Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-04-30@06:49:06 GMT

«سوسک شدن»، دو سال بعد از واکسن زدن!

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۵۹۹۹۱

«سوسک شدن»، دو سال بعد از واکسن زدن!

بنده هم، با توجه به تحقیقاتی که در آزمایشگاه زیرزمین خانه‌ام انجام داده‌ام به نتیجه زیر رسیدم:

«غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین مردم دنیا در کشور ما زیست می‌کنند!»

بله؛ با توجه به دستاورد فوق، چون دولت ما -برخلاف سایر کشورها- از ملت است متقابلا در بهترین شرائط، دولت هم چیزی مانند ملت از آب و گل درمی‌آید!

حالا سوال اینجاست: چرا ما غیرقابل‌پیش‌بینی‌ترین مردم جهانیم؟ مثلا .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..

- چرا در دوره‌های «حجاب» و «کشف حجاب» ما همیشه ساز مخالف زده‌ایم؟!

- چرا وقتی به ما می‌گفتند کرونا ترس ندارد از کرونا بشدت می‌ترسیدیم وقتی تاکید می‌شد کرونا ترس دارد از آن نمی‌ترسیدیم؟!   

- چرا وقتی یک هواپیمای 300 نفره سقوط می‌کند خودمان را جر می‌دهیم اما وقتی همین قدر آدم از کرونا فوت می‌کنند کک‌مان هم نمی‌گزد؟!    

- چرا توصیه‌مان زندگی در فرنگ است اما وصیت‌مان، دفن شدن در خاک گوهرخیز ایران قشنگ است؟!ا

- چرا چیزی که در تایلند بر ما رواست برای توریست‌های خارجی درکشورمان(مصداق عینی تجاوز به ناموس تلقی شده) وخطاست؟!

- چرا عاشق تصاویر پخش شده در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی از کنار دریا؛ خیابان‌ها و فیلم‌های سینمایی قبل از انقلابیم و مدام حسرت آن دوره را می‌خوریم اما اگر در فضای واقعی نصف همان چیزها را از نزدیک ببینیم قطر رگ گردمان می‌شود 2.5 ؟!  

- چرا هر چیزی که کم می‌شود بیشتر آن را می‌خریم؟!

- چرا از مسئولین دلسوزمان و یا یک منجی انتظار شق القمر داریم و از خودمان استراحت مطلق به بهانه درد کمر؟!

و...
 بالاخره می‌رسیم به «واکسن کرونا» که وقتی نبود تنها مشکل زندگی‌؛ حق مسلم ما و ایضا رعایت حقوق بشر همین یکی بود اما وقتی زدن آن به حد فرت و فرت رسید در کمال شگفتی صدای شعار«نه به واکسن» زرت و زرت به گوش همگان رسید!

عده‌ای گفتند: داخل واکسن‌ها میکروچیپ کار گذاشته شده و تعدادی هم به آنها خندیدند و خنده‌دارتر اینکه همان‌هایی که می‌خندیدند حالا خودشان واکسن نمی‌زنند چون معتقدند در آنها عوارض خاصی کار گذاشته‌ شده!

بعضی گفتند: این سازی است که صدایش دو سال دیگر درمی‌آید! برای سوسک نشدن‌مان صلوات و لعنت به یزید .... بش باد!  

بعضی گفتند: به مسئولین خودمان و چینی‌ها اعتماد ندارند و اصولا  معلوم نیست چه بلایی سر واکسن‌ها می‌آورند!

عده ای که تا دیروز تفاوت شاش شتر و واکسن آنفولانزا و فلج اطفال برایشان مهم نبود و هر چه بود به خودشان و فرزندان‌شان می‌زدند حالا مانند یک متخصص تمام عیار، خودشان تعیین می‌کنند که الابلا واکسن کدام کشور و با چه مارکی را بزنند! حتی عده‌ای هم پا را فراتر گذاشته از کشور به شهر و میزان قیمت هم رسیده‌اند! مثلا طالب واکسن فلان شهر چین با قیمت فقط و فقط اینقدر دلاری‌اند و عمرا واکسن فلان شهر دیگر چین با قیمت اینقدر دلاری را بزنند و برعکس! حالا چرا برعکس؟ چون بستگی دارد کدام یکی از آن دو نوع واکسن بیشتر وارد شده تا آنها طرفدار آن دیگری شوند! چون چیزی که بیشتر است حتما یک ککی در تنبانش است!

