Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر نیرو در جمع شورای انسجام بخشی صنعت آب و برق کهگیلویه و بویراحمد گفت: یکی از الزامات جدی توسعه و حضور سرمایه گذار فراهم بودن زیرساخت های مهم آب و برق است.

به گزارش خبرگزاری برنا از استان کهگیلویه و بویراحمد؛علی اکبر محرابیان گفت: قطعاً سرمایه گذار به فراهم بودن زیرساخت ها نگاه میکند و تصمیم می گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محرابیان به وضعیت سد تنگ سرخ اشاره و گفت: مایه تأسف است، اگر عملکرد امسال را بگذارید کنار، پروژه سد تنگ سرخ تقریبا تعطیل بوده، با روند کنونی اجرای آن حدود ۱۰۰ سال طول میکشد و آن موقع نیز طول و دوره عمر مفید آن تمام است و یک شوخی می‌شود.

وی ادامه داد: عمری افتخار در صنعت برق داشتیم اما در تابستانی که گذشت همه آن زیر سئوال رفت‌.

وزیر نیرو به مدیران در خصوص اجرای پروژه ها توصیه کرد:پروژه ها را سرعت دهید ، کارگاه ها را فعال کنید . نگران اعتبارات نباشید تأمین می کنیم.

علی اکبر محرابیان گفت: در همین مدت کوتاه اتفاقات را ببینید در ۶ ماه اخیر به گفته وزیر اقتصاد در شهریورماه بدون استقراض حقوق کارکنان پرداخت شده است.

محرابیان به راهکارهای متفاوت تأمین مالی پروژه ها هم اشاره و گفت: سرجمع اعتبارات وزارت نیرو خوب است.ردیف های بودجه تغییراتی داشتند الان نزدیک به ۲۰ روش هست که می‌تواند اعتبار دریافت کنید و یا اعتبارات را جابجا کنید. وقتی پروژه ها فعال شد می‌توانید از منابع استفاده کنید.

محرابیان گفت: اگر پروژه سریعتر انجام شود بسیاری از هزینه های مازاد هم حذف می شود و امروز راهی جز فعالسازی جهادی پروژه ها نداریم.

وزیر نیرو گفت: اولویت بندی کنید پروژه هایی که اولویت بیشتری برای منطقه دارند فعال و اعتبارات را متمرکز و با زمان بندی منطقی به مردم تحویل دهید.

وی با اشاره به روند کند پروژه سد تنگ سرخ، ادامه داد: معنی ندارد سالی ۱ درصد پیشرفت، اینها را کنار بگذارید.

وی به ره‌آورد های سفرهای استانی هیئت دولت اشاره و ادامه داد: یکی از ویژگی سفرهای استانی همین اولویت بندی اعم پروژه ها برای مردم است. اما پروژه های متوسط و کوچک را باید خودتان برنامه ریزی و عملیاتی کنید.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: اگر در پی توسعه استان و رفع محرومیت هستید مهمترین درگاه آن خدمات همکاران ما در صنعت آب و برق است، تأمین آب و برق پایدار و اتصال شبکه فاضلاب در نقاط ضرورت دار باید به صورت جدی دنبال شود.

محرابیان گفت: در کنار تأمین مناسب این خدمات ببینید چه حجمی از اشتغال با فعالسازی صنایع و کارخانجات و سرمایه‌گذاری های بخش خصوصی صورت می‌گیرد، همه اینها در نهایت توسعه و آبادانی و بهبود اشتغال استان و مهم تر از همه رضایت مندی مردم را رقم می‌زند.

وزیر نیرو به مسائل رفاهی کارکنان هم اشاره و بیان داشت: رسیدگی به همکاران باید مد نظر باشد، وزارت نیرو به همکاران بدهی دارد این یعنی چی؟ معنا ندارد، مدیر به کارگر زحمتکش بدهکار است آنهم در این شرایط اقتصادی این ابداً پسندیده نیست، مطالبات گذشته هم به هر حال مطالبات شرکت است مربوط به هر دولتی هم بوده تعهدات است و باید به آن رسیدگی کرد. 

محرابیان در خصوص قانون تبدیل وضعیت ایثارگران هم توصیه ای داشتند، ایشان به مدیران صنعت آب و برق گفت: تبدیل وضعیت هم قانون است و وظیفه ما انجام آن است.

