Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرعامل پتروشیمی پردیس با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ایران تحریم پذیر نیست، گفت: امروز سود متانول تولید شده ایران نصیب چین می شود، در صورتی که ما می توانیم متانول تولیدی را به پلیمر با ارزش تبدیل کنیم و با قیمت بییش از هزار دلار صادر کنیم.

به گزارش برنا، غلامرضا جمشیدی با اشاره به کارنامه موفق و عملکرد درخشان مدیران جوان پتروشیمی پردیس اظهار کرد: پتروشیمی پردیس با بهره گیری از نیروهای جوان و انقلابی که میانگین سنی آنها کمتر از 35 سال است، پروژهای بزرگ این شرکت که مدت زمان بیش از هشت سال  برای پایان آنها پیش بینی شده بود را با یک کار جهادی در مدت زمان کمتر از 9 ماه به صورت کامل و دقیق پایان رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: عملکرد این تیم جوان انقلابی باعث شد ظرف کمتر از 6 ماه درآمد پیش بینی شده سالانه پتروشیمی پردیس محقق شود و پتروشیمی پردیس توانست رکورد جدیدی را در تعیین قیمت جهانی فروش اوره در فصل تابستان ثبت کند به صورتی که در بدترین زمان فروش این محصول قیمت آن تا مرز 430 دلار افزایش یافت.

وی تاکید کرد: در زمانی که بنده مسئولیت پتروشیمی پردیس را برعهده گرفتم قیمت فروش آمونیاک حدود 110 دلاربود که امروز با برنامه ریزی‌های دقیق فروش این شرکت،  قیمت پیش فروش 60 روزه اوره به بیش از 400 دلار رسیده است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در خصوص نحوه تشکیل اولین کارگروه صنعت اوره ایران گفت: در بحث کارگروه صنعت اوره کشور یک هم افزایی خوبی ایجاد کردیم  در شرایطی که در این صنعت چیزی به نام کارگروه وجود نداشت. استارت ایجاد این کار گروه در هلندینگ نفت و گاز پارسیان زده شد و با محوریت پردیس کرمانشاه و شیراز به کل تولیدکنندگان اوره کشور گسترش یافت که در نهایت اولین نشست کارگروه شرکت های اوره ساز ایران به میزبانی پتروشیمی پردیس ماه گذشته برگزار شد.

جمشیدی تأکید کرد: صنعت پتروشیمی تقریبا بیشترین ارز حاصل از صادرات را در این شرایط حساس و بحرانی به کشور باز می‌گرداند. امروز کشور در بخش تولیدات پتروشیمی مشکلی ندارد و مشکل اصلی این صنعت در بخش فروش، صادرات و نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات است که با کمک مدیران جوان و انقلابی در پتروشیمی پردیس توانستیم تا حد بسیار زیادی این مشکلات را رفع کنیم.

وی ادامه داد: کشور در شرایط جنگ اقتصادی نیازمند مدیران جهادی است که قدرت تصمیم گیری شرایط بحرانی و خاص داشته باشند و بدون ترس با در نظر گرفتن منافع کشور تصمیم های عاقلانه، درست بگیرند و فروش چشمگیر و حاشیه سود مناسبی که در پتروشیمی پردیس بدست آمد، جز با همکاری و دلسوزی تمامی کارکنان و تیم جوان و انقلابی این شرکت محقق نمی شد.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس در خصوص بومی سازی بومی سازی قطعات حساس تخصصی صنعت پتروشیمی گفت: پتروشیمی پردیس در بحث بومی سازی گام های بزرگی برداشته است و با همکاری مجموعه صنایع فتح شیراز و صنایع های بزرگ داخلی بسیاری از قطعات مورد نیاز این صنعت با توان داخلی تولید و مورد استفاه قرار گرفت است.

وی تاکید کرد: ملاک مدیرت قوی فقط ساختن پتروشیمی نیست، بلکه ساختن این است که بتوانی در کمترین زمان ممکن هزینه‌های که برای بهره برداری پروژه صرف شده است را بازگردانی  و به سود آوری برسی و در ادامه بتوان بودجه ساخت یک پتروشیمی دیگر را تامین کرد و یک موفقیت دیگر برای کشور ایجاد کرد. در این شرایط حساس کشور باید مدیرانی در حوزه پتروشیمی انتخاب شودند که دید مالی، بازرگانی قوی داشته باشند و در کنار مدیران فنی و با تجربه کشور بتوانند مجموعه های بزرگ این صنعت را به خوبی مدیریت کنند.

