Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر خارجه سوریه با تاکید بر اینکه فضای سیاسی در سطح بین الملل در قبال این کشور تغییر کرده است، گفت: به نبرد علیه تروریسم تا پاکسازی همه مناطق سوریه ادامه خواهیم داد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «فیصل مقداد» وزیر خارجه سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که فضای سیاسی در سطح بین الملل در قبال کشورش به صورت کلی تغییر کرده است و حملات خصمانه علیه دمشق در مواضع بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در پاسخ به سؤالی درباره اهمیت دیدارهای هیئت سوری با وزیران خارجه کشورهای عربی و سایر کشورها و فعالیت‌های سیاسی مختلف این هیئت در نیویورک گفت: سوریه از دیرباز از هرگونه طرح و تلاش سیاسی صادقانه و بیطرفانه برای حل بحران با وجود مانع تراشی برخی از کشورها استقبال کرده است.

مقداد اظهار داشت: با وجود پیامدها و محدودویت های مرتبط با ویروس کرونا ما در جریان مشارکتمان در  هفتاد و ششمین دوره مجمع عمومی سازمان ملل متحد، دیدارهای دوجانبه زیادی با تعدادی از وزیران خارجه کشورهای غربی و عربی و برخی از مسئولان سازمان ملل متحد داشتیم و می توان گفت که این دیدارهای بی سابقه همزمان با حضور تاثیر گذار سوریه در جریان نشست‌‌های مجمع عمومی سازمان ملل متحد علامت مهمی است که نشان می دهد در سطح بین الملل این درک وجود دارد که سوریه با وجود استقبال از بازگشت روابط طبیعی خود با سایر کشورها هرگز تسلیم فشارها نخواهد شد و هیچ گونه پیش شرط سیاسی را نخواهد پذیرفت.

وزیر خارجه سوریه گفت با وجود تغییر فضای سیاسی در سطح بین الملل در قبال سوریه، برخی از کشورهای معروف همچنان به تحمیل اقدامات یکجانبه و تحریم‌های اقتصادی علیه سوریه ادامه می‌دهند و این در حالی است که حملات خصمانه به سوریه در مواضع رسمی بیشتر کشورهای عضو سازمان ملل متحد کاهش یافته است.

وی تاکید کرد که سوریه از هرگونه طرح برای از سرگیری روابط طبیعی و صمیمی با کشورهای عربی برادر استقبال می کند و ما امیدواریم که تعامل بین کشورهای عربی بر اساس اصول احترام متقابل و تامین منافع مشترک وجود داشته باشد.

مقداد در پاسخ به سؤالی درباره نتایج مشارکت تاثیر گذار سوریه در نشست های مجمع عمومی سازمان ملل متحد گفت: موضوع مهمتر این است که ما در جریان مشارکتمان در چنین محافلی بین المللی تاکید می‌کنیم که کشوری مستقل و دارای حاکمیت هستیم و آنچه در طول 10 سال گذشته بر سر سوریه آمده است، ما را تضعیف نکرده است و می‌توانیم با تهدیدات مرتبط با تروریسم و فشارهای اقتصادی و محاصره مقابله کنیم.

وی تصریح کرد: ما به نبرد علیه تروریسم تا پاکسازی همه مناطق سوریه و گسترش حاکمیت دولت بر سراسر مناطق کشور ادامه می دهیم و این وظیفه ای ملی و قانونی است و هیچ تجاوز یا فشار خارجی و دروغ پردازی، ما را از ادامه نبرد منصرف نخواهد کرد.

وزیر خارجه سوریه اظهار داشت: هر کسی که به تروریسم دل می بندد و برای آن سرمایه گذاری می‌کند، باید بداند که متضرر خواهد شد و این تروریسم دیر یا زود دامان او را نیز خواهد گرفت و افراد بیگناه تاوان آن را خواهند داد.

انتهای پیام/

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزیر امور خارجه سوریه سوریه وزیر امور خارجه سوریه سوریه بین الملل در قبال وزیر خارجه سوریه سطح بین الملل سازمان ملل متحد فضای سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۸۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق

اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق، ۱۹۱ خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول سوریه را از این اردوگاه به عراق بازگرداند.

به گزارش ایسنا، اداره خودمختار کُردها در شمال و شرق سوریه با هماهنگی پارلمان عراق ۱۹۱خانواده آواره عراقی ساکن اردوگاه الهول روز یکشنبه این اردوگاه را ترک کرده و به عراق برگشتند.

به گزارش کردپرس، از ابتدای سال  میلادی جاری، این دومین دسته از آوارگان عراقی ساکن اردوگاه الهول واقع در شمال سوریه هستند که به عراق باز می‌گردند.

اردوگاه الهول در مسافت حدود ۱۰ کیلومتری مرزهای عراق واقع شده است. این اردوگاه که در استان الحسکه در شمال شرقی سوریه قرار دارد بیش از ۵۷ هزار تن را در خود جای داده که بیشتر آنها از اعضای خانواده گروه تروریستی داعش هستند.

اردوگاه الهول سوریه به ویژه با حضور تعداد زیادی از خانواده‌های داعشی با تابعیت‌های مختلف، عامل نگرانی کشورهای منطقه عربی است.

طی ماه‌های گذشته، قاسم الاعرجی مشاور امنیت ملی عراق، سلسله نشست‌هایی با سفرای کشورهای خارجی و عربی در بغداد برگزار کرد و در آن از آنها خواست تا اتباع خود را از داخل این اردوگاه بازگردانند.

وی این اردوگاه را یک بمب ساعتی توصیف کرده و گفته است: بیش از ۲۰ هزار نفر از ساکنان اردوگاه الهول زیر ۱۸ سال دارند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • تروریسم یک تهدید مشترک برای کشورهای منطقه است
  • استرداد بیش از ۱۹۰ خانواده عراقی از اردوگاه الهول سوریه به عراق
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • جنگ اسرائیل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • جنگ اسراییل علیه غزه ۳۷ میلیون تُن آوار بر جای گذاشته است
  • برگزاری نشست «گردشگری بدون مرز در فضای همکاری کشورهای عضو اکو»
  • مقابله با آمریکا؛ هدف مشترک تهران - مسکو