علی اکبر محرابیان خاطرنشان کرد: کهگیلویه و بویراحمد مردم خوبی دارد، استان سر زنده ای است، مردم بی تفاوت به وضع استان نیستند این نکته مثبت باعث حرکت مدیران و دولت می‌شود باید با حرکت خوب رضایت مردم را جلب کنیم.

وزیر نیرو گفت: اگر ۲ سال برنامه ریزی کنیم ، به دنبال اعتبارات باشیم و زمان بندی کنیم و طبق پیوست های مالی مداوم پیگیری کنیم از سازمان های مرتبط، رضایت قابل توجهی برای مردم رقم می‌خورد.الان با رضایت مندی مردم در آب شرب و سرعت پروژه ها فاصله داریم باید این فاصله با کار و تلاش کم شود.

وی ضمن بیان اینکه توجه به زیردستان وظیفه همه مدیران است، افزود: پیمانکاری که نتواند پرسنل خود را اداره کند در لیست سیاه ماست، کسی که نتواند خود را اداره کند قطعاً نمیتواند پروژه ها را به سرانجام برساند، شما نباید اجازه ظلم در پروژه های مرتبط تان را بدهید، دائما با پیمانکاران نشست داشته باشید و بررسی کنید هم قراردادها و اجرای کار را و هم رسیدگی پیمانکار به نیروی انسانی را مستمراً بررسی کنید.

محرابیان تصریح کرد: امیدوارم در سایه همکاری تنگاتنگ با رعایت موازین مهندسی و زمان بندی و در چارچوب یک برنامه مدون بتوانیم در حوزه آب و برق در استان پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشیم. از همه کسانی که از قدیم تا الان برای استان تلاش کردند نیز قدردانی میکنم اما راضی به شرایط فعلی نیستیم.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر نیرو کهگیلویه و بویراحمد سد تنگ سرخ وزیر نیرو پروژه ها آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۱۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید

به گزاش پارس نیوز ، وزیر نیرو  گفت: در آستانه روز کارگر این روز را به همه کارگران عزیز و همه فعالان عرصه تولید تبریک و تهنیت عرض می‌کنم امروز افتخار داریم که از گروه مپنا دیدن کنیم و در طی این دوره برای سومین بار بازدید صورت می‌گیرد

وی ادامه داد: مهمترین نیاز امروز کشور مسأله انرژی و سرمایه گذاری در آن بخش برای رفاه و رفع نیازهای کشور است و در این زمینه امیدواریم رویکردها اصلاح شود.

وزیر نیرو ادامه داد: ما در طی ۳ سال اخیر برنامه‌های که برای رفع نیاز کشور در صنعت برق در نظر گرفتم این بود که برنامه‌های مشخصی وجود داشت که مطابق آن برای تابستان بدون خاموشی پیش رفتیم.

محرابیان خاطر نشان کرد: مشترکانی که در تابستان امسال مصارف برق خود را نسبت به سال قبل کاهش دهند، علاوه بر برخورداری از پاداش روی قبوض و رایگان شدن قبض برق، از جوایز متنوعی برخوردار می‌شوند.

به گفته محرابیان برای تابستان امسال ۸۰ میلیون جایزه غیرنقدی برای مشترکان برق پیش‌بینی شده است‌. که این جوایز از اینترنت همراه تا بیش از صدها دستگاه خودرو و لوازم برقی خانگی کم در نظر گرفته شده است که به قید قرعه به افرادی که در مصرف برق صرفه‌جویی کرده‌اند اعطا می‌شود، برخوردار خواهند شد.

منبع : مهر

دیگر خبرها

  • اجرای ۴۰۰ عنوان برنامه به مناسبت هفته معلم در کهگیلویه و بویراحمد
  • منصوری:‌ جمهوری اسلامی ایران در دوره اقتدار قرار داد
  • نسبت به حق‌آبه مردم کهگیلویه و بویراحمد بی‌مهری شد
  • اجرای ۸۱۹ کیلومتر خط انتقال و شبکه آب در طرح جهاد آبرسانی خوزستان
  • با احداث سد آبریز، زنان و دختران کهگیلویه برای گوجه چینی به دیگر استانها نخواهند رفت
  • سد «آبریز» مطالبه مهم مردم کهگیلویه و بویراحمد است/ راه آهن یاسوج مورد توجه قرار گیرد
  • اجرای ۳۰۰ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد
  • برق کمتر مصرف کنید خودرو جایزه بگیرید
  • بازدید وزیر نیرو از پروژه‌های برقی البرز + تصا‌ویر
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار