Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@22:46:08 GMT

شعر دهه ۷۰ در «وزن دنیا»

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۹۶۶۲

شعر دهه ۷۰ در «وزن دنیا»

شماره‌ هفدهم‌ ماهنامه‌ «وزن دنیا» با تیتر «طلا یا مس» منتشر شد.

به گزارش ایسنا، تازه‌ترین شماره «وزن دنیا» مروری است بر جریان شعر دهه‌ ۷۰، سه دهه بعد از ظهور آن و همچنین پرونده‌ای در مورد کارنامه‌ شعری نوذر پرنگ.

در این شماره‌ «وزن دنیا» می‌توانیم از شاعران استان‌های تهران، اردبیل، اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خراسان شمالی و کردستان شعر بخوانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علاوه‌بر شعر این استان‌ها، بخش ویژه‌ این شماره بازتاب‌دهنده‌ شعرِ شاعران افغانستان است و بخش کارگاه وزن دنیا، منعکس‌کننده شعر مخاطبان مجله است.

در بخش «تعریف و تبصره» این شماره‌ پرونده‌ای درباره‌ جریان شعر دهه‌ ۷۰ می‌خوانیم.

از نویسندگان این پرونده می‌توان به مهرداد خدیر، محمد آزرم، امیر احمدی آریان، یزدان سلحشور، لادن نیکنام، سیدفرزام حسینی و سهند آدم‌عارف اشاره کرد.

همچنین در این بخش در میزگردی با حضور عنایت سمیعی، حافظ موسوی، مهرداد فلاح، رزا جمالی و شهریار خسروی بررسی انتقادی درباره جریان‌های شعری دهه‌ ۷۰ انجام شده است.

بخش «یاد بعضی نفرات» این شماره‌ با تیتر «شب‌شکن آینه‌پوش» پرونده‌ای‌ درباره‌ کارنامه‌ شعری نوذر پرنگ است؛ با نوشته‌هایی از مهدی فرجی، سعید مزروعیان، عالیه ‌یوسف‌فام، علی مسعودی‌نیا، پیمان طالبی و حسن علیشیری.

در بخش «صندوق پستی» نیز می‌خوانیم: «شاعری که در هیمالیا ناپدید شد» که یادبودی برای مهری جعفری به قلم علیرضا بهنام است.

سرمقاله‌ این شماره‌ هم با عنوان «با عدل به گذشته بنگر» توسط علی مسعودی‌نیا نوشته شده است.

شماره‌ هفدهم «وزن دنیا» با صاحب‌امتیازی و مدیرمسئولی پوریا سوری و سردبیری علی مسعودی‌نیا در ١٨٨ صفحه و با قیمت ۶٠ هزار تومان در کتاب‌فروشی‌ها و کیوسک‌های مطبوعاتی معتبر در دسترس مخاطبان شعر است و علاقه‌مندان می‌توانند برای آگاهی از مراکز خرید مجله به آدرس اینستاگرام و تلگرام مجله با عنوان vaznedonya@ مراجعه و یا از سایت مجله www.vaznedonya.ir کسب آگاهی کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مجله وزن دنیا وزن دنیا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۶۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، مدیرکل دفتر بازرسی، ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات وزارت بهداشت گفت: هموطنان برای دیدار با دکتر عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با شماره تلفن 81455836 تماس حاصل کنند.

علیرضا رحیم نیا با بیان این مطلب افزود: با توجه به برنامه ریزی دیدار مردمی وزیر بهداشت در اردیبهشت ماه سال‌جاری برای عموم مردم، تمامی شهروندان عزیز ایران اسلامی می توانند در خصوص مشکلات مبتلا به عمومی شهر و منطقه و مسائلی که نیاز به دستور وزیربهداشت دارد، در روزهای 11 و 12 اردیبهشت ماه از ساعت 8 صبح لغایت 14:30 بعد از ظهر، با شماره تماس 81455836 تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تولید گاز در سکوی شماره ۲۳ پارس جنوبی در خلیج فارس
  • نامه سرگشاده قوچانی به سازمان تامین اجتماعی
  • اعلام شماره تماس برای دیدار مردمی وزیر بهداشت
  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • بررسی دیدار پایانی فوتسال جام ملت های آسیا در مجله فوتبال
  • جدیدترین شماره مجله «خیمه» منتشر شد
  • شصت‌ودومین شماره مجله تصویری نفت و انرژی (متنا)
  • مراسم رونمایی از فصلنامه «ماجرا» برگزار می‌شود
  • فصلنامه ریاضیات و علوم محاسباتی دانشگاه صنعتی قم اسکوپوس شد
  • سکانس‌هایی از فیلم شماره ده