Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-28@19:06:50 GMT

عزل و نصب‌ها باید بر اساس قانون انجام شود

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۸۵۲۳

عزل و نصب‌ها باید بر اساس قانون انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله حبیب الله شعبانی در جلسه شورای اداری استان همدان، با اشاره به اینکه حجم بسیاری از مراجعات به دفتر نماینده ولی فقیه در استان در رابطه با مسائل اشتغال است، اظهار داشت: یکی از اساسی‌ترین مسائلی که در استان باید برای آن برنامه جامع تدوین شود، بحث اشتغال جوانان است که نیازمند تلاش مضاعف برای موفقیت در تحقق آن هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه پس از مستقر شدن دولت جدید شاهد عزل و نصب‌ها هستیم، گفت: میز و صندلی‌هایی که در این سالن وجود دارد، تغییر مدیران را بسیار به خود دیده‌اند و این طبیعت کارهای دنیا است، اما لازم به ذکر است که بنده در مسئله عزل و نصب‌ها دخالت نکرده و نخواهم کرد و معتقدم این مسئله باید بر اساس قانون شکل بگیرد.

امام جمعه همدان افزود: هر مسئولی که موظف است مدیری را انتخاب کند، خود باید تصمیم این کار را بگیرد و همان طور که نماینده‌ها را مردم مشخص می‌کنند، در موارد دیگر نیز باید قانون اجرا شود و قانون گرایی را مد نظر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه سهم خواهی‌ها در عزل و نصب‌ها و انجام کار سیاسی، خیانت به منافع مردم است، مطرح کرد: اگر در کشور و در بین همه مردم و مسئولان التزام به قانون به صورت جدی مورد توجه باشد، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان همدان در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به مشکل آب در استان و در سراسر کشور، یادآور شد: کارهای خوبی در این حوزه انجام شده اما مشکل آب نیازمند برنامه‌ای جامع و بلند مدت است که اگر ۲۰ سال بعد دوباره دچار مشکل شدیم، به راحتی بتوانیم آن را برطرف کنیم.

وی با طرح این سوال که آیا آب‌های پس از بارندگی‌های سال گذشته در استان و در کشور به درستی هدایت شد یا خیر، عنوان کرد: چرا باید بعد از روبرو شدن با مشکل به فکر راه حل باشیم و لذا مدیری را مدیر خوب می‌دانیم که نسبت به آینده پژوهی حساس باشد و برای مشکلات و مسائل مختلف مطالعه داشته باشد.

شعبانی با تاکید بر اینکه انتظار به حق مردم از دولت، نظارت بیشتر و دقیق‌تر بر بازار و قیمت‌ها است، اظهار داشت: وضعیت برنج در بازار با افزایش شدید قیمت همراه بوده و یا بعضی از میوه‌ها ۵۰ تا ۶۰ درصد افزایش قیمت داشته و نانوایی‌ها شلوغ‌تر از گذشته شده‌اند و این مسائل دارای پیام است.

وی با بیان اینکه گفتمان غالب بین مسئولان باید گفتمان خدمت به مردم و تقویت این مسئله باشد، یادآور شد: حاشیه‌ها هم توان مدیران را تضعیف خواهد کرد و هم خدمتگزاری به مردم را از بین می‌برد.

امام جمعه همدان تصریح کرد: حاشیه‌ها برای مردم مهم نیست، بلکه مردم از ما کار و حل مشکلات را می‌خواهند و لذا ضروری است تا با وحدت و همدلی برای خدمت رسانی به مردم کارها را پیش ببریم.