جمشیدی با بیان اینکه صنعت پتروشیمی ارزآورترین صنعت  و نجات دهنده اقتصاد ایران در اوج تحریم‌ها بوده است اظهار داشت: رشد صنعت پتروشیمی و افزایش صادرات در این بخش می تواند به آسیب وارد شده از طریق تحریم های را کاهش دهد و با ارزآوری مناسب برای کشورشرایط توسعه سریع تر طرح های توسعه کشور را مهیا کند.

وی تأکید کرد: صنعت پتروشیمی کشور قابل تحریم نیستند و توجه به توسعه این صنعت می تواند به کاهش خام فروشی کمک کند. امروز سود متانول تولید شده ایران را چین می برد، در صورتی که ما می توانیم متانول  تولیدی را به پلیمر با ارزش تبدیل کنیم، چرا ما باید متانول را با پایین ترین قیمت ممکن به چین بفروشیم در صورتی که ما می توانیم پلیمر تولید شده را بالای هزار دلار صادر کنیم.

جمشیدی افزود: ما باید دید اقتصادی به تولیدات صنعت پتروشیمی داشته باشیم و با استفاده از از نیروهای دلسوز،  جوان و انقلابی وهمکاری کارشناسان با تجربه در حوزه پتروشیمی می توان به اهداف بزرگی درست یافت. زمانی که بنده مسولیت پتروشیمی پردیس را بر عهده گرفتم دوستان فکر نمی کردند من با این سن کم بتوانم بروژه های عظیمی را در این شرکت به اتمام برسانم و روز اول فعالیت بنده گفتند: این مدیر جوان باید 6 سال بچرخد تا راه پتروشیمی پردیس را پیدا کند، ولی امروز با کمک همکاران جوان، با انگیزه و انقلابی پروژهای بزرگ این شرکت را حتی زودتر از زمان برنامه ریزی شده به صورت دقیق و کارآمد به اتمام رسانیدم و خداروشکر پتروشیمی پردیس به حاشیه سود مناسبی هم دست یافته است. 

وی ادامه داد: پتروشیمی پردیس بزرگترین تولیدکننده اوره و آمونیاک خاورمیانه است و اوره تولید این شرکت جزء برترهای دنیا به شمار می رود و با در برنامه ریزی های که انجام گرفته، قرار است آمونیاک مازاد این شرکت به اوره با ارزش تبدیل شود و پتروشیمی پردیس  به اولین تولید کننده اوره جهان تبدیل شود که استارت موضوع در هلدینگ خلیج فارس و نفت و گاز پارسیان زده شده است. در کنار سود آوری و افزایش صادرات با اجرایی شدن این طرح برای 500 نفر اشتغال ایجاد خواهد و تعداد همکاران ما در پتروشیمی پردیس به بیش از 2500 نفرخواهد رسید. همچنین پتروشیمی پردیس از جمله پتروشیمی‌هایی بود که هیچ اعتصاب کارگری نداشت و با همکاری وانگیزه بالای همکاران ما در پتروشیمی پردیس زمان اورهال مجموعه 60 روز کاهش یافت که این امرتاثیر زیادی در حجم تولید و سود آوری شرکت داشته است.

مدیرعامل پتروشیمی پردیس گفت:  امروز زمان آزمون و خطا نیست، و راه برون رفت از مشکلات انتخاب مدیران جوان و انقلاب با عملکرد شفاف است و اگر قرار باشد در انتخاب مدیران ارشد همان روش گذشته را ادامه دهیم با مشکلات متعددی روبرو خواهیم شد و بیاد در انتخاب‌ها و انتصاب‌ها دقت بیشتری شود. بعضی از مدیران ما امتحانات خود را پس دادند و نیاید برای انتخاب مدیران ارشد تحت تاثیر لابی ها به دنبال افرادی سیاسی و کم تخصص باشیم.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: پتروشیمی درآمد دلار صنعت ایران نفت و گاز ارز مشکلات جنگ بودجه اقتصاد ایران رشد چین خاورمیانه جهان خلیج فارس نفت گاز اشتغال انقلاب ایران پتروشیمی جهان چین دلار پتروشیمی پردیس سود متانول پتروشیمی پردیس جوان و انقلابی صنعت پتروشیمی متانول تولید

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۷۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴

به گزارش خبرنگار مهر، مرتضی شاهمیرزایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه طرح‌های توسعه میدان‌های گازی کشور با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و اکتشاف و تولید، در جمع خبرنگاران بیان کرد: جهش در تولید کالا و تجهیزات در کنار افزایش تولید محصولات پتروشیمی از برنامه‌های صنعت پتروشیمی در سال ۱۴۰۳ است و به این منظور برنامه‌های مختلفی ترسیم شده که حرکت دانش‌بنیان‌ها در مسیر جهش تولید کالا و تجهیزات، یکی از آن‌هاست.

