Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-05@20:01:46 GMT

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۶۸۹۶

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در مأرب

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، منابع آگاه که به نامشان اشاره نشده است، در این باره افزودند که همزمان با این پیشروی، فرماندهان دولت عبدربه منصورهادی رییس جمهوری مستعفی و وابسته به ائتلاف متجاوز عربستان در حال فرار از شهر مأرب هستند.

این منابع اعلام کردند که ارتش و کمیته‌های مردمی یمن، مناطق گسترده‌ای از مأرب را به تصرف کردند و رهبران حزب الاصلاح (وابسته به عربستان در حال هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



براساس گزارش این منابع محلی، رهبران الاصلاح مقر اصلی نیروهای دولت منصورهادی موسوم به المجمع الحکومی» را رها کرده‌اند، منطقه‌ای که آخرین سنگر دولت مستعفی است.

علاوه بر این، برخی از این رهبران الاصلاح، خانواده‌های خود را به کشورهایی چون مصر، سلطان نشین عمان و ترکیه انتقال داده‌اند.

این منابع اعلام کردند که برخی از این رهبران که در در برابر نیروهای صنعا، زخمی شدند، فرصت را برای خروج خود و خانواده‌شان از یمن غنیمت شمرده و از یمن خارج شدند.

پیش از این و به دنبال این موفقیت، نیروهای منصور هادی وابسته به ائتلاف سعودی در شهرستان «العبدیه» در استان مأرب تسلیم نیروهای مقاومت یمنی شدند.

العبدیه دومین شهرستانی است که در ۲۴ ساعت گذشته به کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در می‌آید.

پیش از این شهرستان «حریب» نیز از کنترل نیروهای ائتلاف سعودی درآمده بود.

همچنین گزارش‌ها حکایت از آن دارد که همزمان نیز درگیری‌های همزمان با استان مأرب، در استان «شبوه» نیز جریان دارد.

استان الشبوه نیز به مانند استان مأرب سرشار از منابغ نفت و گاز است.

پیشروی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در شهرستان «الجوبه» در استان شبوه همچنان ادامه دارد، این پیشروی پند روز پس از آن رخ میدهد که شهرستان‌های «عین» و «بیحان» این استان پیشتر از کنترل نیروهای وابسته به ائتلاف سعودی خارج شده بود.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: ارتش و کمیته های مردمی یمن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۶۸۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، تحلیلگران نظامی  بر این باور هستند که بسته کمک نظامی اخیر آمریکا تنها می‌تواند به اوکراین برای حفظ مواضع فعلی خود در خط مقدم نبرد با ارتش روسیه کمک کند.

اوکراینی‌ها پیش از این در ماه فوریه کنترل آودیئیفکا واقع در منطقه دونتسک در شرق این کشور را از دست داده بودند. نیروهای کی‌یف در پی عدم دریافت تجهیزات و مهمات کافی از سوی متحدان غربی خود طی ماه‌های گذشته کنترل مناطق دیگری را از دست دادند. 

ارتش روسیه هم‌اکنون کنترل حدود ۱۸ درصد از خاک اوکراین را در دست دارد. مسکو همچنین نام ولادیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهوری اوکراین را به فهرست «جنایتکاران تحت تعقیب» در روسیه اضافه کرده است.

کارشناسان در حالی شرایط کنونی برای نیروهای اوکراینی را «دشوار» توصیف می‌کنند که به گفته آنها معضل اصلی برای این نیروها عدم ایجاد خطوط دفاعی مستحکم است. این در حالی است که ارتش روسیه سال گذشته با ایجاد خطوط دفاعی مستحکم توانست از مناطقی که فتح کرده بود در برابر عملیات ضدتهاجمی اوکراین دفاع کند. 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر/ پیش بینی روزهای سخت در انتظار ارتش اوکراین
  • ادامه پیشروی های گسترده ارتش روسیه با تصرف یک شهر دیگر
  • ارتش اوکراین مجبور به جیره‌بندی مهمات شد
  • مقر فرماندهی ارتش اسرائیل در کرم ابوسالم هدف قرار گرفت
  • رسانه‌های عبری‌زبان: ارتش اسرائیل کاملا وابسته به آمریکاست
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • گروهک تروریستی سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • سنتکام مدعی رهگیری و انهدام پهپادهای یمن شد
  • یسنا زنده پیدا شد