Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین خراسان رضوی، حجت الاسلام احمد مروی در آیین گرامیداشت هفته دفاع مقدس که در سازمان مرکزی این آستان مقدسه برگزار شد، افزود: خوب است که ما هرسال یاد دفاع مقدس و نام شهدا را زنده کنیم و این قطعا ارزشمند است اما ارزش متعالی‌تر آن است که ما در این ایام به رمز پیروزی در دفاع مقدس اشاره کنیم و از آن برای آینده بهره ببریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی هفته دفاع مقدس را هفته تجلی اعتماد، هماهنگی و همکاری بین مسوولان نظام و مردم دانست و افزود: در طول ۲۰۰ سال گذشته در هر جنگ و حتی گاهی بدون جنگ و فقط با دستور و تشر بخشی از ایران توسط دشمنان جدا شده است و اوج این ذلت در دوره قاجار و پهلوی بود که بسیاری از سرزمین‌های اطراف را به راحتی از کشور جدا کردند.  

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به نحوه جدایی بحرین از ایران، افزود: مجمع الجزایر بحرین را بدون حتی شلیک یک گلوله و تنها با دستور مستکبران از کشور جدا کردند. این در حالی بود که فریاد ملی‌گرایی و وطن‌پرستی حکومت پهلوی گوش عالم را کر کرده بود.

حجت الاسلام مروی با بیان اینکه، ملی‌گرایی حقیقی و وطن پرستی واقعی را دفاع مقدس به نمایش گذاشت، افزود: در دوران دفاع مقدس همه دنیا یک طرف و ایران هم با آن شرایط ابتدای انقلاب و کمبود امکانات طرف دیگر این جنگ بود. شرق و غرب از این تجاوز به خاک ایران حمایت می‌کردند ولی به ما حتی سیم خاردار هم نمی دادند.

وی، نبود اعتماد و پیوند بین مردم و حاکمیت را عامل ذلت و تجزیه کشور در دوران قاجار و پهلوی دانست و اظهار داشت: پس از انقلاب اسلامی وقتی دشمن حمله کرد، همان قدر که نیروهای ارتش و سپاه احساس مسوولیت کردند، کارمندان، دانش‌آموزان، طلبه‌ها و همه اقشار احساس مسوولیت کردند که باید در این جنگ لباس رزم بپوشند، در حالی که اگر این پیوند مردم و حاکمیت در دوران قاجار و پهلوی رخ می داد وجبی از خاک ایران را به تاراج نمی رفت.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: وقتی بین مردم و حاکمیت دیوار باشد، دشمن طمع می کند و دست پر هم بر می‌گردد. پس درس بزرگ ما از دفاع مقدس این بود که پیوند عمیق میان مردم و حاکمیت و اعتماد مردم به امام و رهبری، عامل پیروزی بر دشمنان است.

وی ادامه داد: در دوران دفاع مقدس سرمایه ای داشتیم که تمام سلاح ها را از کار می انداخت و آن سرمایه چیزی نبود جز هماهنگی و همراهی و یکرنگی. مردم خود را از نظام جدا نمی دانستند و احساس مسوولیت می‌کردند.

حجت الاسلام مروی با تاکید بر اینکه باید سرمایه اعتماد مردم را حفظ کرد، افزود: دشمن درصدد است این اعتماد را از بین ببرد و این کار را با سرمایه‌گذاری در امر رسانه، تبلیغات و جنگ روانی انجام می‌دهد.

تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: دشمن رمز پیروزی ما را فهمیده است، حالا دیگر لازم نیست جنگ بر ما تحمیل کند، سلاح دست بگیرد و بزرگان ما را ترور کند که البته این کار را هم کرد و نتیجه نگرفت و دوباره آن راه را نمی رود. پس به دنبال آن است تا دیواری از بی اعتمادی بین مردم و حاکمیت بکشد تا مردم به سیاست‌های نظام بی اعتماد شوند.

وی بیان کرد: باید هفته دفاع مقدس را گرامی بداریم و درس مهم آن را در یاد داشته باشیم و آن این است که توپ و تانک ما در جنگ تحمیلی نمی‌جنگید بلکه اعتماد و ایمان ما بود که بر دشمن پیروز شد.

خراسان رضوی با حدود ۳۰۰ هزار رزمنده در دوران دفاع مقدس ۱۷ هزار و ۲۸۴ شهید، ۴۹ هزار و ۷۲۹ جانباز و سه هزار و ۳۹۷ آزاده را در راه تحقق آرمانهای انقلاب اسلامی و حفظ تمامیت ارضی کشور تقدیم کرده است.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: آیین بزرگداشت دفاع مقدس آستان قدس رضوی تولیت آستان قدس رضوی مردم و حاکمیت دفاع مقدس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت

هادی محمودنژاد گفت: در ایام دهه کرامت به همت خادمان حضرت معصومه سلام‌الله‌علی‌ها اتفاقاتی در حوزه‌های هنری و مهندسی این آستان مقدس از جمله افتتاح برخی پروژه‌ها و رونمایی از برخی دستاورد‌هایی که در طول سال گذشته در این آستان مقدس انجام شده رقم خواهد خورد.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت افزود: از جمله پروژه‌هایی که رونمایی خواهد شد تکمیل ضریح مطهر رأس الحسین (ع) برای کشور سوریه که به همت خادمان حرم مطهر بانوی کرامت انجام شده و در سالروز میلاد حضرت معصومه (س) رونمایی می‌شود و آماده ارسال به آن مکان مقدس است.

 معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت با اشاره به درب طلایی که برای حرم حضرت رضا (ع) در کارگاه هنری آستان مقدس بانوی کرامت ساخته شده است گفت: این درب طلای فاخر با بهره‌گیری از هنرمندان قم و اصفهان و تیم فنی و هنری آستان قدس رضوی ساخته شده و در دهه کرامت ضمن رونمایی برای نصب به حرم امام رضا (ع) ارسال می‌شود.

محمودنژاد با بیان اینکه این دو پروژه از منابع خیرینی که با آستان مقدس همکاری می‌کنند تأمین منابع شده است، افزود: همچنین در موکب حرم مطهر حضرت معصومه (س) در عمود ۱۰۸۰ مسیر نجف به کربلا ساخت یک زائرسرا به زیربنای ۳ هزار مترمربع شروع شده که برای ارائه خدمت به زائران اربعین و همچنین در طول سال ساخته شده و تلاش می‌شود که تا پایان دهه کرامت به بهره‌برداری برسد.

معاون اجرایی حرم مطهر بانوی کرامت تصریح کرد: ما در حرم مطهر حضرت معصومه (س) هم پروژه‌های هنری و عمرانی از جمله کاشی‌کاری، نقاشی و مقرنس‌کاری داریم که برخی در فاز اول و برخی در فاز تکمیلی قرار دارد و در دهه کرامت رونمایی می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • مردم قم با ۲ شهید گمنام دوران دفاع مقدس وداع کردند
  • شوراها حلقه میانی اصلی حاکمیت و مردم است / از خدمات نظام باید دفاع شود
  • ایجاد «ایستگاه ورزش همگانی قائمیه» در مجموعه دفاع مقدس سمنان
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می‌کنند
  • مردم قم با پیکر ۲ شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • مردم قم با دو شهید گمنام دفاع مقدس وداع می کنند
  • در حوزه تئاتر رضوی باید از کلیشه پرهیز کرد/ اهمیت اجرای عمومی
  • برگزاری آیین سوگواری شهادت امام صادق‌(ع) در باغ موزه انقلاب
  • رونمایی از درب طلای حرم امام رضا (ع) در دهه کرامت
  • اعلام برنامه شهادت امام صادق در آستان علی بن باقر