Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار توپ و تور گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، چند سالی می‌شود قبل از شروع فصل جدید لیگ برتر بسکتبال و در زمان نقل و انتقالات باشگاه‌ها موضوع افزایش قیمت بازیکنان داخلی مطرح می‌شود. افزایش دستمزد بازیکنان داخلی چند عامل اصلی دارد که یکی از آن‌ها تورم و شرایط اقتصادی در جامعه ما است. یکی دیگر از عواملی که باید به آن اشاره کنیم عدم بازیکن سازی در این رشته ورزشی است، بازیکن سازی در رشته‌های همچون والیبال و بسکتبال بسیار مهم و حائز اهمیت بوده، چرا که وقتی تعداد بازیکنان با کیفیت در سطح بالا کم شود در خواست دستمزد از سوی بازیکنان هم افزایش پیدا می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خیلی از کارشناسان و مربیان معتقدند که افزایش دستمزد بازیکنان بی رویه بوده است، اما برخی هم اعتقاد دارند دستمزد بازیکنان داخلی باید بیشتر هم بشود چرا که تورم در کشورمان بسیار بالا بوده و باید قرارداد‌ها طوری باشند که بازیکنان هم بتوانند به راحتی بازی کنند و دغدغه‌ای را هم نداشته باشند.

علی آرزومندی سرمربی تیم بسکتبال سیرجان در گفتگو با خبرنگار ما در خصوص افزایش دستمزد بازیکنان ایرانی نسبت به بازیکنان خارجی گفت: وقتی ما قبول کرده ایم که لیگ حرفه‌ای داشته باشیم و حرفه‌ای کار کنیم باید این را هم قبول کرد که قیمت بازیکنان حرفه‌ای سطح بالا به مراتب بالا‌تر برود چرا که خواست لیگ حرفه‌ای بازیکنان حرفه‌ای است. نمیشود لیگ را حرفه‌ای بخواهیم، اما از بازیکنان سطح پایین‌تر استفاده کنیم. من این حرف را که می‌گویند قیمت بازیکنان بسکتبال بالا رفته است چرا که شما اگر با رشته‌های دیگر مانند فوتبال یا والیبال مقایسه کنیم میبینم در دنیا هزینه‌ای که در رشته برای بازیکنان می‌شود به اندازه بسکتبال در ایران نیست. بسکتبال سال‌ها از چرخه افزایش قیمت بازیکنان عقب مانده است. در واقع به تازگی رقابت بین باشگاه‌ها برای جذب بازیکن خودش را نشان می‌دهد.

او افزود: من معتقد هستم با توجه به شرایطی اقتصادی که در جامعه ما در حال رخ دادن است مبالغ بسیار زیادی نیست. سال‌ها دستمزد بازیکنان که در بسکتبال ثابت بوده و اکنون که افزایش قیمت به وجود آمده است به چشم می‌آید. چون در این ساله به صورت پیوسته افزایش نداشتیم امروز می‌گوییم که خیلی دستمزد بازیکنان بالا رفته است. بازیکنان خارجی وارد لیگ برتر بسکتبال ما می‌شوند طبیعتا دستمزد بالاتری نسبت به بازیکنان دیگر دارند چرا که هزینه آن‌ها دلاری است و باتوجه به شرایط عرض تبدیل به ریالی آن خیلی بیشتر از بازیکنان ایرانی است.

سرمربی تیم بسکتبال سیرجان در خصوص کمبود بازکن حرفه‌ای و با کیفیت در ایران تیز گفت: یکی دیگر از عواملی که در خصوص افزایش دستمزد بازیکنان مؤثر است و می‌توان به آن اشاره کرد نبود بازیکن با کیفیت در بسکتبال ایران است وقتی لیگ بسکتبال ما که حرفه‌ای برگزار می‌شود به ۱۶ تیم ارتقا داده می‌شود طبیعی است که باشگاه‌ها به دنبال بازیکنان با کیفیت باشند و وقتی تعداد بازیکنان محدود باشد دستمزد‌های بازیکنان هم افزایش پیدا می‌کند. ببینید سال‌ها زمان می‌برد ما بحث بازیکن سازی را به صورت پویا در تیم‌ها و لیگ‌های پایه کشور داشته باشیم. اگر سالیانه بین ۲۰ تا ۳۰ بازیکن با کیفیت وارد چرخه رقابت در لیگ شوند قطعا شرایط تغییر می‌کند. چون در گذشته این اتفاق برای بسکتبال ایران نیفتاده است امروز کمبود بازیکن با کیفیت را احساس می‌کنند.

مهران حاتمی سرمربی تیم بسکتبال شهرداری گرگان هم در گفتگو با خبرنگار ما گفت: افزایش قیمت بازیکنان داخلی در لیگ به دلیل تورم شدیدی است که در جامعه وجود دارد. نمی‌شود تورم را نادیده گرفت چرا که بازیکن در همین جامعه زندگی می‌کند و باید برای گذراندن زندگی خود هزینه کند. اگر بخواهم راحت‌تر در این باره حرف بزنم باید بگویم دستمزد بازیکنان ایران باید بیشتر هم بشود چرا که نسبت به بازیکنان خارجی پایین است. دستمزد بازیکنان خارجی دلاری بسته می‌شود و به دلیل نرخ ارز پرداختی به آن‌ها بیشتر از آن چیزی هست که باید باشد. اگر تیم‌های حاضر در لیگ برتر به پایه بسکتبال اهمیت بدهند و تیم‌های پایه باید تشکیل دهند که این امر در آینده برای بسکتبال ایران هم مفید است.

بحث دستمزد بازیکنان بسکتبال همیشه سوال‌های زیادی برای اهالی این رشته به وجود می‌آورد که چرا بسکتبال در رده‌های پایه ضعیف است و باشگاه برای سامان دادن به این موضوع اقدام‌هایی نمی‌کنند. پایه هر رشته ورزشی آینده آن رشته را تشکلی می‌دهد، اگر پایه گذاری‌ها درست صورت نگیرد می‌تواند در ادامه تبعات سنگین تری را به همراه داشته باشد. چرا که تیم ملی بسکتبال هر کشوری از دل لیگ آن کشور رقم می‌خورد و وقتی بازیکن با کیفیت در بسکتبال کم شود کم کم اثرش را در تیم ملی هم احساس خواهیم کرد. اگر بخواهیم واقع بینانه به مسئله بازیکن سازی نگاه کنیم این باشگاه‌ها هستند که باید به فکر تقویت تیم‌های پایه‌ای خود باشند تا بتوانند بازیکن با استعداد و مستعد را به جامعه بسکتبال معرفی کنند. به هر حال باید باشگاه‌ها فکری در این باره بکنند تا هم دستمزد بازیکنان داخلی کمی کاهش یابد و هم در بسکتبال با کمبود بازیکن رو به رو نخواهیم بود.

بیشتر بخوانید 

محرومیت ۲ ماهه کاظمی از حضور در لیگ برتر / دعوا با سرمربی سابق تیم ملی بسکتبال برای جمشیدی گران تمام شد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: لیگ برتر بسکتبال فدراسیون بسکتبال دستمزد بازیکنان بسکتبال افزایش دستمزد بازیکنان بازیکن با کیفیت بازیکنان خارجی بازیکنان داخلی بسکتبال ایران قیمت بازیکنان افزایش قیمت بازیکن سازی باشگاه ها لیگ برتر حرفه ای تیم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۲۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!

انصراف برخی بازیکنان از حضور در تیم ملی والیبال نشان داد که آنها به مسائل دیگری به جز پیراهن این تیم فکر می‌کنند!

به گزارش مشرق، با حضور پائز در ایران، تمرینات تیم ملی والیبال جدی‌تر از گذشته دنبال می‌شود و حالا باید امیدوار بود این تیم بتواند به هدفی تقریبا محال یعنی رسیدن به سهمیه المپیک پاریس، برسد. هرچند روی کاغذ، والیبال ایران شانس کسب سهمیه دارد اما واقعیت‌ها چیز دیگری می‌گوید و تیم ملی باید به ۱۰ پیروزی دست پیدا کند تا بتواند مسافر پاریس شود که این تعداد پیروزی حتی برای تیم‌های بزرگ همچون برزیل و لهستان هم کاری بسیار سخت محسوب می‌شود.

