Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/لرستان امام جمعه خرم‌آباد ضمن آرزوی موفقیت برای استاندار جدید لرستان، گفت: امیدواریم با خرد جمعی، وحدت و همدلی و با به کار گیری افراد متعهد، متخصص، انقلابی و ولایتمدار، با همت و کار مضاعف مبتنی بر کارشناسی تحول همراه با جهش برای استان ما رقم بخورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمدرضا شاهرخی، امروز در خطبه‌های نمازجمعه خرم‌آباد، اظهار کرد: پروردگار ما رحمت و فضل را بر خود واجب کرده است، هرکس از شما کار بدی از روی نادانی انجام بدهد و سپس توبه و خود را اصلاح و جبران کند، خداوند آمرزنده و مهربان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: برخی از گناهان از روی جهالت است، در لحظاتی هوا و هوس‌های دنیوی بر این افراد غالب می‌شود در این موقعیت که هم به ما نیاز به کمک یکدیگر داریم گران‌فروشی کرده، حرف‌های تفرقه‌آمیز می‌زند و ... و به هر حال هنگام ارتکاب به گناه به آن لذت و سود مختصر ولی پر زیان گناه در آن لحظه توجه کرده و عقلش مغلوب هوا و هوس دنیوی می‌شود، لذا چنین کسی جاهل و نادان است.

شاهرخی ادامه داد: چنین جاهل و نادانی که مرتکب گناه می‌شود، باید پاسخگوی ارتکاب گناهش باشد، جبران و اصلاح کند گناهی را که انجام داده اما چون این گناه در راستای دشمنی با خدا نبوده است، اگر توبه و اصلاح و جبران کند خداوند او را می‌آمرزد.

امام جمعه خرم‌آباد، تصریح کرد: در این دهه پایانی ماه صفر که رحلت جانسوز پیامبر اسلام(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و امام رضا(ع) را در پیش داریم، باید نهایت استفاده را ببریم.

وی افزود: پیامبر اسلام(ص) که با نگاه توحید، قسط و عدل را در جامعه گسترش داد و آزادی و خرید را برای بشر به ارمغان آورد تا پایه‌های ظلم و ستمی را از بیخ و بن برکند، اگرچه جسم مادی پیامبر(ص) در میان ما نیست، اما آیین و آموزه‌هایش بعد از ۱۴ قرن در کره خاکی با صدای بلند طنین انداز است.  

شاهرخی تصریح کرد: اعتقادات پیامبر اکرم(ص) بر سه محور افکار و اعتقادات و رفتار جامعه جاهلی عرب را در آن زمان به یک جامعه رشد و کمال یافته تبدیل کرد.

امام جمعه خرم‌آباد عنوان کرد: کسی مورد رحمت خداوند قرار می‌گیرد که خودش اهل مهربانی و کمک به دیگران باشد بنابراین به یکدیگر رحم کنیم تا مشمول رحمت الهی شویم.

وی افزود: شیطان متوجه درون و باطن ماست اگر در درون ما حب به مال، دنیا، حسادت و بخل باشد در همان‌جا لانه کرده و فرمانروایی می‌کند و تا انسان را خوار و ذلیل نکند ولی کن نیست.

شاهرخی عنوان کرد: در این روزها شاهد برخی اقدامات از سوی هنجارشکنان و کسانی که ایجاد ناامنی می‌کنند هستیم که نیروی انتظامی با جدیت و یا کمک دستگاه‌های نظامی و انتظامی پیگیر برخورد با متخلفین هستند که برخی دستگیر شده و برخی دیگر نیز دستگیر خواهند شد و قوه قضاییه استان نیز با همکاری مرکز با اینچنین متخلفینی با اشد مجازات برخورد خواهد کرد.

