Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، علی‌رغم وعده مقام‌های دولتی انگلیس مبنی بر تسهیل بحران کمبود سوخت در این کشور و وارد عمل شدن ارتش برای سوخت‌رسانی، پمپ‌های بنزین بسیاری هنوز خالی و تعطیل هستند.

خبرگزاری «رویترز» امروز (جمعه) از انگلیس گزارش داد : «پس از یک هفته پر هرج‌و‌مرج شامل خریدهای هیجانی، درگیری رانندگان در پمپ‌های بنزین و احتکار سوخت در بطری‌های آب در پی کمبود شدید رانندگان تانکر که زنجیره‌های تأمین را به نقطه فروپاشی رساند، بسیاری از جایگاه‌های سوخت در انگلیس روز جمعه نیز خالی بودند».

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کمبود نیروی کار در زنجیره حمل‌ونقل به‌عنوان عارضه جانبی برگزیت و خروج انگلیس از اتحادیه اروپا و شیوع همه‌گیری کرونا، باعث به‌هم ریختگی برخی از بخش‌های پنجمین اقتصاد بزرگ جهان شده است، تحویل سوخت و داروها را مختل کرده و حتی ترس از کشتار جمعی دام را افزایش داده است.

وزرای انگلیس طی روزهای قبل تاکید می‌کردند که بحران در حال کاهش است یا حتی پایان می‌یابد، اگرچه خرده‌فروشان می‌گویند بیش از ۲ هزار پمپ بنزین خالی هستند و خبرنگاران رویترز در لندن و جنوب انگلیس نیز خبر می‌دهند که ده‌ها جایگاه سوخت هنوز تعطیل هستند.

به نوشته رویترز، انجمن خرده فروشان بنزین (PRA) که ۶۵ درصد از ۸۳۸۰ جایگاه سوخت در انگلیس را تشکیل می‌دهد، روز پنجشنبه اعلام کرد که ۲۷ درصد پمپ‌های بنزین خالی هستند، ۲۱ درصد فقط یک نوع سوخت در انبار داشته و حدود ۵۲ درصد بنزین و گازوئیل کافی دارند.

روز چهارشنبه بود که ارتش انگلیس برای جلوگیری از افزایش بحران بنزین در این کشور، نظامیان خود را برای حمل‌ونقل تانکرهای سوخت جهت رساندن به پمپ‌های بنزین در سراسر انگلیس به کار گرفت. (جزئیات بیشتر)

بریتانیا در ابتدای سال جاری بازار اتحادیه اروپا را ترک کرد و مانع جذب رانندگان کشورهای عضو اتحادیه به شرکت‌های حمل‌ونقل شد. دولت انگلیس اکنون گفته برای مقابله با کمبود راننده، به ۵ هزار راننده خارجی روادید موقت می‌دهد، اقدامی که قبلاً آن را رد کرده بود.

انتهای پیام/م

منبع: فارس

کلیدواژه: بحران سوخت کمبود بنزین پمپ بنزین پمپ های بنزین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • بحران گرانی در اسرائیل؛ بنزین 2 دلار شد، مواد غذایی 20 درصد گران شد
  • بنزین برای پنجمین بار در اسرائیل گران شد
  • بررسی مزیت‌های راهبردی اصلاح سهمیه بندی بنزین؛ از خانوادگی شدن سفرها تا استفاده از وسایل نقلیه اشتراکی
  • بحران کمبود معلم در مدارس نباید تکرار شود
  • ناترازی بنزین با سوخت متانول برطرف می‌شود
  • درخواست مهم وزیر اقتصاد از وزیر راه و شهرسازی/ خودرو‌هایی که سهمیه بنزین آن‌ها قطع خواهد شد؛ کدامند؟
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • پای ربات‌ها به پمپ بنزین رسید
  • بومی‌سازی کاتالیست‌هایی کاربردی در تولید بنزین توسط محققان یک شرکت دانش‌بنیان
  • پمپ بنزین ابوظبی رباتیک شد