Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان، یوسف ذاکری، رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان  با اشاره به صدور پنج هزار و ۱۶۰ فقره پروانه کسب صنفی از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه در هرمزگان گفت: این پروانه‌های صنفی در رسته‌های تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ذاکری افزود: بیشترین پروانه‌های صادر شده در رسته توزیعی با سه هزار و ۱۸۷ فقره و کمترین تعداد در رسته خدماتی با ۶۱۳ فقره بوده است.

بیشتر بخوانید

تخفیف ۳۰ و ۲۰ درصدی صدور و تمدید پروانه کسب

او مهم‌ترین اقدام کمیسیون نظارت بر اصناف در سالجاری را ساماندهی واحد‌های صنفی بدون پروانه کسب دانست و گفت: با تداوم این طرح، ضمن ساماندهی اصناف، زمینه کنترل و نظارت بر واحد‌های صنفی بیشتر فراهم می‌شود.

به گفته رئیس اداره اصناف و تشکل‌های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان، از ابتدای امسال تاکنون، ۴۲۰ کارت مباشرت نیز در استان صادر شده است.

براساس ماده ۱۲ قانون نظام صنفی، هر فرد برای راه اندازی واحد صنفی ملزم به داشتن پروانه کسب است، اما اگر این فرد دارای ۲ یا چند واحد کسبی باشد، لازم است علاوه بر دریافت پروانه کسب برای هر واحد، مباشر واجد صلاحیتی را به منظور اداره امور دیگر واحد‌ها با تنظیم قرارداد مباشرت به اتحادیه معرفی تا کارت مباشرت بنام وی صادر شود.

استان هرمزگان دارای بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی است.

انتهای پیام/ع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پروانه کسب واحد صنفی پروانه کسب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۰۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی

ایسنا/خراسان شمالی مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی از صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب کاغذی و قدیمی در استان خبر داد.

محمد رحمانی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: از آبان ماه ۱۴۰۱ صدور شناسه های یکتا در درگاه ملی مجوزها آغاز شد و از آن زمان تا کنون برای همه کسب و کارها شناسه یکتا صادر می شود تا مجوزهای کاغذی و قدیمی حذف شود.

وی با تاکید بر اینکه طبق قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار، همه فعالیت‌های اقتصادی که به هر نحو کسب درآمد دارند، باید شناسه یکتا داشته باشند، تاکید کرد: بسیاری از خدمات دولت، الکترونیکی شده و به همین دلیل مجوزهای کسب و کار و فعالیت های اقتصادی نیز باید الکترونیکی شود تا بتوانند از مزایای آن بهره مند شوند.

وی بیان کرد: با حذف مجوزهای قدیمی و کاغذی، مشخصات همه فعالان اقتصادی برای دولت شفاف می شود و از مزایای آن ها برای اخذ تسهیلات و... همانند قبل اما به صورت الکترونیکی بهره مند خواهند بود.

رحمانی با اشاره به اینکه خراسان شمالی در حال حاضر رتبه ۱۵ کشور را در حذف پروانه های کسب قدیمی و کاغذی دارد، گفت: حدود ۳۰ هزار واحد صنفی در این استان فعال است که حدود ۱۵ درصد از آن ها برای تبدیل مجوزهای کاغذی به شناسه یکتا اقدام کرده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه اصناف و فعالان اقتصادی براساس قانون باید برای دریافت خدمات مختلف شناسه یکتا داشته باشند، ادامه داد: اصناف و فعالان اقتصادی تا ۲۶ اردیبهشت ماه جاری برای دریافت شناسه یکتا مهلت دارند تا اقدام کنند. پس از این تاریخ نیز مجوزهای کاغذی بی اعتبار خواهد بود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان شمالی افزود: در راستای تسهیل این فرآیند برای کسبه، روز گذشته میز خدمت تبدیل رایگان مجوزها و پروانه کسب های قدیمی به مجوزهای الکترونیک به این محل واقع در میدان کارگر بجنورد دایر شد.

وی تصریح کرد: صاحبان مشاغل همچنین می توانند برای دریافت شناسه یکتا علاوه بر امکان مراجعه به اتاق اصناف شهرستان ها، از طریق موبایل یا رایانه به درگاه ملی مجوزها به آدرس www.mojavez.ir مراجعه کنند و به صورت رایگان برای مجوزهای قدیمی خود شناسه یکتا دریافت کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پلمب۲ تالار متخلف در صومعه‌سرا
  • صدور ۴۹۴۰ شناسه یکتا برای پروانه کسب‌های کاغذی در خراسان شمالی
  • بدمستی در برابر مست عشق
  • بدمستی در برابر مست عشق 
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • صدور پروانه کسب برای بازنشستگان
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد