Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس گفت: شیوع ویروس کرونا تاکنون بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال به تاسیسات گردشگری این شهرستان خسارت وارده کرده است.

به گزارش قدس آنلاین، کاظم نجاتیان اظهار کرد: شیوع کرونا در دو سال اخیر ضربات سنگینی را به حوزه گردشگری وارد کرد و امیدواریم با اتمام دوره همه‌گیری این بیماری و افزایش سفرهای داخلی و خارجی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بخشی از این خسارت‌ها جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

 به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خراسان جنوبی، رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس افزود: تمامی تاسیسات اقامتی و پذیرایی با همه توان تلاش کردند که ضمن ایفای نقش در حفظ سلامت عمومی جامعه برای دوران پساکرونا برنامه‌ریزی‌های لازم را در پذیرایی از مسافران و گردشگران داشته باشند.

نجاتیان با اشاره به تلاش‌های صورت گرفته در صیانت از جاذبه‌های طبیعی،  روستاهای هدف گردشگری و مناطق نمونه گفت: ادامه روند تولید محصولات صنایع دستی و فعال نگهداشتن کارگاه‌های هنرمندان این حوزه در دستور کار بوده تا پس از پشت سر گذاشتن این دوران، تمامی تاسیسات با آمادگی کامل و همه توان به فعالیت خود ادامه دهند و در توسعه اشتغال و رونق و شکوفایی اقتصادی منطقه سهم بسزایی داشته باشند.

وی با اشاره به وجود سه هتل در شهرستان طبس ادامه داد: وجود ۲۵ اقامتگاه بوم‌گردی، ۶ دفتر خدمات گردشگری و پنج مجموعه اقامتی و پذیرایی و یک مرکز سرگرمی، تفریحی و گردشگری از جمله زیرساخت‌های حوزه گردشگری شهرستان طبس است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس گفت: ۸۴ اثر تاریخی، ۱۰ اثر طبیعی و ۲ اثر معنوی در این شهرستان به ثبت ملی رسیده که زمینه خوبی برای جذب گردشگر داخلی و خارجی است.

نجاتیان افزود: با توجه به ظرفیت‌ها و قابلیت‌های متعدد شهرستان طبس، وجود زیرساخت‌های ریلی و هوایی، موقعیت استراتژیک و مناسب شهرستان، وجود ۷ روستای هدف گردشگری، دو منطقه نمونه گردشگری، کویرهای بکر و متعدد، وجود بارگاه منور حضرت حسین بن موسی الکاظم (ع) با خدمات و امکانات مناسب موجب شده  در سال‌های اخیر بخش خصوصی استقبال خوبی از این حوزه داشته باشد.

وی تصریح کرد: طی ۴ سال اخیر بیش از هزار میلیارد ریال تسهیلات از محل منابع متعدد (صندوق توسعه ملی و کمک‌های فنی اعتباری) به این حوزه تزریق شده همچنین بیش از ۳۰ میلیارد ریال زیرساخت آب، برق، گاز و سایر موارد احداث شده است.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی طبس گفت: بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ میلیون ریال به‌صورت بلاعوض برای جبران خسارت و بیش از ۵ هزار میلیون ریال تسهیلات برای جبران خسارت بانکی به سرمایه‌گذاران تاسیسات مختلف پرداخت شده است.

نجاتیان ادامه داد: ۱۰ مورد واگذاری اراضی ملی و شهری به سرمایه‌گذار برای احداث و راه‌اندازی تاسیسات اقامتی و پذیرایی گوشه‌ای از اقدامات و حمایت‌های دولت از سرمایه‌گذاران این حوزه بوده است.

منبع: ایسنا

انتهای خبر/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: خسارت کرونا گردشگری و صنایع دستی طبس رییس اداره میراث فرهنگی میلیارد ریال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۶۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان از ثبت سفارش فروش محصولات صنایع‌دستی استان به ارزش ۳۸۰ میلیارد ریالی در نمایشگاه ایران اکسپو ۲۰۲۴ خبر داد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زاهدان، محمدهادی طهرانی  اظهار داشت: در نمایشگاه بین المللی تهران بالغ بر پنج نشست با روسای اتاق های مشترک بازرگانی ایران و قزاقستان، امارات متحده‌عربی، ترکمنستان، عمان و قطر در حوزه صنایع‌دستی برگزار شد که نتایج بسیار خوبی داشت.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی سیستان و بلوچستان افزود: این سلسله نشست ها منجر به ثبت سفارش خرید در حوزه محصولات سوزن‌دوزی استان با صاحبان گالری های ایرانی و خارجی از جمله دبی، کانادا، قطر و... به ارزش تقریبی 180 میلیارد ریال براساس اظهار نمایندگان بخش خصوصی است.

وی ادامه داد: سفارش تهیه تعداد 1600 محصول صنایع‌دستی در حوزه نقش برجسته تلفیقی با سوزن‌دوزی به ارزش تقریبی 20 میلیارد ریال نیز در این نمایشگاه به ثبت رسید.

طهرانی گفت: بالغ بر 120 سرمایه‌گذار حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی,، مقامات مسئول، فعالان حوزه اشتغال زنان و... از غرفه استان بازدید کردند.

وی تصریح کرد: فرصت ها و بسته های ارائه شده مربوط به گردشگری تفریحی، اقامتی، تفریحات آبی، سلامت، تاریخی، گردشگری ورزشی و طبیعت گردی و صنایع دستی نیز در این نمایشگاه ارائه شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • «فهرج»، کاندیدای بهترین روستاهای جهانی گردشگری
  • دستگیری ۳ حفار غیرمجاز در قروه
  • برخورد جدی با تورهای گردشگری غیرمجاز در استان مرکزی
  • تخصیص اعتبارات لازم برای حوزه میراث‌فرهنگی شهرستان گرمی
  • حفر گودال ١٥ متری برای کشف اشیاء تاریخی؛ ۳ نفر دستگیر شدند
  • ظرفیت های گردشگری گرمی در قالب جشنواره معرفی می شود
  • فروش صنایع‌ دستی سیستان و بلوچستان در کشور تقویت می‌شود
  • مرمت خانه‌های تاریخی اردبیل امسال تعیین تکلیف می‌شود
  • ثبت سفارش فروش ۳۸۰ میلیارد صنایع دستی سیستان و بلوچستان
  • تعطیلی بنا‌های تاریخی استان اصفهان فردا