Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-01@10:29:10 GMT

اهدای خون جدا از دین و مذهب، جاری کننده زندگی است

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۸۲۳۵

اهدای خون جدا از دین و مذهب، جاری کننده زندگی است

اسفندیار اختیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به مناسبت گرامیداشت نهم مهر ماه روز اهدای خون پیروان ادیان الهی افزود: ایرانیان همیشه در انجام امور خیر پیشقدم بودند و اهدای خون هم در این زمینه جایگاه  ویژه ای داشته، ایرانیان همواره با اهدای خون نجات‌دهنده زندگی بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن بودند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: اگرچه در دو سال گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا در جامعه شاید کمی از مراجعه کنندگان برای اهدای خون کاسته شده باشد، اما ایرانیان فارغ از دین و فرهنگ به دنبال اهدای خون و اهدای زندگی به هموطنان خود بودند.

اختیاری تصریح کرد: وقتی که فردی برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه می‌کند از او پرسیده نمی‌شوند که از کدام منطقه، دین، فرهنگ و قومیت است، بنابراین همه ایرانیان در اولین فرصت برای اهدای خون و کمک به نجات جان بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن اقدام کنند.

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس با بیان اشعاری از فردوسی شاعر حماسه سرای ایرانی تصریح کرد:" فریدون فرّخ فرشته نبود، ز مُشک و ز عنبر سرشته نبود، به داد و دِهش یافت آن نیکویی ، تو داد و دِهش کن فریدون تویی"‌؛ این شعر برگرفته از فرهنگ ایران زمین است که نشان می دهد ایرانیان داد و دهش را در دستور کار خود قرار داده اند و  همیشه در امور خیر پیشقدم بوده اند.

اختیاری با گرامیداشت سالروز تولد زنده یاد دکتر "مینا ایزد" یار شیر زن ایرانی و یک زن فرهیخته ایرانی گفت: نهم مهرماه به مناسبت تولد وی روز اهدای خون پیروان ادیان الهی نام‌گذاری شده است.

وی افزود: زنده یاد مینا ایزدیار از زنان برجسته و چهره های محبوب زن ایرانی که با رتبه بالا در دانشگاه تهران پذیرفته شد از سال ۱۳۶۲  پیگیری های لازم برای تاسیس انجمن تالاسمی ایران را انجام داد تا سرانجام ۶ سال بعد در سال ۱۳۶۸ انجمن تالاسمی ایران به همت وی تأسیس شد.

نماینده زرتشتیان ایران در مجلس گفت: یکی از مهمترین اقدامات زنده‌یاد ایزدیار در انجمن تالاسمی و هموفیلی ایران زیر پوشش قرار دادن افراد تالاسمی و هموفیلی در این انجمن و همچنین در دستور کار قرار دادن غربالگری در این انجمن بود که با اقدامات موثر وی شاهد کاهش بیماران تالاسمی و هموفیلی بودیم.

وی تصریح کرد: زنده‌یاد مینا ایزدیار همچنین عضو مرکز طبی کودکان نیز بود و برای نجات و درمان بیماران سرطانی نیز تلاش زیادی انجام داد، اما متاسفانه خودش در سال ۱۳۹۲ به دلیل ابتلا به سرطان درگذشت.

اختیاری گفت: به دلیل جایگاه علمی و موثر زنده یاد مینا ایزدیار روز ۹ مهر به نام اهدای خون پیروان ادیان الهی نام‌گذاری شد و همچنین جشنواره علمی به یاد ایشان برگزار می شود و جایزه ویژه طب انتقال خون هم به دلیل فعالیت‌های چشمگیر و موثر مرحوم ایزدیار به پژوهشگران در حوزه پژوهش های خون اختصاص یافته است.

وی تصریح کرد: اگر چه دو سال است که کرونا در جامعه شیوع پیدا کرده است، اما همواره روز تولد ایشان و همین طور روز اهدای خون پیروان ادیان الهی با اهدای خون پیروان ادیان الهی در ایران گرامی داشته می‌شود.

وی اعلام کرد: امسال هم مانند سال های گذشته نمایندگان ادیان الهی در ایران در مجلس شورای اسلامی ۱۰ صبح روز نهم مهرماه در مرکز انتقال خون وصال در تهران حاضر می‌شوند و با اهدی خون خود ضمن کمک به بیماران نیازمند به خون و فرآورده‌های آن یاد زنده یاد مینا ایزدیار را گرامی می دارند.

اختیاری به همه ایرانیان فارغ از دین و مذهب و قومیت و منطقه توصیه کرد؛ با اعتماد از رعایت پروتکل ها در مراکز انتقال خون با اطمینان خاطر برای اهدای خون به مراکز انتقال خون مراجعه کنند و نجات دهنده جان بیماران نیازمند به خون باشند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران ادیان الهی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران مجلس شورای اسلامی اختصاصی ایرنا سازمان انتقال خون ایران ادیان الهی بیماران نیازمند به خون برای اهدای خون انتقال خون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۲۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| سورپرایز ویژه سپاهانی‌ها برای مسلمان شدن مورایس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حاشیه تمرین امروز سپاهان، کاپیتان های سپاهان به نمایندگی از بازیکنان با اهدای گل و هدایایی به ژوزه مورایس، سرمربی سپاهان، تشرف وی به دین مبین اسلام و مذهب تشیع را تبریک گفتند.

ژوزه مورایس جمعه شب و پس از بازی با استقلال ملاثانی در نشست خبری اعلام کرد مسلمان شده و مذهب تشیع را برگزیده است.

۲۵۸۲۱۹

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900765

دیگر خبرها

  • پیشنهاد عجیب برای اهدای زمین‌های ایران به اتباع
  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • باکو، میزبان ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها
  • باشگاه گل‌گهر اولین سفیر و حامی اهدای عضو در فوتبال ایران
  • تبریک ویژه سپاهانی‌ها به ژوزه مورایس | عکس
  • هدایای ویژه بازیکنان سپاهان به مورایس (عکس)
  • عکس| سورپرایز ویژه سپاهانی‌ها برای مسلمان شدن مورایس
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر
  • گردهمایی بی‌سابقه و زندگی‌بخش در باشگاه گل‌گهر (عکس)
  • مراسم اهدای جام و جشن قهرمانی تیم ملی فوتسال ایران در جام ملت های آسیا 2024 / فیلم