Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:34:14 GMT

لزوم تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۷۸۱۲

لزوم تعیین تکلیف نیروهای حق التدریسی آموزش و پرورش

به گزارش خبرنگار مهر، محمدرضا احمدی شامگاه پنجشنبه در گفتگوی ویژه خبری با بیان اینکه لایحه رتبه بندی معلمان بیش از ۱۱ سال در مجلس مطرح بود، گفت: این طرح هفته گذشته در مجلس بارگذاری شد و هدف آن نیز ارتقا جایگاه معلمان است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با بیان اینکه هیچ اجباری در پرداخت هزینه به مدارس دولتی وجود ندارد، افزود: اداره ۱۴ میلیون دانش آموز کاری سخت و هزینه بر است و با توجه به مشکلات مالی و تحریم‌ها باید از ظرفیت خیران برای ارتقای سطح آموزش بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شناسایی دانش آموزانی که به دلایل مختلف از جمله مسائل مالی امکان بهره گیری از آموزش را ندارند، تصریح کرد: شایسته نیست که دانش آموزی در جمهوری اسلامی به دلیل فقر مالی مدرسه نرود.

احمدی به تعیین تکلیف معلمان حق التدریسی اشاره و عنوان کرد: جوانانی که عمر و وقت خود را صرف آموزش چه به صورت خرید خدمت یا غیرانتفاعی و سایر عناوین کردند نباید با حداقل حقوق و دستمزد تدریس کنند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس ادامه داد: باید آزمونی برگزار شود تا طی آن تمام کسانی که تدریس کردند و حد نصاب نمره را کسب می‌کنند وارد آموزش و پرورش شوند و این افراد احتمالاً امسال تعیین تکلیف شوند.

وی با اشاره به دپوی ۹۵ متری زباله سراوان، بیان کرد: تکمیل کارخانه کود آلی، فرهنگ سازی و جداسازی زباله و استفاده از کمپوست به عنوان کود می‌تواند راهکار حل معضل پسماند گیلان باشد.

احمدی با بیان اینکه رفع ترافیک مرکز استان یکی از اولویت‌های مردم است، گفت: باید اعتبار لازم برای تکمیل رینگ ورودی پلیس راه شهرستان رشت به سمت خمام در بودجه سال جدید لحاظ شود تا مقداری از ترافیک شهرستان رشت کاسته شود.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس با اشاره به اینکه یکی از سالن‌های کارخانه پوشش در حال بازگشایی است، افزود: یکی از سالن‌های بزرگ ریسندگی شامل ۴۰۰ دستگاه به زودی شروع به کار می‌کند.

کد خبر 5317252

منبع: مهر

کلیدواژه: محمدرضا احمدی آموزش و پرورش معلم حق التدریسی اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران عکس استانها بوشهر علامه حسن زاده آملی هفته دفاع مقدس آمار کرونا واکسن کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان کرمانشاه ایلام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۷۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی

مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی معاونت هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا برای بررسی وضعیت فعالیت موسیقی استان‌های فارس و بوشهر به این دو استان سفر می‌کند.

قرار است تا سمیعی به همراه مسئول دفتر سرود و برخی از کارشناسان دفتر موسیقی، در این سفر ضمن بازدید از انجمن‌های موسیقی، با گروه‌های سرود، فعالین موسیقی، مدیران ارکسترهای استانی و مدیران ادارات کل فرهنگ و ارشاد استانی دیدار کند و از نزدیک در جریان مشکلات و مسائل آنان قرار گیرد.

همچنین در پایان این سفر دو روزه مدیر دفتر موسیقی ضمن بازدید از روند برگزاری جشنواره موسیقی خلیج فارس با هنرمندان حاضر در این جشنواره گفت‌وگو خواهد کرد.

به گزارش ایمنا، هفته آخر فروردین بود که زمزمه لغو کنسرت‌های بوشهر بر سر زبان‌ها افتاد و بر همین اساس امیرحسین سمیعی مدیرکل دفتر موسیقی در مصاحبه خود مبنی بر لغو کنسرت‌های موسیقی بوشهر اظهار داشت: در حال حاضر مشکل برگزار نشدن کنسرت در بوشهر حل شده است؛ زمانی که کنسرت موسیقی لغو می‌شود، رسانه‌ها منتظر واکنش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، در حالی که این وزارتخانه سال گذشته برای برگزار شدن کنسرت علیرضا قربانی در اصفهان نشان داد که پای مجوزهای صادر شده خود می‌ایستد.

وی افزود: اگر به رویداد و کنسرت موسیقی مجوز می‌دهیم، معتقد هستیم که ابتدا این رویداد در شوراهای کارشناسی مورد بررسی قرار گرفته و سپس مجوز برای آن صادر شود؛ بنابراین پایبند آن هستیم و جای هیچ نگرانی برای برگزاری آن نیست.

مدیرکل دفتر موسیقی خاطرنشان کرد: نهادهای دیگر موظف هستند که مجوزهای وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان تنها مجرای قانونی رویدادها و فعالیت‌های هنری را رعایت و اجرایی کنند و طبق مصوبه‌های اخیر هم این هماهنگی باید به سمت بیشتر شدن پیش برود

از سویی دوم اردیبهشت عبدالرحیم افروغ مدیرکل ارشاد استان بوشهر نیز درباره لغو کنسرت‌ها در این استان گفته بود: لغو کنسرت‌ها موج خبری جدیدی است که در رسانه‌ها به راه افتاده است که خبر جدیدی در آن نداشت. سالن‌های کنسرت استان فعلاً مشغول آماده سازی برای جشنواره خلیج فارس هستند. پس از برگزاری جشنواره کنسرت‌های موسیقی طبق روال گذشته برگزار خواهند شد.

اخیراً آرمان گرشاسبی که مجوزهای لازم را برای برگزاری کنسرت دریافت کرده بود در مرحله بلیت فروشی بدون دلیل قانع کننده‌ای مجوز آن لغو شده است، پس از آن در اردیبهشت قرار بر برگزاری کنسرت معین زد بود که گفته شده است مجوزهای نهایی این کنسرت صادر نشده است.

منبع: فارس

کد خبر 748449

دیگر خبرها

  • ۳۸۰۰ نفر به بدنه آموزش و پرورش ابتدایی استان اصفهان وارد می‌شوند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • طرح تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی به کجا رسید؟
  • لزوم تعیین تکلیف پرونده‌های محکومین به قصاص در کردستان
  • از «سید محمد مولوی» چه می‌دانیم/از آموزش و پرورش تا بهارستان
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • لزوم ایجاد فضا‌های آموزشی و تربیتی در آموزش و پرورش
  • تجهیز سیستم گرمایشی مدارس همدان با طرح شهید عرب
  • لزوم آمادگی بسیج فرهنگیان برای حل مسائل آموزش و پرورش
  • تعیین تکلیف شهریه پودمان فرهنگیان ۱۴۰۳