Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب،  مرکز مطالعات اسرای فلسطین به مناسبت بیست و یکمین سالروز انتفاضه الاقصی در گزارشی شمار بازداشتی‌ها و شهادت فلسطینیان طی این سال‌ها را اعلام کرد.

در این گزارش آمده است که از زمان وقوع انتفاضه الأقصی در سپتامبر ۲۰۰۰ تاکنون ۱۳۰ هزار فلسطینی از جمله ۲۳۶۴ زن و ۱۸۵۰۰ کودک بازداشت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



بنا بر این گزارش، رژیم اشغالگر اسرائیل طی این سال‌ها سعی کرده است با اجرای سیاست بازداشت‌ها، مقاومت ملت فلسطین را ناکام گذارد و در همین رستا ده‌ها هزار نفر را به ویژه پس از اشغال مجدد کرانه باختری در سال ۲۰۰۲ بازداشت کرد حال آنکه در زمان وقوع این انتفاضه تنها ۷۰۰ اسیر در زندان‌های رژیم اشغالگر بودند.

به نوشته روزنامه القدس العربی، رژیم صهیونیستی در سال‌های اولیه پس از انتفاضه الأقصی، بازداشت فلسطینیان را افزایش داد تا حدی که شمار اسرای فلسطینی در یک برهه‌ای از زمان به ۱۲ هزار اسیر رسید.

صهیونیست‌ها در این سال‌ها ۲۳۶۴ زن و دختر فلسطینی را نیز بازداشت کردند و با اینکه در زمان وقوع انتفاضه الأقصی حتی یک کودک در زندان‌های رژیم اشغالگر نبود اما در طی این سال‌ها تعداد کودکان بازداشتی به بیش از ۱۸۵۰۰ کودک زیر ۱۸ سال رسید که ده‌ها نفر از آن‌ها در حین بازداشت هدف تیراندازی قرار گرفتند.

مرکز مطالعات اسرای فلسطینی در گزارش خود آورده است که تعداد کودکان اسیر فلسطینی هم اکنون ۲۲۰ کودک است که در زندان عوفر، مجدو ، الدامون و مراکز بازداشت، در اسارت بسر می‌برند.

همچنین از آغاز انتفاضه الاقصی تاکنون ۲۱۹۴ کودک به شهادت رسیده‌اند که اکثر آن‌ها از اهالی غزه بوده‌اند.

در ۲۱ سال گذشته از زمان آغاز انتفاضه الأقصی تاکنون ۱۰۳ اسیر فلسطینی نیز به شهادت رسیده‌اند و به این ترتیب شمار اسرایی که در زندان‌های رژیم صهیونیستی تحت شکنجه شدید و بی‌توجهی به درمان بیماری آن‌ها شهید شده‌اند به ۲۲۶ نفر رسیده است.

انتهای پیام/

منبع: تقریب

کلیدواژه: انتفاضه الأقصی سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.taghribnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تقریب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۴۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شهاب نیوز، ارتش رژیم صهیونیستی همچنان منطقه‌های مختلف نوار غزه را هدف حمله‌های هوایی و توپخانه‌ای قرار می‌دهد.

در نتیجه حمله ارتش رژیم صهیونیستی به گروهی از غیرنظامیان فلسطینی نزدیک منطقه «وادی غزه» واقع در شمال اردوگاه «النصیرات» در مرکز نوار غزه ۳ فلسطینی به شهادت رسیدند.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی با حمله به خانه‌ای در اردوگاه «الجدید» واقع در منطقه النصیرات نوار غزه ۲ فلسطینی را به شهادت رساند و شمار دیگری را نیز زخمی کرد.

حمله ارتش رژیم صهیونیستی به یک خانه مسکونی در شرق اردوگاه «البریج» واقع در مرکز نوار غزه نیز شهادت یک فلسطینی و زخمی‌شدن چند تن دیگر را در پی داشت.

خبرنگار الجزیره نیز گزارش داد که در پی حمله هوایی ارتش رژیم صهیونیستی به خانه‌ای در شهرک «النصر» واقع در شمال شرق شهر رفح در جنوب نوار غزه چند فلسطینی به شهادت رسیده و شمار دیگری نیز زخمی شده‌اند.

علاوه بر این منطقه‌های شرقی شهر غزه نیز شاهد حمله‌های توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی بود.

همچنین جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی خانه‌ای در اطراف چادرهای آوارگان در منطقه «المواصی» واقع در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را هدف قرار دادند.

مرکز شهرک «خزاعه» واقع در شرق خان‌یونس نیز از سوی جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی هدف قرار گرفت.

کد خبر 6090238

دیگر خبرها

  • شهادت و زخمی‌شدن شمار دیگری از ساکنان غزه
  • به جای بازداشت فلسطینی‌ها به آنها شلیک کنید!
  • بازداشت ۸۴۸۰ فلسطینی در کرانه باختری از هفتم اکتبر
  • ببینید | شهادت ۵ فلسطینی از جمله دو کودک در در رفح
  • بمباران بامدادی مرکز و جنوب غزه/ ۹ فلسطینی به شهادت رسیدند
  • ۲۰۲ روز جنگ غزه به روایت آمار و ارقام
  • شهادت یک خبرنگار دیگر در غزه؛ شمار شهدای جنگ غزه به 34هزار و 305 شهید رسید
  • شهادت بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ فلسطینی در نوار غزه از ۷ اکتبر
  • تعداد شهدای غزه به ۳۴۳۰۵ نفر رسید
  • شهادت یک خبرنگار دیگر فلسطینی در بمباران خانه‌اش در غزه