وی ادامه داد: این موضوع با هلدینگ‌ها و شرکت‌های پتروشیمی مطرح و تأکید شده است که کالاهای مورد نیاز خود را با استفاده از توان داخلی تأمین کنند تا شاهد جهش بزرگ و انقلابی در ساخت داخل باشیم، البته تا جایی که آسیبی به برنامه تولید وارد نشود.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی افزود: جهت‌گیری‌ها در اجرای طرح‌ها و پروژه‌های صنعت پتروشیمی نیز به‌سمت کالاها و تجهیزات دانش‌بنیان است که پیش از این در خارج سفارش‌گذاری می‌شد.

شاهمیرزایی با اشاره به برنامه فشرده وزارت نفت برای رفع ناترازی بنزین با توجه به افزایش تقاضاها، گفت: با توجه به دستور وزیر نفت و سیاست دولت، صنعت پتروشیمی وارد این حوزه می‌شود تا به‌جای صادرات، از متانول تولیدی صنعت پتروشیمی با فرایند MTG بنزین تولید شود.

وی همچنین با اشاره به اعلام آمادگی متانول‌سازها برای تولید بنزین، افزود: معافیت‌ها و مشوق‌هایی برای این واحدها در نظر گرفته شده و مراحل نهایی برنامه‌ریزی زیرساخت‌ها و سازوکارهای لازم برای سرمایه‌گذاری تولید بنزین از متانول انجام شده است، زیرا ظرفیت تولید متانول در کشور بالاست و زنجیره این محصول توسعه نیافته است.

معاون وزیر نفت ادامه داد: دولت سیزدهم به‌طور ویژه در زمینه تکمیل زنجیره محصولات برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری کرده است.

شاهمیرزایی با بیان اینکه هلدینگ‌هایی همچون پتروفرهنگ و شستان که واحدهای متانولی بیشتری دارند باید بخشی از ظرفیت خود را برای تولید دیگر محصولات زنجیره آماده و برنامه‌ریزی کنند، گفت: بخشی از واحدهای MTP و MTG در قطب پارسیان در مجاورت قطب عسلویه احداث خواهند شد.

وی از راه‌اندازی واحد PDH پتروشیمی رجال به‌عنوان نخستین PDH کشور تا اوایل سال آینده خبر داد و گفت: سایر طرح‌های PDH نیز در مرحله اجرا قرار دارند و سرمایه‌گذاران به‌دنبال این هستند که صرفه اقتصادی این طرح را افزایش دهند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به اینکه هم‌اکنون حدود ۱۲۷ مجوز طرح پتروشیمی به‌طور رسمی صادر شده است، افزود: طرح‌های برنامه هفتم توسعه به‌طور میانگین حدود ۳۷ درصد پیشرفت دارند.

شاهمیرزایی راهبرد اصولی دولت سیزدهم را تکمیل زنجیره ارزش به‌منظور پرهیز از خام‌فروشی و ایجاد ارزش افزوده از منابع هیدورکربوری اعلام و بیان کرد: مجوز حدود ۱۷ طرح پتروشیمی پس از بازنگری‌های انجام‌شده لغو شد و طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش جایگزین آن‌ها شدند.

وی گفت: همچنین طرح‌های تکمیل زنجیره ارزش در قالب ۲۱ بسته به هلدینگ‌ها ابلاغ و مجوزهای لازم صادر شده است که با جدیت پیگیر اجرای آن‌ها هستیم.

کد خبر 6093293 فاطمه صفری دهکردی

دیگر خبرها

  • گام بلند پتروشیمی پردیس در تامین امنیت غذایی جهان و حفظ محیط زیست
  • متانول به جای صادرات تبدیل به بنزین می شود
  • متانول به‌جای صادرات تبدیل به بنزین می‌شود
  • راه‌اندازی نخستین PDH کشور در سال ۱۴۰۴
  • تولید بنزین از پتروشیمی‌ها کلید خورد
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • ۵۰ پروژه جدید به ارزش ۲۵ میلیارد دلار برای ایجاد ارزش افزوده در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • ۵۰ پروژه جدید برای ایجاد ارزش افزوده به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در دستورکار وزارت نفت است/ برنامه‌ریزی برای تبدیل متانول به بنزین
  • تولید بنزین از متانول برای کمک به رفع ناترازی بنزین
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود