Web Analytics Made Easy - Statcounter

مختار اسفندیاری روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: عشایر استان اصفهان یک میلیون راس دام دارند که از این میزان حدود ۲۵ درصد تاکنون هویت‌گذاری شده اند.

وی عنوان کرد: ایجاد بانک یکپارچه اطلاعات، بهبود نظام آمار و اطلاعات، کنترل تردد دام، بهبود نظام پرورش و اصلاح‌نژاد دام، کنترل بهداشت دام و اختصاص فرآورده‌های دامی و جلوگیری از قاچاق دام از مزایای طرح هویت گذاری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل امور عشایر اصفهان همچنین تاکید کرد: سال جاری ۲۵ هزار راس دام عشایر بیمه شدند که با احتساب ۱۶۰ هزار راس دام بیمه شده قبلی در مجموع ۱۸۵ هزار راس دام عشایر استان اصفهان بیمه هستند.

وی خاطرنشان کرد: عشایرمایل به بیمه کردن دام‌ها و محصولات خود در برابر انواع بیماری و بروز حوادث در مسیر کوچ هستند اما از پرداخت نشدن خسارت‌های وارده توسط بیمه گلایه‌مند هستند.

اسفندیاری با اشاره به لزوم تجمیع بیمه‌های محصولات عشایری بیان کرد: برخی دام‌های عشایر در مسیر کوچ از خوزستان به فریدونشهر و پشت کوه و از فارس و بوشهر به سمیرم تلف می‌شوند که این نیازمند بیمه دام و نیز پرداخت خسارت به عشایر است.

وی با بیان اینکه بیمه‌ دام‌ها باید خطرپذیر باشد و همه حوادث و بیماری‌ها را دربر بگیرد ادامه داد: به طور معمول در مسیر کوچ از هر ۱۰۰ تا ۲۰۰ راس دام حدود پنج راس تلف می‌شوند.

مدیرکل امور عشایر اصفهان درباره بیمه عشایر نیز تصریح کرد: هم اکنون ۵۰ درصد عشایر استان اصفهان بیمه هستند که از این تعداد ۲۰ درصد بیمه روستاییان و عشایر و ۳۰ درصد بیمه تامین اجتماعی هستند.

وی افزود: پیش از این سن بیمه ۶۰ سال بود که به ۵۰ سال کاهش یافته است و ما تلاش می‌کنیم همه عشایر استان زیر پوشش بیمه اجتماعی درآیند.

به گزارش ایرنا، استان اصفهان ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار مساحت دارد که ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار هکتار از آن را مراتع تشکیل می دهد.

طبق آمار اداره کل امور عشایر استان اصفهان، ۹هزار و ۶۰۵ خانوار عشایری در استان اصفهان زندگی می‌کنند که این تعداد شامل ایلات قشقایی، بختیاری و عرب جرقویه هستند اما خانوار عشایر عرب جرقویه شیوه زندگی وکوچ شان با عشایر قشقایی وبختیاری متفاوت است.

۲۷ هزار نفر از عشایر استان ایل بختیاری، ۲۷ هزار نفر ایل قشقایی و ۵ هزار نفر ایل عرب جرقویه هستند.

عشایر قشقایی وبختیاری برای کوچ قشلاق به خارج از استان ومناطق جنوب به خصوص استان فارس می‌روند در حالی که عشایر عرب جرقویه فصل قشلاق به منطقه جرقویه کوچ می‌کنند ودر مراتع مشغول دامداری می‌شوند که مردان جدا از خانواده در مراتع دامداری وچوپانی می‌کنند و زنان به همراه فرزندان در منطقه نصرآباد مستقر می‌شوند.

برچسب‌ها زندگی عشایری صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر جامعه عشایری دام و طيور اصفهان خسارت بیمه

منبع: ایرنا

کلیدواژه: زندگی عشایری صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر جامعه عشایری زندگی عشایری صندوق بیمه تامین اجتماعی روستاییان و عشایر جامعه عشایری دام و طيور اصفهان خسارت بیمه عشایر استان اصفهان هزار راس دام عرب جرقویه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۸۹۳۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، مدیرکل امور عشایر استان  از خسارت ۲ میلیارد و 500 میلیون تومانی سیل و بارندگی‌های اخیر به زیر ساخت‌های عشایری شهرستان سربیشه خبر داد.

ابراهیمی افزود: : تردد عشایر در طول بیش از پانصد کیلومتر از ایل راه‌ها که بر اثر سیل تخریب شده است امکان پذیر نیست. 

وی گفت: منابع ذخیره آبی، جایگاه‌های نگهداری دام و همچنین انبار‌های ذخیره علوفه از دیگر زیر ساخت‌هایی هستند که بر اثر جاری شدن سیل و بارش باران تخریب شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۵ درصد گوشت قرمز خراسان رضوی توسط عشایر تولید می‌شود
  • الزام مراکز طرف قرار داد بیمه سلامت به ارائه خدمات پوشش بیمه‌ای
  • ۶۳۰ پنل‌خورشیدی بین عشایر ایلام توزیع می‌شود
  • بیمه سلامت متولی امر بیمه همگانی است
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون بیمه‌شده دارد
  • صندوق بیمه کشاورزان و روستاییان ۳ میلیون نفر بیمه شده دارد
  • قطب‌الدین صادقی: تئاترِ اصفهان را احیا کنید
  • خسارت بیش از ۲ میلیارد تومانی سیل به زیر ساخت‌های عشایری سربیشه
  • ثبت نام ۲۴ هزار مادر دارای سه فرزند در طرح بیمه رایگان
  • ثبت نام بیمه رایگان بازنشستگی مادران روستایی و عشایری تمدید شد