Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ناطقان»
2024-04-26@17:17:31 GMT

عوارض نوشیدن مایعات داغ درلیوان کاغذی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۷۱۵۹

پژوهشگران می‌گویند نوشیدن مایعات داغ در لیوان‌های کاغذی شما را در معرض خوردن هزاران ذره ریز پلاستیک قرار می‌دهد. ناطقان: بر اساس مطالعه‌ای که اخیراً توسط دیلی میل منتشر شده است، یک نوشیدنی داغ در لیوان‌های کاغذی ممکن است فقط در عرض چند دقیقه با مقداری ذرات پلاستیکی آلوده شود.

این ذرات از پوشش داخلی لیوان که برای حفاظت آن در برابر قرار داده شده، گرفته می‌شود و همچنین بازیافت این لیوان‌ها را دشوار می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



محققان موسسه فناوری هند آزمایشاتی را با قرار دادن آب داغ در لیوان‌های کاغذی انجام دادند تا ببینند چه مقدار میکروپلاستیک آزاد شده است.

محققان آب داغ را در لیوان‌های کاغذی ۱۰۰ میلی لیتری ریختند و آن‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه رها کردند. بر اساس نظرسنجی‌ها، این زمانی است که اکثر مردم ترجیح می‌دهند نوشیدنی خود را میل کنند. هنگامی که محققان آب گرم را زیر یک میکروسکوپ قوی مورد بررسی قرار دادند، به طور متوسط ​​۲۵۰۰۰ مورد ذره پلاستیکی پیدا کردند.

دکتر سودا گوئل نویسنده اصلی این مطالعه از موسسه فناوری هند می‌گوید: به طور متوسط ​​فردی که روزانه سه لیوان چای یا قهوه را در یک لیوان کاغذی بنوشد، ۷۵۰۰۰ ذره پلاستیک کوچک را که نامرئی هستند، مصرف می‌کند. ذرات پلاستیکی به اندازه میکرون شناسایی شده اند که عرض موی انسان ۲۵ برابر این اندازه است.

دکتر گوئل ادامه داد: میکروپلاستیک‌ها به عنوان حامل آلاینده‌هایی مانند یون‌ها و فلزات سنگین سمی مانند پالادیوم، کروم و کادمیوم عمل می‌کنند. هنگامی که به طور منظم در طول زمان مصرف شود، اثرات سوء آن‌ها برسلامتی می‌تواند جدی باشد.

نگرانی فزآینده‌ای در مورد پلاستیک در بسته بندی مواد غذایی وجود دارد، اما شواهد کمی در مورد تأثیر آن بر سلامت انسان وجود دارد. منبع: باشگاه خبرنگاران برچسب ها: عوارض ، نوشیدن مایعات داغ ، لیوان کاغذی

منبع: ناطقان

کلیدواژه: عوارض نوشیدن مایعات داغ لیوان کاغذی لیوان های کاغذی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت nateghan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ناطقان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۱۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، سعید نورایمانی افزود: بعد از این مهلت مجوز‌ها قدیمی و فاقد شناسه یکتا از نظر قانونی اعتبار ندارد و این نوع کسب و کار‌ها فاقد مجوز محسوب می‌شوند. 
وی با بیان اینکه علی رغم اطلاع رسانی‌های انجام شده هنوز بسیاری از کسبه برای تبدیل مجوز‌های خود از کاغذی به الکترونیکی اقدامی نکرده اند؛ از کلیه صاحبان مشاغل، اصناف، کسبه و بازاریان استان یزد خواست به منظور جلوگیری از ایجاد مشکل در دریافت خدمات بانکی، بیمه ای، مالیاتی و ... هر چه سریعتر نسبت به الکترونیکی کردن مجوز‌های کسب و کار خود اقدام کنند. 
به گفته وی صاحبان کسب و کار برای انجام این کار باید به درگاه ملی مجوز‌ها به نشانی mojavez.ir مراجعه نمایند و داشتن شماره پشت کارت ملی، شماره جواز کسب و کار و کد پستی محل کسب و کار برای فرایند الکترونیکی شدن الزامی است و این فرایند در کوتاه‌ترین زمان ممکن قابل انجام است. 
وی ادامه داد: فرایند تبدیل مجوز‌ها به الکترونیکی کاملا رایگان و با استفاده از گوشی تلفن همراه در کمترین زمان ممکن امکان پذیر است.

دیگر خبرها

  • تبدیل ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا (فیلم)
  • خواص باور نکردنی نوشیدن جوش شیرین
  • نحوه درست کردن لیوان‌های سرامیکی + فیلم
  • ۲۵ اردیبهشت امسال آخرین مهلت برای تبدیل مجوز‌های کاغذی به شناسه یکتا
  • تبدیل بیش از ۴۰۰ هزار مجوز کاغذی به شناسه یکتا
  • تمدید مهلت تبدیل مجوز‌های کاغذی به الکترونیکی تا ۲۵ اردیبهشت ماه
  • نوشیدن آب هنگام خوردن مفید است یا مضر؟ + فیلم
  • بهترین زمان نوشیدن قهوه برای مبتلایان به کبدچرب
  • طرز تهیه کاپ کیک شکلاتی + مواد لازم و نکات کلیدی آموزشی
  • چگونه می‌توان قهوه نوشید و بی‌خواب نشد؟