نظری و عرفان عملی بود و عرفان ایشان عرفان به‌روزی بود که منزوی نیست و با حضور در میان جمع، جمع را خدایی می‌کرد.

عباسی خراسانی با بیان اینکه سالک توحیدی خود و همه را برای خدا می‌خواهد، گفت: خصلت آیت الله حسن زاده این بود که دنبال مرید بازی نبود و اگر کسی می بینید که خود را شاگرد ایشان می‌داند و دنبال مرید بازی است بدانید که به دنبال تحریف ایشان است.

وی بهترین اثر آیت الله حسن زده آملی را به نقل از خود ایشان «عیون مسائل نفس و سرح العیون فی شرح العیون» دانست و گفت: ایشان در این کتاب ۶۶ عین از مسائل مهم معرفت نفس را بیان کرده اند که حوزویان و دانشگاهیان باید هر کدام از این عیون را به عنوان پایان نامه و رساله سطوح عالیه خود مورد تفصیل و گسترش قرار دهند.

شاگرد آیت‌الله حسن زاده آملی با بیان اینکه اقامتگاه آیت‌الله حسن زاده آملی در روستای ایرا در اتاقی ۳ در ۴ بود، گفت: این روستا در دامنه‌های کوه دماوند واقع شده است و در حقیقت غار حرای آیت الله حسن زاده آملی بود که دوره‌های خودسازی را در این مکان می‌گذراند.

وی با بیان اینکه کتاب دم دستی آیت‌الله حسن زاده آملی در این خانه کوچک یک مفاتیح الجنان چاپ قدیم بود، گفت: از ورق های این مفاتیح معلوم بود که بیشترین دعایی که ایشان می‌خواند دعای کمیل بود و صفحات این مفاتیح نشان می‌داد که بعد از دعای کمیل بر خواندن دعای عشرات که یک دعای تلقینی است تأکید ویژه داشته است.

عباسی خراسانی با اشاره به مراسم تشییع و تدفین این عالم ربانی در اربعین حسینی، اظهار کرد: اگر ایشان آیت الله حسن زاده شد به خاطر این بود که اربعین پشت اربعین به خود سازی مشغول بود و ما هم اگر به دنبال رسیدن به این مقامات هستیم باید از خودسازی شروع کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

 

منبع: فارس

کلیدواژه: تحریف آیت الله حسن زاده مقام معظم رهبری علامه حسن زاده آیت الله حسن زاده آملی عباسی خراسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۶۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده امروز (دهم اردیبهشت ماه)، در جشنواره خلیج‌فارس که مناسبت روز ملی خلیج‌فارس در فرهنگسرای طوبی برگزار شد، اظهار کرد: امروز خلیج‌فارس با مسئله امنیت ملی کشور عجین است و این ۲ را نمی‌توان از یکدیگر جدا کرد.

وی، تهدید و ستیز با استقلال و امنیت ملی را از جمله راهبردهای اصلی دشمن بر علیه ایران دانست و عنوان کرد: خلیج‌فارس برای دشمن بهانه‌ای است و ملت ایران نیز به این مهم رسیده است که خلیج‌فارس نماد اقتدار، امنیت و استقلال ملت ایران است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان، با ذکر این نکته که ملت ایران در برابر هرگونه تحریف در خصوص خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد، بیان کرد: امروز مساله خلیج‌فارس به یک وفاق ملی همگانی تبدیل شده است و نام خلیج‌فارس ایرانیان داخل و خارج از کشور را دور خود جمع کرده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبادی‌زاده، خلیج‌فارس را دارای یک امتداد تاریخی و تمدنی دانست و خاطرنشان کرد: روز خلیج‌فارس را در راستای تاریخ و تمدن ایران بزرگ شناخته می‌شود و نقش خلیج‌فارس در تحولات اقتصادی و سیاسی جهان بر کسی پوشیده نیست.

وی با بیان این نکته که نام خلیج‌فارس با هویت ملی و ایرانی همراستا است، مطرح کرد: بر اساس اسناد دینی و تاریخی، نام خلیج فارس سه مرتبه بر زیان مبارک پیامبر اکرم (ص) جاری شده و در آیات و روایات ذکر شده است.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان گفت: اولین شخصی که شیطنت تغییر نام خلیج فارس را انجام داد و بر زبان نحس خود جاری کرد؛ نماینده انگلیس در بحرین تازه جدا شده بود. ایران امروز با تمام تلاش و ظرفیت‌های خود از نام خلیج‌فارس دفاع خواهد کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تجلیل از ۷۰ سال خدمت علمی آیت الله جوادی آملی
  • تجلیل از آیت‌الله جوادی آملی به مناسبت روز معلم
  • ۶۵ استاد نمونه کشوری تجلیل شدند
  • تجلیل از ۶۵ عضو هیئت علمی برگزیده/ جوان‌ترین استاد ۴۵ساله و تقدیر از ۶ استاد زن
  • اسامی اساتید نمونه کشوری منتشر شد
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس + سند
  • ۶۵ عضو هیئت علمی نمونه کشوری معرفی شدند/ حضور پررنگ معاونان وزیر علوم در بین استادان برتر!
  • تحریف صهیونیستی نام خلیج فارس
  • ملت ایران در برابر تحریف خلیج‌فارس کوتاه نخواهد آمد
  • آیت‌الله رمضانی: دشمنان می‌خواهند شریعت اسلام را تعطیل کنند