Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ سفر آیت‌الله رئیسی به کهگیلویه و بویراحمد و بازدید از سد تنگ سرخ فرصتی شد تا مردم روستاهای اطراف درد ۱۰ ساله خود را با رئیس جمهور در میان بگذارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از  یاسوج‌، اراضی اطراف سد تنگ سرخ یاسوج بعد از گذشت 10 سال هنوز تملک نشده و مردم 15 روستای این منطقه در برزخ ماندن و رفتن مانده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سد تنگ سرخ یاسوج سال 90 با هدف با هدف تامین آب بلند مدت شرب و صنعت این شهر به میزان 42.5 و 25.5 شرب و 17 صنعت میلیون متر مکعب در سال و همچنین تامین نیاز زیست محیطی و حق آبه‌های کشاورزی بر روی رودخانه بشار کلنگ زنی شد ولی با وجود پیشرفت یزیکی 40 درصد هنوز اراضی آن تملک نشده است.

یکی از اهالی تنگ سرخ به تسنیم می‌گوید: امرار و معاش مردم روستا در یک قرن اخیر از طریق همین اراضی بوده ولی امروز برخی را در حریم و برخی را در بستر رودخانه قلمداد می‌کنند و از پرداخت خسارت خودداری می‌شود.

فرجام پرونده سد تنگ سرخ شیراز پس از یک دهه خاک خوردن؛ آیا این طرح بایگانی می‌شود؟روایت تسنیم از روستایی تشنه در کنار سد تنگ سرخ /گنجگان از هرگونه امکاناتی محروم استآیا سد تنگ سرخ یاسوجی‌ها را از تنش آبی نجات می‌دهد؟

وی خواستار پرداخت مطالبات و حق قانونی کشاورزان و باغداران تنگ سرخ شد و افزود:17 آذرماه 93 صورتجلسه‌ای در 13 بند در آب منطقه ای داشتیم اگر در صورت اجرایی شدن هم اکنون مشکلی وجود نداشت زیرا در طبق این صورتجلسه باید حق و حقوق کشاورزان پرداخت و نسبت به جانمایی مناسب انتقال روستاها اقدام می‌شد.

‌‌آیت‌الله رئیسی نیز پس از بازدید از سد تنگ سرخ گفت: بهره‌برداری سریع‌تر از این سد می‌توانست منافع زیادی را نصیب مردم استان کهگیلویه و بویراحمد و حتی بخش‌های شمالی استان فارس کند، لذا از شما کارگران و مهندسان زحمتکش و عزیز می‌خواهم که با توان و سرعتی مضاعف عملیات احداث این سد را به پیش ببرید تا هر چه زودتر شاهد اتمام عملیات احداث سد و بهره‌برداری از آن باشیم.

به گزارش تسنیم، رئیس جمهور صبح جمعه در بدو ورود به فرودگاه شهدای یاسوج از سوی آیت‌الله سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج، سید علی احمدزاده استاندار و جمعی از مسئولین استانی مورد استقبال قرار گرفت.

وزیران کشور، نیرو، نفت،صنعت، معدن و تجارت و جهاد کشاورزی رئیس جمهور را در سفر استانی به کهگیلویه و بویر احمد همراهمی می کنند.

دیدار با نخبگان و فرهیختگان استان، شرکت در جلسه شورای اداری استان از جمله برنامه‌های سفر استانی رئیس جمهور است.

انتهای پیام/541/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: آیت الله سیدابراهیم رئیسی آیت الله سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهور سد تنگ سرخ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۷۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس

مسیح الله مرادی رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: سال گذشته ۲۷ میلیارد تومان از محل اعتبارات امداد و وام بنیاد مسکن برای احداث ۶۰ واحد مسکن مددجویی هزینه و عملیات احداث آنها آغاز شده است.

وی افزود: از این تعداد ۵۷ واحد در مناطق روستایی و ۳ واحد در محدود شهری است که به زودی تکمیل و تحویل مددجویان می‌شود.

رئیس کمیته امداد منطقه یک بندرعباس گفت: یک میلیارد و ۵۵ میلیون تومان نیز برای تعمیرات جزئی، کلی و بهسازی فضا‌های جانبی ۸۵ واحدهزینه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • ترامپ برای کمک به کی‌یف شرط گذاشت
  • نیمه کاره رها شدن پروژه گازرسانی در بخش کوهنانی از زبان اهالی
  • رییسی: دشمن در عرصه‌های مختلف ناکام مانده است
  • جست‎جو برای یافتن دختر ۴ ساله در کلاله
  • رئیس جمهور در جشنواره ملی امتنان از کارگران گروه‌های کار و واحدهای نمونه: دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • جست‎جو برای یافتن کودک ۴ ساله در کلاله/ نیروهای کمکی اعزام شدند
  • دشمن در عرصه های مختلف ناکام مانده است
  • ساخت و بهسازی ۱۴۵ واحد مسکن مددجویی در بندرعباس
  • بازدید معاون اجرایی رئیس‌جمهور از طرح آبرسانی به شهرستان بهمئی
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار