Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر، کیانوش عارفی اظهار داشت: هشدار سطح قرمز دریایی با توجه به تقویت توفان حاره‌ای در دریای عرب که موجب ناپایداری‌های جوی و دریایی می‌شود، برای مناطق شرقی این استان صادر شد.

وی عنوان کرد: این شرایط از بعد از ظهر روز شنبه تا پایان روز یک‌شنبه تداوم می‌یابد و تندباد شدید در مناطق ساحلی با سرعت ۷۰ کیلومتر بر ساعت و در مناطق فراساحلی با سرعتی افزون بر ۷۰ کیلومتر بر ساعت، همراه با رگبار باران و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عارفی اضافه کرد: افزایش ارتفاع موج‌های دریا تا سه متر در مناطق ساحلی و ارتفاع افزون بر چهار متر در مناطق فراساحلی، بالا آمدن سطح آب در مجاورت سواحل هم پیش‌بینی شده است.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان اشاره کرد: اختلال در همه فعالیت‌های دریایی، آسیب به تأسیسات ساحلی و فراساحلی و بالا آمدن آب در مجاورت سواحل از آثار این شرایط است و دریای عمان و سواحل جاسک و سیریک بیشترین تأثیرپذیری را خواهند داشت.

عارفی خاطر نشان کرد: همچنین هشدار جوی سطح نارنجی با توجه به ناپایداری های ناشی از چرخند حاره‌ای و رشد ابرهای همرفتی در ارتفاع‌های استان صادر شده است.

وی افزود: این ناپایداری‌های از بعد از ظهر شنبه تا روز دوشنبه تداوم خواهد داشت و رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ و تندباد لحظه‌ای از مخاطره‌های آن است.

وی بیان کرد: بالا آمدن سطح آب رودخانه ها و احتمال سیلابی شدن رودخانه‌های فصلی وجود دارد و مناطق شرقی هرمزگان به‌خصوص شهرستان‌های جاسک، سیریک و بشاگرد و نقاطی از شهرستان‌های میناب و رودان و ارتفاع‌های هرمزگان از آن متأثر می‌شوند.

معاون اداره کل هواشناسی هرمزگان افزود: با توجه به فعالیت توفان حاره‌ای در دریای عمان در روزهای شنبه و یک‌شنبه از هر گونه فعالیت دریایی جلوگیری شود و مردم به جد از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و رودخانه‌های فصلی مناطق شرقی ین استان خودداری کنند.

کد خبر 5317458

منبع: مهر

کلیدواژه: توفان هرمزگان سازمان هواشناسی اربعین 1400 اربعین حسینی ویروس کرونا مرز مهران عکس استانها بوشهر آمار کرونا هفته دفاع مقدس واکسن کرونا علامه حسن زاده آملی کهگیلویه و بویراحمد دفاع مقدس جنگ تحمیلی گرگان کرمانشاه حاره ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۳۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان، افزود: براساس هشدار شمارع هفت هواشناسی سطح زرد جوی، رگبار پراکنده بهاری در سطح استان و افزایش سرعت باد از سمت جنوب غرب این خطه از کشور پیش بینی می شود.

وی ادامه داد: براساس نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از بعدازظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای همه مناطق استان به ویژه زاهدان، تفتان، خاش، میرجاوه، دلگان رخداد رگبار پراکنده بهاری گاهی رعدو برق، بارش تگرگ و تند باد موقتی پیش بینی می‌شود.

وی ادامه داد: از پیش از ظهر پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای شهرستان زاهدان، مناطق مرکزی و جنوبی و سواحل وزش باد شدید به همراه کاهش دید رخ خواهد داد.

وی توصیه کرد که در مدت فعالیت این سامانه بارشی، مردم استان از فعالیت های کوهنوردی و چرای دام در ارتفاعات خودداری کرده و از اسکان در حاشیه مسیل ها و رودخانه های فصلی در زمان بارندگی و در ترددهای دریایی احتیاط کرده و از سفر های غیر ضرور پرهیز کنند و از پوشش گلخانه ها محافظت شود و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم در نظر گرفته شود.

وزش باد شدید و افزایش ارتفاع موج بر روی دریای عمان

وی با اشاره به صدور هشدار هواشناسی شماره دو سطح زرد دریایی در استان، اضافه کرد: براساس نتایج نقشه های پیش بینی و پیش یابی هواشناسی، از صبح پنج شنبه تا شب جمعه (۱۳ تا ۱۴ اردیبهشت) برای مناطق ساحلی و دور از ساحل استان در دریای عمان وزش باد تا حدود ۳۰ نات و افزایش ارتفاع موج تا حدود دو متر پیش بینی می شود.

وی بیان کرد: طی این مدت، احتمال رگبار پراکنده روی دریا و برخی نقاط ساحلی نیز وجود دارد و براسن اساس توصیه می شود تا از شنا و تفریحات دریایی و ترددهای دریایی به ویژه تردد با شناورهای سبک در حوزه سواحل و دور از ساحل جدا خودداری کرده و برای کاهش خسارات احتمالی تمهیدات لازم توسط کلیه فعالان دریایی در نظر گرفته شود.

کد خبر 6092873

دیگر خبرها

  • صدور دو هشدار زرد جوی و دریایی در سیستان و بلوچستان
  • صدور هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • ترابری ۱۷۵ هزار مسافر دریایی از بنادر غرب هرمزگان
  • ۲ هشدار هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان صادر شد
  • صدور ۲ هشدار سطح نارنجی و زرد هواشناسی در هرمزگان
  • پیشرفت دریایی در کشور هند و پروژه عظیم ساگارمالا
  • وعده رییس فدراسیون والیبال به ساحلی‌بازان برای صعود به المپیک
  • هشدار هواشناسی برای ۱۳ استان
  • سامانه بارشی جان دوباره می‌گیرد / در کدام استان‌های کشور بارندگی خواهیم داشت؟