با این حال توقع جامعه والیبال از ملی‌پوشان این تیم، تلاش حداکثری برای دفاع از حیثیت والیبال ایران است. بازیکنانی که در لیست نهایی تیم ملی قرار گرفته‌اند باید این نکته را در نظر داشته باشند که پوشیدن پیراهن این تیم، بزرگترین افتخار ممکن برای آنهاست. امروز لیست تیم ملی والیبال اعلام شد و مطابق پیش‌بینی‌ها برخی بازیکنان که هر چه دارند از بازی در تیم ملی بوده است، در این لیست ۳۰ نفره حضور ندارند.

این بازیکنان مصدومیت را بهانه کرده‌اند تا به تیم ملی نیایند؛ اما عجیب اینکه آنها تا آخرین بازی تیم‌شان در لیگ برتر و همچنین لیگ‌های بی‌کیفیت خارجی به میدان رفتند و هیچ خبری هم از مصدومیت آنها نبود!

به نظر می‌رسد واقعیت این است که آنها به دلیل ترس از مصدومیت در تیم ملی و اینکه نتوانند برای فصل بعد قراردادهای میلیاردی امضا کنند، به تیم ملی کشورشان پشت کردند. قطعا اگر تیم ملی شانس بیشتری برای صعود به المپیک داشت این بازیکنان چنین تصمیمی نمی‌گرفتند؛ چرا که حضور در المپیک می‌توانست پیشنهادهای باشگاهی بهتری برای آنها فراهم کند.

یادمان نرفته در دوره‌ای بازیکن مطرح تیم ملی والیبال به دلیل اینکه به آنها پاداش لیگ ملت‌ها داده نشد، خودش را به بیماری زد اما زمانی که پول به او رسید شفا پیدا کرد و برای تیم ملی به میدان رفت!

حالا دیگر نمی‌توان به سرمربی اسبق تیم ملی خرده گرفت. زمانی که بازیکنان باتجربه تمایلی به بازی برای این تیم نداشتند برخی عنوان کردند که دلیل این مسئله حضور بهروز عطایی روی نیمکت تیم ملی است. عجیب آنکه کسانی که حالا منتقد بازیکنانی شده‌اند که از حضور در تیم ملی امتناع کرده‌اند در آن زمان یا سکوت کردند یا به حمایت از بازیکنان انصرافی پرداختند.

مشکل جای دیگریست؛ همانجایی که به صورت سیستماتیک از بازیکن‌سالاری حمایت می‌شد. باید امیدوار بود این بار و در دوره ریاست میلاد تقوی دیگر خبری از بازیکن‌سالاری نباشد. بازیکنی که در دوره مربیگری عطایی به یکباره از همراهی تیم ملی امتناع کرد، نباید بار دیگر به این تیم دعوت می‌شد؛ اما هنوز هم فرصت کافی برای مقابله با این معضل هست؛ در غیر این صورت در روی همان پاشنه قبلی خواهد چرخید.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • ورزشکار نوجوان ایران آسمانی شد | سومین مرگ بعد از حادثه تلخ
  • وزارت کار: تورم و حقوق کارگران به یک اندازه افزایش یافته است
  • واکنش عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: تورم ۱۲۶ درصد بالا رفت، حقوق ۱۱۹ درصد
  • اعتماد بارسا به ستاره‌اش: دستمزد ۱۲ میلیونی در راه است
  • معاون وزیر کار : دستمزد کارگران در کنار افزایش تورم تقریبا رشد کرده
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • ستاره‌های والیبال علیه تیم ملی و پائز؛ دوباره بازیکن سالاری زیر تور
  • مراسم خاکسپاری پیشکسوت بسکتبال برگزار شد
  • اين دختر بسكتبال لژيونر مى شود، شك نكنيد
  • والیبال ایران و یک درد قدیمی؛ پشت کردن به تیم ملی برای قراردادهای میلیاردی!