Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا - معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده وارد یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد تا ضمن بررسی مسائل و مشکلات زنان استان، رئیس جمهوری را در پنجمین سفر استانی همراهی کند.
معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده وارد یاسوج، مرکز کهگیلویه و بویراحمد شد تا ضمن بررسی مسائل و مشکلات زنان استان، رئیس جمهوری را در پنجمین سفر استانی همراهی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


انسیه خزعلی، شامگاه پنجشنبه ابتدا با نخبگان علمی، ورزشی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بانوان استان دیدار می کند.
وی سپس دیدارهایی با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار کهگیلویه و بویراحمد خواهد داشت.
در استان کهگیلویه و بویراحمد زنان غیوری هستند که همواره و در تمامی مقاطع پا به پای مردان برای توسعه و پیشرفت استان تلاش کرده اند.
زنان این استان در حال حاضر سهمی حدود هفت درصد از مدیریت‌ها را به خود اختصاص داده اند که در مقایسه با سهم بیش از20درصدی بانوان از مدیریت ها در کشور بسیار پایین می باشد و این امر موجب شده که جای خالی آنها در مدیریت های کلان استان کاملاً مشهود باشد.
علاوه بر زنان شاغل در بدنه دولت، جمعیت زیادی از زنان کهگیلویه و بویراحمد نقش مهمی در اقتصاد خانواده خود ایفا می کنند که لازم است برای توانمندسازی و بهینه سازی قابلیت های این زنان، برنامه مدونی متناسب با ظرفیت های استان و بانوان در نظر گرفته شود.
لازم به توضیح است که، بر اساس آمارها در حال حاضر حدود 46 هزار زن و دختر در این استان تحت پوشش نهاد حمایتی کمیته امداد هستند که از این تعداد، حدود 16 هزار نفر سرپرست خانوار هستند و این بدان معناست که جمعیت زنان آسیب پذیر و در معرض آسیب در استان چشمگیر است که این امر لزوم جدی توجه به این حوزه را طلب می کند.
رئیس جمهوری در پنجمین سفر استانی خود قرار است فردا (جمعه ) به استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کند و بر همین اساس معاونان و وزرا نیز از امروز پنجشنبه برای همراهی وی در سفر روز جمعه به استان آمده اند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: کهگیلویه و بویراحمد رئیس جمهوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد رئیس سازمان اورژانس کشور از خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس برای کشور خبر داد.

جعفر میعاد فر روز شنبه هشتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در مراسم کلنگ زنی ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای «آب سفید» شهرستان بویراحمد با بیان اینکه در ارتباط با اعتبارات آمبولانس، اعتبارات ریالی حل شده و درگیر تبدیل اعتبارات ارزی و رایزنی با بانک مرکزی هستیم، گفت: ۵۰۰ دستگاه آمبولانس نیز خریداری شده، ۲۵۰ دستگاه از این تعداد وارد شده و فرایند تبدیل به آمبولانس آنها در حال انجام است و ۵۰ دستگاه آمبولانس هم آماده هستند و کارهای تشریفات و گمرک را طی می‌کنند و تا پایان ماه نیز ۵۰ دستگاه دیگر آماده خواهد شد.

وی گفت: در ارتباط با اورژانس هوایی ما در پی خرید بالگرد نیستیم بلکه در پی خرید خدمات بالگردی هستیم و از سازمان‌ها و شرکت‌هایی که این خدمات را دارند خرید خدمت می‌کنیم.

رئیس سازمان اورژانس کشور خاطرنشان کرد: در سطح کشور بیش از ۳۰۰پایگاه اورژانس کانکسی هستند که در حال کاهش و جمع آوری آنها هستیم چراکه هم در مناطق سردسیر و هم در مناطق گرمسیر مشکلاتی دارند.

میعاد فر با بیان اینکه به همت دانشگاه علوم پزشکی استان کلنگ زنی این پایگاه که در مسیر استراتژیکی قرار گرفته است را انجام می‌دهیم تا همین سال به بهره‌برداری برسد، تصریح کرد: دو پایگاه دیگر هم در دستور کار است که فردا کلنگ زنی آنها انجام می‌شود، امیدواریم در این زمینه هم دانشگاه علوم پزشکی و هم استانداری اهتمام کافی را داشته باشند تا این پایگاه ها هرچه سریع‌تر به نتیجه و بهره‌برداری برسند.

رئیس سازمان اورژانس کشور بیان کرد: در شهر یاسوج حتماً یک پایگاه مخصوص بانوان را راه‌اندازی خواهیم کرد.

همچنین سعید جاودان سیرت، رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد در این مراسم گفت: در سطح استان حدوداً ۵۴ پایگاه اورژانس زمینی و هوایی داریم و از این تعداد ۵۳ پایگاه زمینی و یک پایگاه هوایی است که با حمایت سازمان اورژانس کشور به ناوگان ما اضافه شد.

وی افزود: ناوگان آمبولانس‌های استان موضوع مهمی است که ۳۳ دستگاه از این ناوگان بیشتر از ۱۵سال قدمت دارند و طبیعی است که خدمات رسانی مطلوبی نداشته باشند و امیدواریم که برای این استان از طرف سازمان اورژانس کشور آمبولانس زمینی در نظر گرفته شود. ضمن اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد یک استان صعب العبور است و گاه دسترسی به خیلی از مناطق بسیار کم است، بنابراین می‌طلبد که نیاز اورژانس هوایی را در دو شهرستان دیگر هم برطرف کنیم و آن را ارتقاء دهیم.

جاودان سیرت اظهارکرد: در حال حاضر از مسئول کشوری که به استان آمده‌اند درخواست داریم که مساعدتی به استان شود تا شهرستان کهگیلویه و شهرستان گچساران هم از خدمات در اورژانس هوایی بهره‌مند شوند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: در این سفر که رئیس سازمان اورژانس کشور به استان دارند در سطح استان سه پایگاه اورژانس با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال متراژ بالغ بر ۷۰۰ متر مربع زمین کلنگ زنی می‌شوند.

جاودان سیرت خاطرنشان کرد: پایگاه‌های اورژانس که در سطح جاده‌های شهری و روستایی و جاده‌های مواصلاتی استان کلنگ زنی می‌شوند یقیناً می‌توانند بار زیادی از مشکلات مردم را حل کنند.

به گزارش ایسنا، امین نیکویی نژاد، سرپرست اورژانس پیش بیمارستانی و حوادث دانشگاه علوم پزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این مراسم گفت: این پروژه تحت عنوان پایگاه اورژانس جاده‌ای آب سفید واقع در محور یاسوج بابا میدان با اعتباری بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال در زمینی به مساحت ۲۴۰ متر مربع و با زیربنای ۱۳۵ متر مربع و در مدت زمان ۹ ماهه به بهره برداری خواهد رسید.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • خریداری ۵۰۰ دستگاه آمبولانس در کشور
  • روند کاهشی دمای هوای کهگیلویه و بویراحمد در شبانه روز آینده
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • وزیر علوم، تحقیقات و فناوری وارد فرودگاه یاسوج شد
  • سفر رئیس سازمان اورژانس کشور به کهگیلویه و بویراحمد
  • جلوگیری از تردد خودروهای شوتی در جاده‌های کهگیلویه و بویراحمد
  • دانشجویان معترض آمریکایی خواستار اخراج اشغالگر از فلسطین هستند
  • وزیر علوم به یاسوج سفر می‌کند
  • عملیات وعده صادق پاسخی عبرت آموز به رژیم صهیونیستی بود
  • ورود فرمانده کل ارتش به گچساران جهت حضور در اجلاس شهدای ارتش