Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا از نشریه هیل، ژنرال گلن ون هرک فرمانده فرماندهی شمالی آمریکا در پنتاگون به خبرنگاران گفت: من پیش بینی می‌کنم که پروازها در آینده نزدیک شروع شود.

وی افزود با توجه به اینکه به دلیل الزام مراکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها که افراد خارج شده از افغانستان باید ۲۱ روز پس از واکسیناسیون منتظر بمانند، از هفته آینده ما شاهد از سرگیری پروازها خواهیم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دولت بایدن در اوایل این ماه پروازهای مهاجران افغان به ایالات متحده را پس از شناسایی چندین مورد شیوع بیماری سرخک در میان مهاجران متوقف کرد و هزاران نفر را در پایگاه های خارج از ایالات متحده منتظر گذاشت.

فرماندهی شمالی آمریکا همچنین اعلام کرد، بیش از ۱۴ هزار افغان همچنان در خارج از کشور مستقر هستند که انتظار می‌رود به ایالات متحده منتقل شوند.

براساس آمارهای ارائه شده توسط ارتش آمریکا، در حال حاضر نزدیک به ۵۳ هزار مهاجر افغان که پس از سقوط کابل به ایالات متحده منتقل شده اند در هشت پایگاه نظامی آمریکا مستقر شده‌اند.

پروازهای خارجی و داخلی پس از سقوط کابل بدست گروه طالبان متوقف شد و با خروج کامل نظامیان آمریکایی، به دلیل تخریب سامانه‌ها و رادارهای فرودگاه کابل، همچنان ادامه یافت.

گروه طالبان با همکاری دولت قطر و ترکیه موفق شد پس از نزدیک به یک ماه، این مشکلات را برطرف کند.

برچسب‌ها پنتاگون طالبان ارتش آمریکا دولت بایدن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: پنتاگون طالبان ارتش آمریکا پنتاگون طالبان ارتش آمریکا دولت بایدن ایالات متحده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل

نمایشگاه افغان-قزاق که با هدف توسعه و بهبود روابط بین افغانستان و قزاقستان، رفع انزوای اقتصادی در سطح منطقه و افزایش مبادلات تجاری در کابل ایجاد شده بود امروز به کار خود پایان داد.

در این نمایشگاه بین‌المللی حدود ۸۰ شرکت بزرگ از ۱۳ بخش کشاورزی، معدن، تجارت، بانک، فناوری و مخابرات شرکت کردند و در کنار آن، جلسات انجام معاملات بین تجار نیز برای این شرکت‌ها برگزار شد.

گفتنی است که نمایشگاه افغان - قزاق با نمایش گذاشتن محصولات و تولیدات داخلی دو کشور افغانستان و قزاقستان در ۸۰ غرفه افتتاح گردید.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نظم جایگزین چین و آن چه آمریکا باید از آن بیاموزد
  • هاآرتص: اسرائیل دانشگاه‌های آمریکا را از دست داده است
  • کمک‌ های جدید آمریکا چه معنایی برای اوکراین و پوتین دارد؟
  • کمک‌های جدید واشنگتن چه معنایی برای کی‌یف و پوتین دارد؟
  • بیش از ۶۰۰ نفر در جنبش دانشجویی ایالات متحده دستگیر شدند
  • دیپلمات افغان: جهان به سمت تعامل با کابل پیش می‌رود
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می‌سازد
  • آمریکا "هواپیمای روز قیامت" جدید می سازد
  • به وقتِ بیداری
  • پایان نمایشگاه بین‌المللی افغان-قزاق در کابل