Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس فوتبال»
2024-05-06@01:47:15 GMT

سیتی نیاز به مهاجم ندارد اما…

تاریخ انتشار: ۹ مهر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۲۶۰۰۷۱

سیتی نیاز به مهاجم ندارد اما…

سپهر ستاری: کاملا واضح است که آنها – فعلاً – نیازی به یک مهاجم ندارند؛ فصل گذشته نیز بدون بهره‌مندی از یک مهاجم نوک به جام قهرمانی بوسه زدند و تا فینال لیگ قهرمانان اروپا هم بدون هیچ مشکلی صعود کردند. ضمن اینکه مشکل‌شان در بازی فینال نیز، خارج از محوطه جریمه چلسی رقم خورد. آبی‌آسمانی‌های شهر منچستر تمام این موفقیت‌ها را با استفاده از مهاجم شماره ۹ کاذب و دادن ۱۰۰۰ پاس به ثبت رساندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اینبار در لیگ برتر انگلیس، آبی‌های استمفوردبریج تا حد زیادی توسط سیتیزن‌ها مهار شدند چرا که شاگردان «توماس توخل» به مراتب محتاط‌تر از فینال لیگ قهرمانان بازی کردند ولی تاکتیک‌های پپ و انرژی بازیکنانش، سرانجام انسجام خط دفاع چلسی را بر هم ریخت تا «گابریل ژسوس» زهر خود را بر قلب رقیب بریزد.

پس از این گل، چلسی مجبور به ارائه نمایشی بازتر شد و درست در زمانی که این تغییر در ترکیب آبی‌های لندنی شکل گرفت، آبی‌های منچستر نیز تاکتیکی را به نمایش گذاشتند که آنها را فصل گذشته به قهرمانی در لیگ رسانده بود؛ تاکتیکی شامل پاس‌های متوالی، بازی روی زمین، نمایشی بدون کار اضافی، تاکتیک خسته کردن و تخریب برنامه‌های هجومی رقیب و در نهایت لذت بردن از یک پیروزی دلچسب.

«کوین دیبروین» و «فیل فودن» در چنین سیستمی به سختی می‌توانند در پست «مهاجم»، بهترین عملکردشان را به تصویر بکشند اما تا این لحظه موفق به انجام این ماموریت شده‌اند و همین امر نیز باعث شد تا چلسی در ۴۵ دقیقه نخست، بارها در زمین خودی مالکیت توپ را از دست بدهد. ژسوس هم نقش مهمی در پرسینگ سمت راست سیتی ایفا نمود و پاداش بازی خوبش را هم با زدن گل برتری تیمش گرفت. از عملکرد درخشان «جک گریلیش» هم غافل نشوید؛ ستاره‌ای خطرناک که اگر کمی فرصت‌طلب‌تر بود می‌توانست نتیجه مسابقه را به ۲ بر صفر تغییر دهد.

به همین دلیل است که بسیار معتقدند سیتی هیچ نیازی به مهاجم نوک ندارد چرا که تمام ویژگی‌های لازم را در ترکیب خود می‌بیند اما از نظر من همین نکته به تنهایی دلیلی است که نشان می‌دهد اگر یک مهاجم نوک در ترکیب سیتیزن‌ها وجود داشته باشد، برای آنها به شدت مفید خواهد بود چون به آبی‌آسمانی‌ها یک راهکار جذاب دیگر برای به آغوش کشیدنِ پیروزی ارائه خواهد کرد. به بیانی ساده‌تر؛ اگر سیتی در تابستان «هری کین» را به خدمت می‌گرفت اکنون دیگر هیچ نیازی به فرصت‌طلبی گریلیش، ژسوس، استرلینگ یا هر بازیکن دیگری احساس نمیشد.

در صورت حضور چنین بازیکنی، سانترهای کوتاه سیتی به درون محوطه جریمه به مراتب با سرنوشت شگفت‌انگیزتری مواجه میشد؛ ارسال‌هایی که پس از گل اول سیتی به چلسی، به کرات روی پرده رفت. بله؛ سیتیزن‌ها می‌دانستد برای بهره‌مندی از این پاس‌ها باید در کدام نقطه جای‌گیری کنند و در فوتبال هم قرار نیست ۱۰۰% موقعیت‌ها تبدیل به گل شود. حتی شاید با حضور کین یا ستاره‌ای شبیه به او نیز درصد قابل توجهی از این فرصت‌ها هم به بار نمی‌نشست اما منصفانه این است که بگوییم «کین» به مراتب گلزن‌تر از گزینه‌های فعلی سیتی است و این تفاوت فاحش شاید در طول فصل بیشتر به چشم آید.

هری در بین بازیکنان لیگ برتری با نرخ گلزنی ۵۶.۷۴ درصد بهترین آمار را از سال ۲۰۱۶ به ثبت رسانده و مجموعاً ۱۴۱ شانس مسلم گلزنی داشته است. نزدیک‌ترین بازیکن به او «سرخیو آگوئرو» با نرخ ۵۳.۷ و تعداد موقعیت ۱۰۸ است. در این جدول بهترین بازیکن فعلی سیتی «رحیم استرلینگ» با نرخ ۴۷.۲۷ و تعداد موقعیت ۱۱۰ به چشم می‌خورد. شاید بگویید تفاوت این ستاره‌ها با یکدیگر چندان زیاد نیست اما استرلینگ از فصل ۲۰-۲۰۱۹ تاکنون آمارش به ۳۹% کاهش یافته و بعید است موفق به بعبود این روند شود. بنابراین حضور یک قاتل بی‌رحم و دقیق در محوطه جریمه رقبا، فاکتوری طلایی برای سیتی خواهد بود.

گواردیولا و مدیران من‌سیتی برای این کار «هری کین» را در نظر داشتند چرا که او در کنار مهاجم نوک سنتی می‌توانست حتی نقش شماره ۹ کاذب را هم ایفا کند که این سناریوی رویایی سرمربی نامدار اسپانیایی بود؛ سناریویی که عملیاتی نشد.

با تمام این اوصاف اما آبی‌آسمانی‌های شهر منچستر یک تیم عالی هستند که توانایی انجام هر کاری را دارند. شاید اگر هفته بعد مقابل لیورپول شکست بخورند، مجبور شویم بگوییم: «سیتی یک تیم عالی است ولی آنها قطعا یک مهاجم کم دارند!»

نویسنده: سم لی

مترجم: سپهر ستاری

۲۵۸ ۴۱

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: لیگ برتر انگلیس منچسترسیتی مهاجم نوک یک مهاجم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گل نونی مادوئکه به وست هم (چلسی 3-0 وست هم)

گل نونی مادوئکه به وست هم (چلسی 3-0 وست هم)

دیگر خبرها

  • کول پالمر، ستاره درخشان چلسی که منچستر سیتی از آن محروم شد
  • گل دوم نیکولاس جکسون به وست هم (چلسی 5-0 وست هم)
  • گل نیکولاس جکسون به وست هم (چلسی 4-0 وست هم)
  • گل نونی مادوئکه به وست هم (چلسی 3-0 وست هم)
  • گل کول پالمر به وست هم (چلسی 1-0 وست هم)
  • احتمال انتقال ویکتور اوسیمن به چلسی در ازای پول نقد و روملو لوکاکو
  • لحظه پرش دیدنی هالند به سمت آقای گلی لیگ جزیره + فیلم
  • فوتبال از دریچه فان؛ متس هوملس، کابوس مهاجمان
  • ستاره سیتی بازیکن سال فوتبال انگلیس شد
  • این مربی می‌تواند در سیتی جانشین پپ شود