Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@08:01:47 GMT

۷۰ هکتار از اراضی جنگلی سفین قدیم ساماندهی شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۷۷۰۱

۷۰ هکتار از اراضی جنگلی سفین قدیم ساماندهی شد

به گزارش روز جمعه ایرنا از روابط عمومی شرکت عمران  آب و خدمات کیش، غفار آقازاده با اشاره به اینکه ایمن سازی فضاهای شهری با هدف ارتقای سطح امنیت ساکنان و گردشگران در نقاط کم تردد یکی از دلایل اصلی اجرای طرح ساماندهی اراضی جنگلی منطقه سفین بود افزود: حذف درختان مهاجم و خودرو، هرس و شکل دهی به پوشش گیاهی منطقه و نظافت محیط از جمله اقدامت بهسازی در این منطقه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهار داشت: با آماده سازی محیطی جنگلی، این بخش از جزیره به عنوان تفرجگاهی برای بومیان و ساکنان منطقه و تردد گردشگران علاقمند به طبیعت بومی و زیبای جزیره کیش مورد استفاده قرار می‌گیرد.
معاون امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات در خصوص ضرورت اجرای این طرح گفت: باتوجه به فعالیت‌های عمرانی و ساخت جاده‌ها و خیابان‌ها و شهرک‌های مسکونی در سه دهه اخیر، تغییراتی در توپوگرافی قسمت‌های زیادی از اراضی کیش ایجاد شده است که در نتیجه این تغییرات در توپوگرافی انتقال جریان آب حاصل از بارندگی از مسیرهای قدیمی منحرف شده و این اراضی از آب حاصل از بارندگی محروم شدند.
آقازاده اضافه کرد: نرسیدن روان آب در بارندگی‌های فصلی سبب ضعیف‌تر شدن درختان با ارزش نظیر کهور ایرانی، لور، نخل خرما و کنار و هجوم درختان خودرو و مهاجم مانند سمر در این منطقه شده که بخش وسیعی را پوشانده است.
معاون امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات گفت: رسیدگی نکردن به وضعیت این درختان و هرس منطقه سبب شده بود تا این بخش با انبوه درختان مهاجم پوشیده و مکانی امن برای افراد بی خانمان و یا معتادان ایجاد شود که امنیت ساکنان مناطق همجوار و یا گردشگران در حال تردد از این بخش را نیز مختل می‌کرد.

وی افزود: حضور افراد معتاد و بی توجهی آن‌ها موجب بروز آتش سوزی‌های مکرر در این بخش از جزیره می‌شدکه اطفا حریق نیز به دلیل پوشش گیاهی متراکم و عدم امکان تردد خودروهای آتش نشانی بسیار مشکل بود و خسارات زیست محیطی فراوانی را برای اراضی جنگلی ایجاد می‌کرد.
معاون امور شهری شرکت عمران، آب و خدمات، گفت: اجرای طرح ساماندهی مناطق جنگلی سفین گام موثری در جهت استاندارد سازی محیط شهری و ایجاد جاذبه‌های نوین تفریحی و گردشگری است.

برچسب‌ها کیش جزیره کیش فضای سبز هرمزگان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کیش جزیره کیش فضای سبز کیش جزیره کیش فضای سبز هرمزگان شرکت عمران آب و خدمات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۷۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، یوسف مغروری، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز در خراسان شمالی با گرامی‌داشت روز شوراها اظهار کرد: بودجه مصوب شهرداری بجنورد در سال ۱۴۰۰ مبلغ ۴۲۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۱ مبلغ ۶۵۰ میلیارد تومان، در سال ۱۴۰۲ مبلغ ۸۹۴ میلیارد تومان بوده و برای سال ۱۴۰۳ نیز یک هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مصوب شده است.

وی عنوان کرد: تحقق بخش قابل توجهی از بودجه مصوب سال ۱۴۰۳ در گرو اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان همچنین از محل اوراق مشارکت، جلب و جذب سرمایه گذاران، اختصاص اعتبارات دولتی همچنین صدور پروانه‌های ساختمانی است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد خاطرنشان کرد: تحقق اخذ مطالبات شهرداری بجنورد از دستگاه‌های اجرایی استان که به مبلغ ۳۵۰ میلیارد تومان است به همراهی دستگاه‌های اجرایی ذی ربط به ویژه اداره‌کل اقتصاد و دارایی استان بستگی دارد.

وی افزود: با این وجود، متاسفانه دستگاه‌های اجرایی ذی ربط و اداراه‌کل اقتصاد و دارایی در استان، تسویه این مطالبات را جدی نمی‌گیرند.

در عین حال، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بجنورد بیان کرد: برای ارتقای شاخص‌های عمران شهری در شهر بجنورد از جمله در زمینه انجام آسفالت معابر و بهسازی آسفالت معابر این شهر به تامین ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا شهر بجنورد به میانگین شاخص‌های توسعه عمران شهری کشور نزدیک شود.

وی در خاتمه به اختصاص ۸.۸ هکتار زمین در منطقه گلستان شهر بجنورد از سوی اداره‌کل راه و شهرسازی استان به شهرداری بجنورد در راستای ارائه خدمات شهری توسط شهرداری بجنورد به این منطقه مسکونی از مسکن مهر مرکز استان نیز اشاره کرد.

مغروری گلایه کرد: متاسفانه زمین اختصاص یافته دارای معارض است.

خبرنگار:سمانه قهرمانی

انتهای خبر/

کد خبر: 1228974 برچسب‌ها بجنورد سازه های عمرانی بودجه

دیگر خبرها

  • ارتقای شاخص‌های عمران شهری بجنورد نیازمند ۱۶۰ هزار میلیارد تومان اعتبار
  • عملیات مبارزه با آفات در ۷۰ هکتار از جنگل‌های کامیاران
  • عملیات اجرایی احداث کمربندی شهر مهاباد آغاز شد
  • رفع تصرف بخشی از اراضی ملی در البرز مرکزی شمالی
  • منطقه پردیسان قم صاحب مجتمع نانوایی می‌شود
  • ۴۰ پروژه عمران شهری در ایلام اجرا شد
  • پاکسازی فضا‌های بی دفاع شهری در منطقه ۱۹ تهران
  • تضمین حیات شهری با افزایش درختان
  • پاکسازی و تسطیح ۱۴ هکتار از فضا‌های بی دفاع شهری منطقه ۱۹
  • افزایش جابه‌جایی درختان در دوره زاکانی