Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه ایرنا از اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق، «جهانبخش سنجابی شیرازی» با اشاره به میزان صادرات کالایی ایران به عراق اظهار داشت: در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ میزان صادرات کالایی ایران به عراق به وزن ۱۳/۹ میلیون تن و به ارزش ۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار بوده است. این در حالی است که میزان صادرات کالایی ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به این کشور به وزن ۹/۳ میلیون تن و به ارزش ۲ میلیارد ۹۷۱ میلیون دلار بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بر این اساس صادرات کالاهای غیرنفتی کشورمان به عراق در ۶ ماهه نخست سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از حیث ارزش افزایش ۲۸ درصدی و از نظر وزنی رشد ۵۰ درصدی را نشان می دهد.

سنجابی شیرازی در مورد رقبای ایران در بازار عراق اظهار کرد: چین و ترکیه رقبای سنتی ما در بازار عراق هستند اما شاهد دورخیز کشورهایی مثل عربستان و اردن هستیم که با برنامه‌ریزی و انجام اقداماتی درصدد داشتن سهم ماندگار و تصاحب بازار این کشور هستند.

دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق اضافه کرد: به عنوان مثال اردن به دنبال برقراری حمل مستقیم کالا به عراق برای کاهش هزینه های حمل و نقل و سرعت بخشیدن مبادلات کالا بین طرفین است و تخفیفات گمرکی ویژه ای جهت واردات از بندر عقبه برای تجار عراقی قائل شده است.

وی ادامه داد: عربستان نیز علاوه بر سرمایه‌گذاری های بزرگ در زمین های کشاورزی غرب عراق افزون بر گذرگاه عرعر با عراق که اکنون تردد در آن صورت می گیرد درحال آماده سازی برای افتتاح گذرگاه های دیگری با عراق است همچنین موضوع ترانزیت نیز در دستور کار دو کشور قرار گرفته است، هرچند که موضوع ترانزیت عراق و مصوبه سال ۲۰۱۹ مجلس این کشور در این زمینه تاکنون عملیاتی نشده است.

سنجابی شیرازی خاطرنشان کرد: تعداد رقبای تجاری ما در عراق در حال افزایش است در این شرایط باید با شناخت تهدید ها و فرصت ها، ترسیم استراتژی مشخص با در نظر داشتن منافع بلند مدت، رفع موانع، حمایت های دولتی و ارائه مشوق های لازم به بخش خصوصی، راهبردهای تولید در محل، ایجاد شرکت‌های بومی، سرمایه گذاری مشترک، عرضه شبکه های پخش و توزیع مویرگی و راه‌اندازی کسب و کارهای مبتنی بر فناوری ICT از فرصت‌ همکاری های اقتصادی با کشور عراق به‌درستی بهره‌برداری کنیم.

برچسب‌ها اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات اتاق ایران عراق

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات اتاق ایران اتاق بازرگانی ایران توسعه صادرات اتاق ایران عراق ۶ ماهه نخست سال

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۸۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد

امتداد - حضور کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران با وجود تحریم‌ها نشان می‌دهد، ایران مسیر رشد و توسعه را طی می کند.

به گزارش پایگاه خبری امتداد به نقل از ایبنا  ، حسین پیرموذن، نایب‌رئیس اتاق ایران در بازدید از نمایشگاه ایران‌اکسپو ۲۰۲۴ (نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران) تأکید کرد: کمک به درآمدزایی کشور با توجه به تنگنا‌های اقتصادی و ارزی حاکم، یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران در دوره دهم است.

وی تصریح کرد: بخش خصوصی و در رأس آن اتاق ایران تلاش می‌کند طی سالی که به‌عنوان «جهش تولید با مشارکت مردم» نام‌گذاری شده است، زمینه تولید و صادرات بیشتر را فراهم کند. در این مسیر به حمایت‌های دولت هم نیاز دارد. خوشبختانه همکاری که برای برگزاری ایران‌اکسپو در ابتدای امسال بین بخش خصوصی و دولت صورت گرفت شروع خوب و امیدوارکننده‌ای در همین راستا بود.

پیرموذن ادامه داد: در ایران‌اکسپو توانمندی‌های صادراتی ایران را به نمایش گذاشتیم و با حضور هیأت‌های تجاری از ۲۵ کشور مختلف نشان دادیم که اقتصاد ایران با وجود محدودیت‌های ناشی از تحریم توانسته است سطح تولید و به دنبال آن صادرات خود را ارتقا دهد.

نایب‌رئیس اتاق ایران افزود: هیأت‌های تجاری مختلفی که به دعوت اتاق ایران از نمایشگاه اکسپو دیدن کردند، نشست‌های رودررویی با فعالان اقتصادی ایرانی داشتند که همچنان ادامه دارد. بدون شک ایران برای مقابله با محدودیت‌های ناشی از تحریم به برگزاری نمایشگاه‌هایی از این دست نیاز دارد تا بتواند خود را به بهترین شکل معرفی کند.

پیرموذن از مطلوبیت کالا‌های ایرانی در بین فعالان اقتصادی دیگر کشور‌ها سخن گفت و تأکید کرد: ابراز علاقه‌مندی این تعداد از کشور‌های مختلف برای بازدید از توانمندی‌های صادراتی ایران نشان می‌دهد که باوجود تحریم‌ها، ایران قادر است مسیر رشد و توسعه را طی کند.

وی تأکید کرد: افزایش سطح درآمد‌های ارزی کشور در این تنگنا‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های اصلی اتاق ایران است.

منبع: مهر

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • تعیین عوارض ۶۰درصدی برای صادرات سیب‌زمینی
  • حضور ۲۵ هیات تجاری در اکسپو با وجود تحریم نشان از رشد ایران دارد
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه جهانی به وظیفه خود برای توقف جنگ ظالمانه غزه عمل کند
  • نخست‌وزیر عراق: جامعه بین‌المللی جنگ غزه را متوقف کند
  • عراقی‌ ها کدام کالاهای ایرانی را می‌ خرند؟
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • صادرات خودرو ترکیه / مشتریان اول: ایتالیا، انگلیس، فرانسه و آلمان
  • صادرات خودروی سواری از ترکیه طی ۳ ماه از ۲.۵ میلیارد دلار گذشت