امام جمعه خرم‌آباد، تصریح کرد: حواشی انتخاب استانداران در دولت سیزدهم که از شهریورماه آغاز شد ازجمله در استان مطرح شد در نشریات و در بین نخبگان و فرهیختگان، احزاب و فعالان سیاسی و در فضای مجازی نیز در این باره مطالبی مطرح شد، کسانی عالمانه و دلسوزانه و همراه با منطق و استدلال و با رعایت آداب و اخلاق اسلامی نظرات خود را تبیین کردند که چنین روشی پسندیده بوده و برای ارتقا سطح فرهنگ عمومی نیز ارزشمند است.

وی افزود: روش دیگری که در آن رعایت آداب اخلاقی و شرعی مشاهده نشد نیز داشتیم، چنین شیوه‌های تخریبی مختلف کتاب و سنت است و کسانی که به تخریب شخصیت افراد بپردازند طبق وعده قرآن و سنت و روایات فرجام خوبی در انتظارشان نیست.

شاهرخی افزود: کاهش فضا ایجاد می‌شد که دروغ را هنرمندانه می‌گفتند اما وقتی در عمق متن فرو می‌رفتی به دروغ آن پی می‌برید که این قلم در راستای تفرقه‌افکنی در میان اقشار و گروه‌های انقلابی بود که در هر حال ما باید با جهاد فرهنگی و تلاش نخبگان و فرهیختگان بتوانیم نقد و بررسی را عالمانه و دلسوزانه و همراه با منطق و استدلال بیان کنیم.

امام جمعه خرم‌آباد ادامه داد: پس از بررسی‌های انجام شده دکتر فرهاد زیویار به‌عنوان استاندار لرستان از سوی هیئت دولت رأی اعتماد گرفته و معرفی شدند که برای وی موفقیت را از خداوند درخواست داریم که بتوانند به فضل الهی و با خرد جمعی و وحدت و همدلی و به کار گیری افراد متعهد و متخصص و انقلابی و ولایتمدار با همت مضاعف و کار مضاعف مبتنی بر کارشناسی تحول همراه با جهش برای استان ما رقم بخورد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی نماز جمعه خطبه نماز جمعه امام جمعه استاندار امام جمعه خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۱۰۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان لرستان، مدیر کل هواشناسی لرستان گفت: با فعالیت سامانه بارشی در روز‌های اخیر بیشترین میزان بارش با ۹۱.۲ میلیمتر در رومشکان و کمترین بارش با میزان ۹ میلیمتر در سیلاخور ثبت شده است.

بهروز مرادپور افزود: میزان بارندگی در خرم آباد ۴۲.۴، بروجرد ۱۱.۱، کوهدشت ۵۵.۱، الیگودرز ۱۶.۵، پلدختر ۵۱.۸، دورود ۱۱، الشتر ۳۶.۴ و نورآباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شده است.

همچنین بنابر این گزارش میزان بارندگی در ازنا ۱۱.۲، ایمان آباد ۳۱.۵، سپیددشت ۴۴، ریمله ۵۸ و شول آباد ۳۸.۵ میلیمتر ثبت شد.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی با تأکید بر تداوم بارش‌ها در بیشتر استان‌ها، سامانه جدید بارشی روز دوشنبه ۱۷ اردیبهشت وارد کشور می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۱۲ میلی متر بارندگی در رومشکان لرستان ثبت شد
  • پلمب‌ تالاری که باعث لغو پروازهای خرم‌‌آباد شد
  • عزاداری سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در خرم‌آباد برگزار شد
  • برگزاری مسابقات باشگاهی تنیس روی میز بزرگسالان لرستان
  • دادگاه‌های صلح تا مهرماه ایجاد شوند/ لزوم کاهش پرونده‌های معوق
  • ثبت ۱۰۸ میلی‌متر بارش باران در رومشکان
  • رقابت۱۵۳ نفر در آزمون اعطای مدرک تخصصی حفاظ قرآن کریم در نجف آباد
  • ثبت ۳۷ میلیمتر بارندگی در لرستان
  • ایجاد تحول در آموزش و پرورش، پایه ایجاد تحول در کشور است/ نظرات مختلف کارشناسی باید منجر به گشایش شود
  • قضات تصمیمات و احکام خود را با پیوست رسانه‌ای همراه کنند