 بعضی گفتند: مگر ایمن سازی جامعه با واکسیناسیون  80 درصد جامعه محقق نمی‌شود؟ خوب ما می‌شویم جزو همان 20 درصد!

و هزاران داستان و دلیل و توجیح دیگر ....
خلاصه خیلی با حالیم و طبعا از چنین ملتی، چنین دولت مردانی هم بیرون می‌آید کسانی که عاشق خودنمایی و رونمایی‌اند و از شدت ذوق گرفتن کاپ اخلاق واکسن، شب ها خواب‌شان نمی‌برد! حالا بازهم واکسن نزنید و تا می‌خواهید زر بزنید! 

* منتشر شده در خبرگزاری ایسنا | پنجشنبه 8 مهر1400        

کد خبر 1559947

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: طنز واکسن ویروس کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۵۹۹۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟

ایتنا - پژوهشگران انگلیسی که اولین واکسن سرطان مبتنی بر فناوری نوآورانه «ام‌آر‌ان‌ای» را برای درمان ملانوم یا سرطان پوست آزمایش کرده‌اند می‌گویند این ماده در درمان دیگر سرطان‌ها نیز آزمایش می‌شود.
کتر هدر شاو، محقق ملی هماهنگ‌کننده این کارآزمایی، می‌گوید این تزریق‌ها پتانسیل درمان افراد مبتلا به ملانوم را دارند و در سرطان‌های دیگر از جمله ریه، مثانه و کلیه آزمایش می‌شوند.

این واکسن سفارشی که "نئوآنتی ژن درمانی فردی" نامیده می‌شود، برای تحریک سیستم ایمنی بدن طراحی شده تا بتواند با نوع خاص سرطان و تومور هر بیمار به طور جداگانه مقابله کند.

دکتر شاو می‌گوید: "این یک درمان کاملاً فردی است که برای هر بیمار به صورت اختصاصی ساخته می‌شود. ساختار واکسن با ژنتیک مخصوص تومور آن فرد هماهنگ است."

این واکسن به سیستم ایمنی آموزش می‌دهد تا پادتن‌هایی برای حمله به آنتی‌ژن‌های سلول‌های سرطانی بسازد. برای طراحی آن، نمونه تومور بیمار برداشته شده و دی‌ان‌ای آن توالی‌یابی می‌شود که در این فرآیند از هوش مصنوعی نیز استفاده می‌شود.

نتایج آزمایش‌های مرحله دوم نشان داد احتمال مرگ یا بازگشت سرطان در افرادی که این واکسن را همراه با درمان ایمونوتراپی دریافت کردند، نسبت به گروه کنترل تقریباً نصف (۴۹ درصد) کاهش یافته است.

در این مرحله نهایی کارآزمایی که توسط بنیاد NHS لندن هدایت می‌شود، بیماران هر سه هفته یک بار یک میلی‌گرم از واکسن ام‌آر‌ان‌ای را به همراه دوز دیگری از ایمونوتراپی برای حدود یک سال دریافت خواهند کرد.

فناوری ام‌آر‌ان‌ای پیش از این در تولید واکسن‌های کرونا نیز استفاده شده بود. اکنون محققان امیدوارند با بهره‌گیری از همین فناوری، بتوانند انقلابی در درمان سرطان‌ها به وجود آورند.

دیگر خبرها

  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • آیا واکسن سرطان پوست، روی دیگر سرطان‌ها هم جواب می‌دهد؟
  • جزییات استفاده از اولین واکسن سرطان
  • شوخی روی کین با هالند: حالا به سطح چمپیونشیپ رسید!
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • واکنش کاربران شبکه های اجتماعی به ابراز ندامت اشکان خطیبی | کاش شرایطی فراهم شود تا ...
  • دو میلیون بریتانیایی هنوز درگیر کرونا هستند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • آیا نانوذرات از طریق دستگاه گوارش به بافت مغز می‌رسند؟
  • آزمایش واکسن سرطان پوست وارد فاز نهایی شد