وی با اشاره به اینکه مدیران، مسائل موجود را در بین خود حل کنند، گفت: ورود افراد مختلف و دامن زدن به مسائل و ایجاد فضای دو قطبی، کار صحیحی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان همدان به سفرهای استانی رئیس جمهور نیز اشاره کرد و یادآور شد: این اتفاق برنامه خوبی است که بهتر است به صورت هدفمند و با شناسایی ظرفیت‌های استان همراه باشد.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تسلیت ارتحال علامه حسن زاده آملی، مطرح کرد: علامه حسن زاده آملی از افراد بی نظیری بود که در چندین علم دارای توانایی بالایی بودند، اما متأسفانه ایشان ناشناخته بودند و خیلی در جامعه مورد توجه قرار نگرفتند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان همدان ادامه داد: مجموعه‌های فرهنگی کشور، رسانه‌ها، شورای عالی انقلاب فرهنگی تلاش کنند تا داشته‌های حقیقی و اصیل جامعه را شناسایی و به نسل جوان معرفی شوند.

وی با تاکید بر اینکه مرجعیت اجتماعی باید در دست افراد فرهیخته جامعه باشد، یادآور شد: متأسفانه پس از آنکه این بزرگان را از دست می‌دهیم شروع به تسلیت گفتن می‌کنیم در حالی که همین الان بسیاری از دانشمندان و علما در دانشگاه‌ها و حوزه‌ها حضور دارند که قابل معرفی به جوانان هستند.

کد خبر 5317297

منبع: مهر

کلیدواژه: نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان دولت سیزدهم عزل و نصب اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران عکس استانها بوشهر علامه حسن زاده آملی هفته دفاع مقدس آمار کرونا واکسن کرونا دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان کرمانشاه خراسان رضوی عزل و نصب ها استان همدان یادآور شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۵۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است

استاندار خراسان شمالی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود گفت: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، محمدرضا حسین‌نژاد امروز _ شنبه هشتم اردیبهشت_ در آئین افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌های بهداشت و درمان خراسان شمالی اظهار کرد: خراسان شمالی پس از مستقل شدن در بسیاری از شاخص‌ها عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه اقدامات دولت سیزدهم در سفر به استان بر اساس نیاز خراسان شمالی بود، افزود: در ابتدای دولت سیزدهم شاهد کاهش چهار درصدی عقب ماندگی استان در حوزه راه بودیم.

استاندار خراسان شمالی با اشاره به احداث بیمارستان مادر و کودک، خاطرنشان کرد: ابتدا به دنبال ساخت این بیمارستان درون شهر بودیم اما به دلایلی اتفاق رقم نخورد.

مهدی شهریاری، منتخب مردم بجنورد در مجلس نیز در این مراسم تصریح کرد: در دولت سیزدهم خدمات مختلفی ارائه شده که همه این خدمات مربوط به جمهوری اسلامی است و نباید آن را مختص یک دولت دانست.

وی اضافه کرد: سرانه تخت بیمارستانی و مراکز درمانی در خراسان شمالی کمتر از میانگین کشور است.

منتخب مردم بجنورد در مجلس شورای اسلامی جانمایی بیمارستان مادر و کودک را نامناسب دانست و تاکید کرد: مردم استان باید دسترسی راحت‌تری به این بیمارستان داشته باشند.

شهریاری از کمبود پزشک متخصص در استان گلایه کرد و گفت: خراسان شمالی در عموم شاخص‌ها محروم است.

کد خبر 748468

دیگر خبرها

  • بستن پرونده نقاط پرحادثه همدان
  • مردم‌محور بودن اساس و پایه فعالیت‌های جمعیت هلال‌احمر است
  • اقدامات دولت سیزدهم بر اساس نیاز خراسان شمالی بوده است
  • تخریب دو ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی نهاوند
  • محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان بازگشایی شد
  • انجام ۶ عملیات مردم‌یاری پایگاه هوانیروز کرمانشاه طی هفته گذشته
  • رها کردن فضای عفاف و حجاب به ضرر همه جامعه است
  • کارفرمایان به کارگران به دید سرمایه‌های انسانی نگاه کنند
  • بازگشایی محور فرعی و کوهستانی گنجنامه- تویسرکان
  • اعزام ۲ کاروان ۸۵ نفره از کرمانشاه به حج عمره