Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-05@13:45:20 GMT

سه آسیب‌پذیری بحرانی در سیسکو شناسایی شد

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۹۸۳۶

سه آسیب‌پذیری بحرانی در سیسکو شناسایی شد

سیسکو سه آسیب‌پذیری خطرناک و بحرانی را شناسایی کرده است که امکان اجرای کد دلخواه از راه دور را برای مهاجم فراهم می‌کند و در به‌روزرسانی اخیر خود آنها را وصله کرده است.

به  گزارش ایسنا، ‫سیسکو در به‌روزرسانی اخیر خود سه آسیب‌پذیری خطرناک و بحرانی در سیستم‌عامل IOS XE را وصله کرده است که امکان اجرای کد دلخواه از راه دور با دسترسی ادمین و اجرای حملات DoS را برای مهاجم در سیستم‌های آسیب‌پذیر فراهم می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بارها اتفاق افتاده که برخی از وب‌سایت‌ها بر اثر حملات منع سرویس توزیع‌شده (DDOS) از دسترس خارج شوند. حملات دیداس به نحوی رخ می‌دهد که فرد مهاجم که قصد حمله به سرویسی را دارد، ترافیک بسیاری را که عمدتاً حاوی تقاضای کاذب است، روی یک سایت یا سرور می‌فرستد و باعث می‌شود آن سرویس‌دهنده دیگر نتواند جواب دهد و از کار بیفتد و یا از دسترس خارج شود.

در حالی که حملات دیداس خدمات را برای شرکت‌های بزرگ و افراد به‌طور یکسان مختل می‌کند، ISP‌ها در مقابل حملات با چالش‌های بیشتری روبه‌رو می‌شوند تا ترافیک‌های غیر قابل کشف و غیرطبیعی را مهار کنند. به گفته محققان حملات دیداس بدون سروصدا کار می‌کنند. محققان افزایش حملات دیداس را به همه‌گیری ویروس کرونا نسبت می‌دهند، زیرا مصرف‌کنندگان به خدمات آنلاین وابسته می‌شوند و کار از خانه به عنوان یک امر عادی جدید در جهت تلاش برای جلوگیری از شیوع این بیماری است.

سیسکو از این بین، تنها برای آسیب‌پذیری CVE-۲۰۲۱-۱۶۱۹ راهکار موقت ارائه کرده است. در صورت عدم امکان اعمال به‌روزرسانی‌ها، مرکز ماهر (مدیریت امداد و هماهنگی رخدادهای رایانه‌ای) توصیه می‌کند، در تنظیم رمز عبور برای تجهیز سیسکو، enable password را حذف کرده و از enable secret استفاده کنید. همچنین به‌منظور کاهش سطح حمله، اطمینان حاصل کنید که لیست‌های کنترل دسترسی (ACL ها) برای NETCONF و RESTCONF تنظیم شده‌اند تا از دسترسی به تجهیز از subnet های غیر قابل اعتماد جلوگیری شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: سیسکو آسیب پذیری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۸۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا مهرعلیان ظهر یکشنبه در نشست قرارگاه جوانی جمعیت که در فرمانداری قزوین برگزار شد اظهار کرد: متأسفانه نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است و شاهد کاهش جمعیت در شهرستان قزوین هستیم.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین با تاکید بر اینکه باید بحران جمعیت در قزوین را جدی گرفت، افزود: تشویق جوانان به ازدواج در افزایش موالید و رشد جمعیت مؤثر است.

وی با بیان اینکه سیاست‌های اشتباه پیشین تفکراتی مانند «فرزند کمتر، زندگی بهتر» در بین جامعه نهادینه شده و باعث کاهش جمعیت در استان و کشور شده است.

مهرعلیان با بیان اینکه باید از فرصت باقیمانده برای پنجره جمعیت به بهترین شکل استفاده کرد، تصریح کرد: تغییر باورهای فرهنگی مردم و تشویق به ازدواج جوانان و فرزندآوری برای خلق یک زندگی با نشاط می‌تواند رشد جمعیت را در استان باعث شود.

وی بیان کرد: ترغیب جوانان به ازدواج و فرزندآوری نیازمند همراهی همه دستگاه‌ها و استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در شهرستان قزوین است و همه باید خود را در این حوزه مسؤول بدانند.

رئیس مرکز بهداشت شهید بلندیان قزوین تاکید کرد: یکی از ابزارهای ازدواج موفق و فرزندآوری آموزش مهارت‌های صحیح زندگی به نوجوانان و جوانان است.

وی در پایان یادآور شد: باید از همه ظرفیت‌ها برای جبران سال‌های از دست رفته در حوزه جمعیت استفاده کرد.

کد خبر 6097442

دیگر خبرها

  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است/ روند کاهشی در مرکز استان
  • نرخ جمعیت در قزوین بحرانی است / کاهش جمعیت در مرکز استان
  • واشنگتن پست: اسرائیل کشاورزی در غزه را نابود کرده است/ سطح ناامنی غذایی در غزه در مرحله بحرانی قرار دارد
  • پروژه های مهم عمرانی شهرستان تا پایان دولت تکمیل شود
  • نامه نگاری های ارتقای آبسرد به بخش انجام شده است
  • ملت ایران با تبعیت پذیری از رهبری راه شهدا را ادامه می‌دهند
  • مکتب امام صادق مکتب انسان ساز و مسئولیت پذیری است
  • الکترونیک محور شدن مجوزها به معنی افزایش شفافیت و پیش‌بینی‌پذیری اقتصادی کشور است
  • وضعیت بحرانی رزیدنت‌ها و پزشکان طرحی/ شرایط را سخت‌تر کرده ایم
  • کنایه معنادار نماینده زاهدان به مولانا عبدالحمید /مردم نگران هستند/علت حملات تروریستی چندماه اخیر چیست؟