Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، مسئولان نظام آموزشی معتقدند تمام جوانب برای حضور دانش‌آموزان در مدارس رعایت می‌شود و از سوی خانواده‌ها این سوال مطرح می‌شود که چه تضمینی برای مصون ماندن فرزندان‌شان از کرونا و رعایت کامل دستورالعمل‌ها در مدارس وجود دارد؟

در وهله اول باید گفت با توجه به اینکه حضور در مدارس به صورت کاملا پاره وقت و با معدود نفرات است ضروریست که والدین حس اعتماد به تصمیم گیران و نظام آموزشی را در خود تقویت کنند؛ البته ذکر این نکته خالی از لطف نیست که فرآیند حضور دانش‌آموزان در مدارس با اهتمام کارکنان آموزشی نسبت به سلامت و ایمنی دانش‌آموز همراه خواهد بود؛ مضاف بر اینکه کمیته سلامت مدارس پیش ازبازگشایی مراکز تحصیلی میزان آمادگی را در این کانون‌های یادگیری پایش و ضمن درج نتایج در سامانه نظارت، آغاز فعالیت حضوری را کلید زده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خانواده ها با اطمینان خاطر فرزندان را راهی خانه دوم کنند

حبیب الله خجسته پور معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان در گفتگو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، گفت: آموزش حضوری دانش‌آموزان در مدارس با شیب ملایم اجرا می‌شود و والدین دانش‌آموزان را با اطمینان خاطر راهی خانه دوم کنند.

 خجسته پور در خصوص شرایط بازگشایی مدارس، گفت: در شیوه نامه‌های ابلاغی همه جوانب بر پایه تأمین سلامت دانش آموزان استوار شده است و خانواده‌ها نباید مانع حضور فرزندان‌شان در مدارس شوند.

او با بیان اینکه یکی از ملاک‌های اصلی حضور در مدارس، تعداد دانش‌آموزان است، گفت: سه سناریو برای حضور در مدارس تعریف شده و تنها کلاس‌هایی که ۱۵ نفر و یا کمتر دانش‌آموزان دارند به صورت حضوری و با رعایت فاصله گذاری اجتماعی برگزار می‌شود.

خجسته پور روش تلفیقی و ترکیبی در بستر فضای مجازی و آموزش حضوری را یکی دیگر از سناریوی تعریف شده برای بازگشایی مدارس اعلام کرد و یادآور شد: در این روش دانش‌آموزان بر اساس تعداد کلاس‌ها، گروه‌بندی می‌شوند و دو الی سه روز در هفته در مدارس حاضر می‌شوند و در کنار این ظرفیت از آموزش مجازی و شاد نیز بهره‌مند می‌شوند.

خجسته‌پور تصریح کرد: برای کلاس‌های با تراکم جمعیت بالا در حال حاضر روش غیرحضوری مطرح است و تصمیم‌گیری هم بر عهده ادارات آموزش و پرورش و اولیا و مربیان است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری سمنان گفت: شرط حضور در مدارس استفاده از ماسک است همچنین معلمان موظفند به منظور حصول اطمینان از سلامت دانش‌آموزان، آنان را از لحاظ بالینی پایش کنند.

او  با بیان اینکه بخشی از آموزش‌ها نیازمند حضور دانش‌آموزان در مدارس است، گفت: کارکنان آموزش و پرورش و افرادی که دستورالعمل‌ها را به رشته تحریر درآوردند همه جوانب برای سلامت دانش‌آموزان را سنجیده‌اند از این رو خانواده‌ها باید با اطمینان خاطر فرزندان را راهی مدرسه کنند.

معلمان مدارس همکاران مدافع سلامت اند/پایش روزانه سلامت دانش آموزان

دانایی رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان نیز با بیان اینکه فرایند آموزش حضوری باید با رعایت شیوه نامه‌ها اجرا شود، تاکید کرد: در بخشی از مدارس شرایط پذیرش حضوری دانش‌آموزان مهیاست؛ از این رو الزامیست این مدارس با حداقل تعداد و حداکثر رعایت فاصله اجتماعی به صورت حضوری برگزار شود.

او به ضرورت واکسینه شدن معلمان اشاره و تصریح کرد: معلمانی که واکسینه نشدند در معرض خطر هستند و باید زودتر برای واکسیناسیون اقدام کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان با بیان اینکه معلمان مدارس به نوعی همکاران مدافع سلامت هستند، تصریح کرد: سنجش روزانه دانش‌آموزان از مواردی است که باید به آن توجه شود و معلمان و کارکنان آموزشی باید از ورود دانش‌آموزانی با کوچکترین علامت به مدرسه جلوگیری کنند.

او  با تأکید بر ضرورت پرهیز از عادی انگاری، گفت: هنوز در دوران سیر نزولی به سر می‌بریم و نباید این قضیه را فراموش کنیم که هنوز بیماران کرونایی زیادی در بیمارستان بستری هستند و باید رعایت پروتکل‌ها با همان شدت ادامه یابد.

با ساز و کارهای هوشمندانه حضور در عرصه‌ها پررنگ شود

رضا چمن رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز با اشاره به اینکه به تدریج و با شیب ملایم باید سهم مجازی کمتر و عرصه حضور پررنگ‌تر شود، افزود: در حال حاضر شرایط نسبتاً خوب است و باید با هم افزایی و تکیه بر ساز و کار‌های هوشمندانه و منطقی، سایه استرس را از فضای اجتماعی، اقتصادی و آموزشی جامعه کم کنیم.

کلام آخر :

یکی از حوزه‌هایی که پاندمی کرونا روی آن تاثیر مستقیم داشت حوزه آموزش بوده است؛ اگر چه که کشور ما به سرعت به پلتفرم‌ها و روش‌های جدید آموزش مجازی دست یافت، اما کماکان این جنس آموزش با تنگنا‌هایی مواجه است که رفع آن، حضور در مدارس و بهره‌مندی از آموزش حضوری را می‌طلبد؛ از این رو نظام آموزشی باید در کمترین زمان بستر را برای حضور پررنگ دانش‌آموزان فراهم کند و خانواده‌ها نیز موظفند به تصمیم‌گیری‌ها اعتماد کنند تا ذیل چتر اطمینان و رعایت دستورالعمل‌ها دانش آموزان به محیط آموزشی که همانا رشد فکری، اجتماعی، در آن رقم می‌خورد بازگردند.

گزارش از محدثه عباسی

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش حضوری بازگشایی مدارس دانش آموزان در مدارس سلامت دانش آموزان اطمینان خاطر حضور در مدارس آموزش حضوری خانواده ها خجسته پور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۳۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر

آفتاب‌‌نیوز :

رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که «وزارت آموزش و پرورش برای افزایش کیفیت آموزشی و افزایش نمرات دانش‌آموزان در امتحان نهایی چه برنامه‌ای دارد؟»، اظهار کرد: موضوع ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی، هم اکنون یکی از دستورکا‌رهای اصلی ما هست که یکی از نقاط تمرکز آن، امتحانات نهایی است؛ نقطه تمرکز دیگر، تقویت امور تربیتی و پرورشی و همینطور تضمین کیفیت در سایر برنامه‌های وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه سؤال شما درباره امتحانات نهایی است، بر این مسأله تمرکز می‌کنم. امسال امتحانات نهایی، ضریب قطعی ۵۰ درصد برای پایه دوازدهم و ۶۰ درصد برای پایه دهم و یازدهم در سال‌های آینده جهت ورود به دانشگاه‌ها خواهد داشت. بنابراین این امتحانات از اهمیت بسیار ویژه‌ای برخوردار هستند.

صحرایی اضافه کرد: هم‌اکنون نهضت ملی تقویت آموزش در دوره متوسطه دوم به راه افتاده است و مدیران یکایک مدارس کشور نمرات دانش‌آموزان پایه دوازدهم خود در سال ۱۴۰۲ را دریافت کردند و وضعیت آموزشی مدرسه خود را در تمام دروس نسبت به خودشان و نسبت به سایر مدارس شهرستان، استان و حتی نسبت به کل کشور می‌دانند.

 وی تصریح کرد: یک ستاد عالی آزمون در وزارت آموزش و پرورش شکل گرفته است که در آن ۶ کارگروه فعال هستند. کارگروه‌ها هر هفته جلسه می‌گیرند و هر دو هفته یکبار ستاد عالی آزمون نسبت به بررسی پیشنهادات سیاستی کارگروه‌ها اقدام کرده و پس از تصویب، آن‌ها را ابلاغ می‌کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه دبیرخانه‌های کشوری دروس مختلف بیش از هر زمان دیگری پای کار آمده‌اند، افزود: گروه‌های آموزشی در سطح استان‌ها و مناطق فعال شدند و نمونه سؤالات مفهومی نیز تدوین شد؛ همزمان از طریق شبکه آموزشی شاد و همینطور مدرسه تلویزیونی ایران، همه درس‌هایی که بیشتر در دوران کرونا تولید شده بود در دسترس قرار گرفته است تا دانش‌آموزان از آن‌ها استفاده کنند. 

وی اضافه کرد: مناطق مختلف آموزشی در کشور برای تقویت دانش‌آموزان و ارتقای کیفیت نمرات آنها، اقدامات کم سابقه‌ای را در پیش گرفتند. فعال کردن اردو‌های علمی در درون مدرسه‌ها، گشودن قرائت‌خانه‌ها یا سالن‌های مطالعه به صورت شبانه‌روزی، باهمخوانی دانش‌آموزان و کلاس‌های رفع اشکال در دستور کار همه مناطق است. 

صحرایی با بیان اینکه آنچه امتحانات نهایی سال گذشته نشان داد تصویر واقعی نظام آموزشی کشور بود، گفت: خرسندیم که رئیس‌جمهور نسبت به این موضوع بسیار دغدغه‌مند بوده و موضوع کیفیت آموزش روی میز ایشان قرار گرفت. شاید بیش از سه دهه است که افت کیفیت آموزش هر از چندی در محافل و مجالس ملی مطرح می‌شود، اما سابقه‌ای ندارم که هیچکدام از رؤسای دولت‌های پیشین نسبت به این موضوع به اندازه آیت‌الله رئیسی دغدغه‌مند بوده باشند. این دغدغه و حساسیت ایشان مهمترین سرمایه برای ارتقای کیفیت آموزش و تقویت مدارس دولتی کشور است.

وی تصریح کرد: شورای عالی آموزش و پرورش هم در حال تهیه یک بسته برای تقویت مدارس دولتی است و موضوع دریافت مجوز‌های لازم از مجلس شورای اسلامی و حتی ارائه لایحه تحت عنوان تقویت مدرسه در دستور کار قرار گرفته است.

منبع: خبرگزاری فارس

دیگر خبرها

  • ۲۰ چمن ورزشی ویژه دانش آموزان در زنجان افتتاح شد
  • کمبود ۷۰ هزار مشاور و نیروی پرورشی در مدارس 
  • آغاز ثبت‌نام کلاس اولی‌ها از چهارشنبه
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • شبکه‌ای از دانش‌آموزان سمپاد در نمایشگاه دستاورد‌های پژوهشی شکل می‌گیرد
  • برخورد قانونی با معلم بلاگر‌ها در مدارس
  • برخورد قانونی با معلم بلاگرها در مدارس دولتی و غیردولتی
  • جزئیات برنامه‌های آموزش و پرورش برای ارتقای کیفیت نمرات امتحانی از زبان وزیر
  • آموزش رشته شنا به شش هزار و ۵۳۶ دانش‌آموز در چهارمحال و بختیاری
  • مهارت‌آموزی در کنار تحصیل در مدارس ضروری است