Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، آیت‌الله مصطفی محامی نماینده ولی‌فقیه در سیستان‌وبلوچستان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زاهدان با اشاره به سالروز رحلت پیامبراکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) و نیز شهادت امام رضا(ع) در آخرین روز های ماه صفر گفت: در طول دوران رسالت پیامبر اکرم(ص) هر جا که مردم در کنار ایشان حضور داشته و همراهی کردند  پیروز شدند و هرگاه به فرامین پیامبر عمل نکردند مانند جنگ احد شکست خوردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آیت‌الله محامی ادامه داد: تاریخ برای ما درس آموز و مایه عبرت می باشد و در دوران کنونی نیز چنین اتفاقی رخ داده و در مسئله برجام خیلی ها شرایط را مهیا دانستند و در نهایت نتیجه مطلوب حاصل نشد.

وی خواستار تبیین حقایق و واقعیت ها برای مردم و پاسخگویی به شبهات خصوصا برای نسل جوان شد و گفت: سیر عملکرد ائمه اطهار در راستای اقناع افکار عمومی بوده که چنین چیزی نیاز به سعه صدر، عقلانیت و  انصاف و اخلاق دارد.

نماینده ولی فقیه در بخش دیگری از سخنان خود خدمت به مردم را از مصادیق تقوا دانست و گفت: دفاع از کشور و امنیت هموطنان، وقف اموال برای انجام امور خیر، رسیدگی به نیازمندان، روستاییان و عشایر، سالمندان و کودکان نیازمند از مصادیق خدمت به مردم است.

نماینده مقام معظم رهبری در سیستان‌وبلوچستان خواستار مشارکت بیشتر مردم استان در اهدای خون شد و افزود: به گفته مسئولین امر استان ما به طور روزانه ۴۰۰ واحد خون نیاز دارد و این در حالی است که از این میان تنها ۵۰ درصد به طور روزانه دریافت می شود.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سفر اخیر به منطقه سیستان و بازدید از پروژه آب های ژرف گفت:  هفته گذشته از چاه‌های ژرف منطقه سیستان بازدید داشتیم و به گفته کارشناسان، فناوری این پروژه کاملا ایرانی و مطالعات تا حدودی جواب داده و هر دو ماه امکان حفر  یک چاه وجود دارد  که چنین چیزی مایه امیدواری است.

وی ادامه داد: البته برخی گلایه ها از عدم رسیدگی و تامین بودجه برای ادامه کار وجود داشت که حمایت و پیگیری مسئولین را می طلبد.

آیت‌الله محامی با اشاره به بازدید صورت گرفته از شرکت آب و فاضلاب استان در هفته گذشته بیان داشت: بیان گزارش‌ها از سوی مسئولان در این حوزه امیدوارکننده بود و بخشی نیز سوال‌برانگیز بود از این جهت که خشکسالی مشکل چندین و چند ساله در سطح استان ما بوده و شرایط حال حاضر از قبل قابل پیش بینی بود اما باید به این سوال پاسخگو باشیم که چرا حالا و اینقدر یا تأخیر به دنبال ارائه طرح و راهکار هستیم و اقدامات علمی خاصی صورت نگرفته است.

وی گفت: در  بازدید صورت گرفته از این مجموعه گلایه های خیرین و برخی سرمایه گذاران از عدم همکاری شرکت آب و فاضلاب استان را برای مسئولان این مجموعه بیان کردیم که در ارائه گزارش بیان شد که اخیرا تفاهم نامه هایی امضا شده و هماهنگی های خوبی در این حوزه صورت گرفته است.

هوشیاری و آمادگی مردم برای مواجهه با خطرات احتمالی

امام جمعه زاهدان با ابراز امیدواری از افزایش میزان نزولات جوی در سطح استان گفت: پیش بینی های کمیته بحران استان حاکی از افزایش بارندگی ها در جنوب استان است که هوشیاری و آمادگی مردم برای مواجهه با خطرات احتمالی را می طلبد.

وی گفت: در سفر رئیس جمهور به سیستان‌وبلوچستان مقرر شد همه راه های تامین آب همزمان پیگیری شود تا با طرح های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت به مرور بتوان معضل کمبود آب در استان را مرتفع نمود.

نماینده ولی فقیه در سیستان‌وبلوچستان با اشاره به بازدید صورت گرفته از بیمارستان فوق تخصصی چشم پزشکی الزهرا(س) زاهدان گفت: وجود چنین امکانات و تجهیزات منحصر به فرد و تربیت تعداد زیادی متخصص از سایر نقاط کشور آن هم در یکی از نقاط محروم کشور جای تشکر دارد و می توانیم با برنامه ریزی و تلاش تبدیل به قطب علمی کشور در چشم پزشکی شده و از کشورهای همسایه نیز  پذیرش داشته باشیم.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: اهدای خون مشارکت کم بی تنش آبی مصطفی محامی نماینده ولی فقیه سیستان وبلوچستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۱۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود

 ناخدا دوم علی خزائی، فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش، با اشاره به اقدامات این پایگاه در کمک به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان، گفت: در پی بارندگی در جنوب شرق کشور و خسارات وارد شده به شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف، نیروی دریایی ارتش، برابر اوامر سلسله مراتب فرماندهی و با هدف کمک به مردم سیل‌زده در این مناطق به امدادرسانی و تامین نیاز‌های اساسی مردم پرداخت.

فرمانده پایگاه دریایی پسابندر نیروی دریایی ارتش ادامه داد: پایگاه نیروی دریایی پسابندر با تمام توان و تجهیزات خود و با همکاری دیگر نهاد‌ها و سازمان ها، نسبت به تهیه کالا‌های اساسی مورد نیاز اقدام کرد و امروز در دومین مرحله، این کالا‌ها در بین مردم شهرستان دشتیاری و روستا‌های اطراف تقسیم شد.

ناخدا دوم خزائی، همچنین از استمرار آمادگی نیروی دریایی ارتش برای امداد به سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان خبر داد و خاطرنشان کرد: تا زمانی که مشکل سیل‌زدگان در سیستان و بلوچستان رفع نشود کارکنان نیروی دریایی راهبردی ارتش آماده خدمت‌رسانی به این عزیزان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • میانگین بارش سال زراعی سیستان وبلوچستان اعلام شد
  • میانگین بارش سال زراعی سیستان و بلوچستان مثبت شد
  • تا رفع مشکل سیل‌زدگان، خدمات‌رسانی نیروی دریایی ارتش انجام می‌شود
  • تاکید استاندار بر ضرورت ایجاد تعاونی‌های گردشگری در سیستان و بلوچستان
  • تبادل فرهنگ گردشگری و صنایع دستی سیستان و بلوچستان با کشورهای همسایه تقویت شود
  • وقوع سرقت در سیستان و بلوچستان ۱۸ درصد کاهش یافت
  • اظهارات جدید وزیر کشور درباره دیوار کشی در استان سیستان و بلوچستان
  • همدلی خیران هلال احمر آذربایجان شرقی در سیل سیستان و بلوچستان
  • لزوم بازنگری مدیران استان قزوین در رفتار و عملکرد خود
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال