Web Analytics Made Easy - Statcounter

دوست محمد کلیم روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بر اساس آخرین خروجی نقشه‌های پیش‌یابی و تحلیل تصاویر ماهواره پیش بینی می شود چرخند شاهین ضمن حرکت به سمت دریای عمان، در ۲۴ ساعت آینده به یک چرخند سیکلونیک شدید تبدیل شود.

وی افزود: مدل های پیش یابی نشان می دهد که تا ۴۸ ساعت آینده و در مناطق فراساحل بیشینه سرعت وزش باد ناشی از این چرخند به ۱۱۰ تا بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت می رسد و بارش های رگباری آن تا حدود ۳۰۰ میلی متر برآورد می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: بررسی اطلاعات سینوپتیکی ایستگاه های هواشناسی شمال غرب هند نیز نشان می دهد که پیش از تبدیل کم فشار حاره ای به چرخند حاره ای طی ۴۸ ساعت در ایستگاه های «راجکوت» ۲۹۸، « وراوال» ۲۲۵ و «باوناگار» ۱۸۷ میلی متر باران ثبت شده است.

وی افزود: هم‌اینک چرخند حاره ای «شاهین» در حوالی موقعیت ۲۳ درجه عرض شمالی و ۶۵ درجه عرض شرقی قرار دارد و با سرعت ۲۵ کیلومتر بر ساعت به سمت دریای عمان در حرکت است.

کلیم گفت: هواشناسی هند نیز که محل تولد اولیه توفان در این شبه قاره بوده است، پیش بینی کرده که چرخند حاره ای به سمت دریای عمان حرکت می کند.

وی بیان کرد: از امروز تا نیمه های هفته آینده محدودیت های شدید دریانوردی در جنوب کشور اعمال شده و فعالان دریایی از رفتن به دریا منع شده اند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: امیدواریم با شدت گرفتن وزش بادهای ۱۲۰ روزه در شمال استان مسیر حرکت چرخند حاره ای تغییر کند و از سواحل استان منحرف شود وگرنه شاهد بارش های شدید تا عمق زیادی از ساحل، وزش بادهای شدید، رگبار و رعدوبرق، بالاآمدن سطح آب دریا و افزایش ارتفاع موج و تلاطم دریا خواهیم بود.

وی تصریح کرد: بادهای ۱۲۰ روزه از امروز در شمال استان شدت می گیرد و فردا به اوج خود می رسد به طوریکه پیش‌بینی می شود بیشینه سرعت باد در زابل به محدوده سرعت احتمالی توفان حاره ای جنوب یعنی بیش از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت برسد.

کلیم عنوان کرد: در ۳۰ سال اخیر تنها یک چرخند حاره ای به نام «گونو» به سواحل جنوب ایران برخورد کرده است.

 وی ادامه داد:  این چرخند در سال ۲۰۰۷ در عرض ۱۵ درجه شمالی تشکیل شد و با پیشروی بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر مسیر دریایی در بالاتر از عرض ۲۵ درجه به سواحل استان هرمزگان برخورد کرد و از بین رفت.

معاون‌توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان درباره نامگذاری توفان های حاره ای شمال اقیانوس هند نیز گفت: حدود ۲ سال قبل با پیگیری جدی سازمان هواشناسی، ایران برای نخستین بار به عضویت کمیته توفان کشورهای حاشیه اقیانوس هند که وظیفه پایش، پیش بینی و نامگذاری توفان های حاره ای این منطقه را دارد، درآمد.

برچسب‌ها سیستان و بلوچستان چابهار طوفان زاهدان سازمان هواشناسی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سیستان و بلوچستان چابهار طوفان سیستان و بلوچستان چابهار طوفان زاهدان سازمان هواشناسی سیستان و بلوچستان دریای عمان پیش بینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز؛ بر اساس اعلام سازمان هواشناسی کشور، امروز شنبه ۱۵ اردیبهشت در شمال غرب، غرب، سواحل دریای خزر، دامنه‌های جنوبی البرز، شمال شرق و برخی مناطق استان‌های بوشهر، شرق خوزستان، کهگیلویه و بویراحمد، فارس، کرمان و خراسان جنوبی، ابرناکی، وزش باد و بارندگی ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید؛ هوای تهران در وضعیت پاک قرار گرفت

فردا یکشنبه در ارتفاعات البرز شرقی، برخی نقاط واقع در شمال غرب و غرب کشور، افزایش ابر و رگبار پراکنده رخ می‌دهد. در ضمن طی روزهای شنبه و یکشنبه در شمال غرب و دامنه‌های جنوبی البرز، وزش باد شدید انتظار می‌رود.

دوشنبه با ورود سامانه بارشی به غرب کشور، بارش در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، غرب سواحل دریای خزر و در برخی نقاط استان اصفهان، ابرناکی و رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش بینی می‌شود. در کرمانشاه، غرب کردستان، شمال آذربایجان شرقی، زنجان و گیلان، بارش شدت دارد.

سه شنبه بارندگی در جنوب غرب و جنوب کاهش یافته و در کل نوار شمالی ابرناکی، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می‌شود.

چهارشنبه و پنجشنبه گستره بارش در شمال غرب سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و خراسان رضوی می‌باشد و در نوار شرقی کشور وزش باد افزایش می‌یابد.

امروز خلیج فارس، تنگه هرمز، دریای عمان و از بعد از ظهر دوشنبه تا پنج شنبه دریای خزر مواج می‌باشد.

سازمان هواشناسی وضعیت جوی امروز پایتخت را ابری و بارش باران، گاهی رگبار و رعد و برق و از بعد از ظهر وزش باد شدید و کاهش ابر پیش بینی کرد. بیشینه دمای تهران امروز ۲۱ و کمینه دما ۱۰ درجه خواهد بود.

انتهای پیام/

کد خبر: 1229376 برچسب‌ها هواشناسی

دیگر خبرها

  • ورود سامانه بارشی جدید به کشور / موج جدید بارش‌ها کدام مناطق را در برمی‌گیرد؟
  • نجات جان چهار مفقودی در ارتفاعات اوچ دره شاهین دژ
  • پیش بینی هواشناسی کشور 15 اردیبهشت 1403/ تداوم بارندگی در برخی استان‌ها
  • هواشناسی ایران/ سامانه بارشی جدید دوشنبه از غرب وارد کشور می‌شود
  • هواشناسی ایران/ تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی در برخی استان‌های کشور
  • تداوم بارندگی‌ها در کشور / دمای هوا در بعضی مناطق کاهش می‌یابد
  • شهردار: بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش بینی هواشناسی بود
  • بارش‌های دزفول ۳ برابر بیشتر از پیش‌بینی هواشناسی بود
  • نوید روزهای خوش برای کویرنشینان/دریای عمان؛ ناجی خراسان جنوبی