Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین اردبیل؛ مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان با بیان این مطلب گفت: ارزیابان یونسکو از کشورهای مصر و ترکیه مقرر است در تاریخ ۲۲ مهرماه از کاروانسرای شاه عباسی صائین بازدید کرده و به بررسی وضعیت این بنای عظیم بپردازند.
فلاحی با بیان اینکه کاروانسرای شاه عباسی یک بنای شاخص در سبک کاروانسرا‌های کوهستانی است، افزود: این بنا یکی از اثر‌های تاریخی مهم استان اردبیل است که در لیست ثبت جهانی سال ۲۰۲۱ قرار گرفته است تا با بررسی‌های لازم این مهم محقق شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با اشاره به قرار گرفتن کاروانسرای شاه عباسی نیر به عنوان دومین اثر تاریخی ثبت جهانی استان اردبیل در لیست نهایی اظهار کرد: کاروان‌سرای شاه عباسی صائین نیر متعلق به دوره صفویه بوده و در رونق اقتصادی جاده ابریشم همچنین ایجاد ارتباط امن بین چین و اروپا نقش بسیار پررنگی داشته است که با توجه به اهمیت تاریخی آن، تلاش برای ثبت جهانی اثر صورت می‌گیرد.
مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اردبیل گفت: ثبت جهانی اثر‌های تاریخی، حداکثر یک سهمیه برای هر کشور است و پرونده کاروان‌سرای ایرانی به عنوان سهمیه ۲۰۲۱ ایران در یونسکو مطرح خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: ارزیابان یونسکو کاروانسرای شاه عباسی ثبت جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۵۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی

هم‌زمان با روز معلم، بازدید از موزه‌ها، پایگاه‌ها و اماکن فرهنگی‌تاریخی برای معلمان و اساتید رایگان خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از میراث آریا، با موافقت سید عزت‌الله ضرغامی، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، اماکن فرهنگی‌تاریخی در روز ۱۲ اردیبهشت برای معلمان و استادان دانشگاه، رایگان است.

بر اساس این خبر، روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت‌ماه، معلمان، آموزگاران و استادان دانشگاه با ارائه کارت شناسایی مرتبط می‌توانند از موزه‌ها، پایگاه‌های میراثی و اماکن فرهنگی‌تاریخی در سراسر کشور، به‌صورت رایگان بازدید کنند.

ساعت کاری اماکن فرهنگی‌تاریخی در شش‌ماهه نخست سال جاری در طول ایام هفته از ۹ تا ۱۸ است و در روزهای پنجشنبه و جمعه، تا ساعت ۲۰ افزایش می‌یابد.

علاقه‌مندان به بازدید از هر موزه، پایگاه میراثی یا محوطه تاریخی، با مراجعه به تارنما یا صفحه آن در فضای مجازی، از ساعات دقیق فعالیت آن اطلاع حاصل کنند.

کد خبر 748660

دیگر خبرها

  • تصاویر نقشه‌های تاریخ با نام خلیج فارس
  • بازدید وزیر کشور از غرفه استان اردبیل در نمایشگاه اکسپو
  • مسئولان زنجانی برای نجات پل تاریخی میربهاءالدین به خط شدند
  • بازدید خبرنگاران داخلی و خارجی از بافت تاریخی بوشهر
  • بازدید رایگان معلمان و اساتید از موزه‌ها و محوطه‌های تاریخی
  • کرج کاندیدای انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • آسیب جدی به بناهای تاریخی کاشان وارد نشده است
  • کرج نامزد انتخاب پایتخت جهانی کتاب ۲۰۲۶ یونسکو شد
  • مرمت کاروانسرای ینگی‌امام ۲۰۰ میلیارد تومان می‌خواهد
  • کاروانسرای تاریخی شرکت نفت ارومیه ساماندهی می شود