Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تقریب»
2024-05-02@21:58:12 GMT

مواجهه اکثریت مسلمانان آمریکا با اسلام‌هراسی

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۷۲۵۷

مواجهه اکثریت مسلمانان آمریکا با اسلام‌هراسی

به گزارش حوزه سایر رسانه ها خبرگزاری تقریب،  نتایج یک تحقیق جدید در آمریکا نشان می‌دهد بیش از نیمی از مسلمانان در این کشور دستکم یک بار در زندگی خود، با اسلام‌هراسی مواجه می‌شوند.

به نوشته خبرگزاری «آناتولی»، تحقیقات دانشگاه «برکلی» ایالت کالیفرنیا حاکی از این است که ۶۷.۵ درصد از مسلمانان در آمریکا مواجه با اسلام هراسی را گزارش کرده کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بر اساس این تحقیقات، ۷۶.۷ درصد از زنان مسلمان آمریکا و ۵۸.۶ درصد از مردان مسلمان آمریکا دستکم یک بار با این مسئله مواجه شده‌اند.

علاوه بر این، ۹۳.۷ درصد از مسلمانان آمریکا گفته‌اند، اقدامات ناشی از اسلام‌هراسی علیه آن‌ها، بر سلامت روحی و روانی آن‌ها تأثیر منفی داشته است.

از بین مسلمانان آمریکایی که در این تحقیق مورد بررسی قرار گرفته‌اند، ۳۳ درصد گفته‌اند برای ابراز عقاید دینی خود آزادی نداشته و گاهی مجبور شده‌اند هویت مذهبی خود را مخفی نگه‌دارند.

حدود ۴۵ درصد از مسلمانان آمریکا که از بیم مواجهه با اسلام‌هراسی و بازخورد منفی جامعه هویت دینی خود را آشکار نمی‌کنند، بین ۱۸ تا ۲۹ سال سن دارند.

در گزارشی منتشر شده از این تحقیق آمده است: «این بررسی دو دهه بعد از حملات یازده سپتامبر رخ داده است که به افزایش جرایم ناشی از نفرت، اتخاذ سیاست‌هایی علیه مسلمانان از سوی دولت منجر شد و بینشی درخصوص این تجربیات، واقعیت زندگی و تأثیرات روان شناختی اسلام هراسی بر میلیون‌ها فرد ساکن آمریکا را فراهم می‌کند».

۱۱۲۳ آمریکایی مسلمان این تحقیق مشارکت داشته‌اند که تقریباً نیمی از آنان را مردان و نیمی دیگر را زنان تشکیل داده‌اند. شرکت‌کنندگان در این تحقیق، در آمریکا کار و/یا زندگی می‌کنند و برخی دارای شهروندی آمریکا و برخی دیگر فاقد آن بوده‌اند.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: مسلمانان آمریکا اسلام هراسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۲۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت

تاکنون نزدیک به ۱۰۰ نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، عصر امروز سه شنبه، دومین جلسه هیات موسس فراکسیون انقلاب اسلامی مجلس دوازدهم با حضور تعدادی از منتخبان مجلس دوازدهم برگزار شد.

چه‌کسانی می‌توانند در دور دوم انتخابات مجلس رأی دهند؟

در این جلسه، مدعوین به ارائه نقطه نظرات خود درباره موضوعات مرتبط با مجلس دوازدهم پرداختند.

در پایان درباره هیات اجرایی موقت فراکسیون انقلاب اسلامی رای‌گیری شد و هیات 9 نفره‌ای انتخاب شد تا برای تدوین پیش‌نویس اساسنامه و مرامنامه و تدارک مقدمات برگزاری مجمع عمومی با حضور تمام منتخبین جریان انقلاب پس از برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس برنامه ریزی کنند.

گفتنی است تاکنون نزدیک به 100 نفر از منتخبان مجلس دوازدهم، برگه تشکیل فراکسیون انقلاب اسلامی را امضا کرده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اسلام هراسی پای شهردار مسلمان لندن را هم گرفت
  • گزینه‌های مقابل بایدن در چگونگی مواجهه با توافقنامه دوحه
  • خون مسلمان در اسلام حرمت دارد/ حکام کشورهای عربی نسبت به مسلمانان بی گناه بی تفاوت نباشند
  • امام خمینی (ره) به اسلام و مسلمانان شخصیت بخشید
  • رهبر اکثریت سنای آمریکا اعتراضات دانشجویان حامی فلسطین را محکوم کرد
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه در مواجهه با آزادی بیان
  • جامعه نخبگانی آمریکا علیه تفکر غیرتوحیدی/ برخوردهای دوگانه آمریکا در مواجهه با آزادی بیان
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  • اکثریت صهیونیست‌ها خواستار استعفای نتانیاهو هستند
  • ۱۰۰نفر از منتخبان مجلس دوازدهم خواهان تشکیل فراکسیون اکثریت