Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@21:15:59 GMT

تاسیس دهکده فرش در بام ایران

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۰۰۴۳

تاسیس دهکده فرش در بام ایران

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، علی رضا جیلان رئیس اداره فرش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: توجه به فرش یکی از اولویت‌های اول ایجاد اشتغال در استان است و سرمایه گذاری در این حوزه نسبت به صنعت نیاز به دارایی کمتری دارد.

او افزود: با حداکثر ۱۵ میلیون تومان آورده اولیه می‌توان در حوزه فرش اشتغال ایجاد کرد و در تولید فرش باید به نیاز بازار و خواسته خریدار توجه شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

قرارگیری حوزه فرش در مسیر گرانی کالا‌ها

جیلان اضافه کرد: مواد اولیه فرش در استان تولید می‌شود و باید تولید فرش از وضعیت خانگی به کارگاهی تبدیل شود.

او اظهار داشت: دهکده فرش در چهارمحال و بختیاری ایجاد می‌شود همچنین مرمت و قالی شویی تخصصی فرش دستبافت در استان وجود ندارد و این مهم در خارج از استان انجام می‌شود که هزینه‌های بالایی را در بر دارد.

جیلان تصریح کرد: دهکده فرش در بخش‌های پشم ریسی، رنگ رزی، کارگاه بافندگی، مرمت فرش، مراکز آموزشی، کارگاه ساخت دار قالی، قالی شویی تخصصی، نمایشگاه و فروشگاه فرش و موزه تخصصی طراحی شده است.

او گفت: ایجاد دهکده فرش فرصتی مناسب برای جلوگیری از خروج ارزش افزوده فرش در استان است و این دهکده در ۴۰ هکتار طراحی شده است.

جیلان بیان کرد: چالشتر زادگاه تولید فرش در چهارمحال و بختیاری است و این دهکده طی چند فاز در این شهر تأسیس می‌شود و فرآیند ایجاد دهکده در مرحله تأمین و واگذاری زمین مورد نیاز از اداره کل راه و شهرسازی استان است.

او ادامه داد: اولویت سرمایه گذاری با مردم محلی و فعالان استان است و مسئولان باید برای تسریع فرآیند ایجاد این دهکده همراهی کنند.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان صمت ایجاد اشتغال دارایی کمتر دهکده فرش دهکده فرش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۰۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت

احمد کاظمی مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مسافران نوروزی در تعطیلات عید امسال در۸۳۲ اتاق این مجموعه اقامت داشتند.

مدیرعامل شرکت توسعه دهکده آب درمانی محلات، گفت: مجموعه اقامتی و آب درمانی این شهرستان دارای استخر آبگرم، سالن ماساژ، سفره خانه سنتی، کافی شاپ، رستوران، شهربازی کودکان و سالن همایشی با ظرفیت ۷۰ نفر است.

کاظمی، تجهیز ویلاهای مجموعه به حوضچه خصوصی آب گرم و بهره مندی مسافران از یک سانس خصوصی آبگرم را از ویژگی‌های این مجموعه عنوان کرد.

وی خاطرنشان کرد: هتل جهانگردی آبگرم محلات در کنار چشمه آبگرم این شهرستان واقع شده است که ویژگی منحصربه‌فردی محسوب می‌شود.

کاظمی توضیح داد: آب حوضچه‌ها و استخرهای مجموعه با دمای ۴۸ درجه سانتیگراد دارای خواص بی‌شمار درمانی است که می‌توان به بی‌رنگ و بی‌بو بودن آن اشاره کرد.

وی افزود: املاح موجود در آب گرم محلات دارای کلسیم، منیزیم، پتاسیم و ید هستند که برای درمان بیماری‌های عصبی و مفصلی مانند روماتیسم و سیاتیکی‌های عصبی و عضلانی و همچنین برای درمان بیماری‌های پوستی قارچی و رفع بیماری‌های ریوی مفید است.

باشگاه خبرنگاران جوان مرکزی اراک

دیگر خبرها

  • اقامت در مجموعه آب درمانی محلات ۵۷ درصد افزایش یافت
  • رئیسی: تحریم در ایران هرگز به نتیجه نرسید و پس از این هم نمی‌رسد
  • برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی نشاندهنده شکست طرح‌های شیطانی برای منزوی کردن ایران بود
  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • رونمایی از نشان نود سالگی دانشگاه تهران
  • میدان داری میراث‌فرهنگی چهارمحال و بختیاری در نمایشگاه ایران اکسپو
  • بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران/ لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی ۹۰ سالگی دانشگاه تهران منتشر شد
  • لوگوی نود سالگی دانشگاه تهران منتشر شد /بزرگداشت ۱۷۵۷ سال سنت آموزش عالی در ایران