Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک گزارش که محتوایش اخیرا در آمریکا از حالت طبقه بندی خارج شده نتیجه گرفته نویزهایی که به عنوان عامل بیماری اسرار آمیز موسوم به "سندروم هاوانا" در دیپلماتهای آمریکایی مستقر در پایتخت کوبا مطرح شده‌اند، احتمالا نه از سوی سلاح‌های مایکروویو بلکه از سوی حشرات ایجاد شده‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک،‌ رخدادهای پیرامون "سندروم هاوانا" ابتدا در سال ۲۰۱۷ بروز پیدا کردند هنگامی که گزارش‌های رسانه‌ای ادعا کردند دیپلمات‌های آمریکایی مستقر در پایتخت کوبا اواخر سال ۲۰۱۶ شروع به شنیدن صداهای عجیبی کردند که قابلیتهای شناختی و شنوایی آنها را تحت تاثیر قرار داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گزارش علمی مذکور به سفارش وزارت امور خارجه آمریکا و از سوی گروه مستقل مشاوره علمی موسوم به JASON

به اجرا در آمده است.

بر اساس این گزارش که متنش به دست رسانه بازفیدنیوز رسیده،‌دانشمندان به بررسی دست کم  هشت "فایل صوتی و تصویری ضبط شده توسط پرسنل آمریکایی از صداهای فرکانس بالا" پرداختند و همچنین روایت‌های شخصی دیپلماتها و اطلاعات پزشکی آنها  را نیز مورد بررسی قرار دادند.

در این مطالعه نوشته شد: هیچ منبع واحد انرژی قابل قبولی (نه رادیویی/مایکرو ویو و نه صوتی) نمی تواند هم تولید کننده سیگنالهای صوتی-تصویری ضبط شده و هم تاثیر پزشکی گزارش شده،‌باشد. ما معتقدیم که این صداهای ضبط شده دارای ماهیت مکانیکی یا بیولوژیکی هستند تا این که منشا الکترونیک داشته باشند. محتمل ترین منبع آنها جیرجیرک است.

این گزارش با این حال این فرضیه که "این صداها به رغم بی ضرر بودند، از سوی یک عامل دشمن به عنوان فریب و پوشاننده یک یک شیوه کاملا بی ربط دیگر برای ایجاد بیماری تولید شده باشند" را رد نکرد.

در دسامبر ۲۰۲۰ هم یک گزارش دیگر سفارش داده شده از سوی وزارت امور خارجه آمریکا که از سوی آکادمی ملی علوم آمریکا انتشار یافت ، نتیجه گیری کرد که ساطع کردن امواج هدایت شده مایکروویو محتمل ترین عامل سندروم هاوانا است.

مجلس نمایندگان آمریکا اواخر سپتامبر لایحه ای به منظور پرداخت پول به پرسنل آمریکایی که از این بیماری اسرار آمیز رنج می برند را تصویب کرد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: كوبا سندروم هاوانا وزارت امور خارجه آمریکا سندروم هاوانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۱۵۲۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مک رومرز، با توجه به تلحیل لینک های پروفایل لینکدین که توسط نشریه فایننشال تایمز انجام شده، اپل از سال 2018 میلادی حداقل 36 متخصص گوگل را استخدام کرده است. در آن زمان اپل جان جیان آندرئارا به عنوان مدیر ارشد اجرایی هوش مصنوعی خود استخدام کرده بود.

تیم اصلی هوش مصنوعی اپل در کالیفرنیا و سیاتل فعالیت می کنند اما این شرکت اخیرا دفاتر مختص هوش مصنوعی خود را در زوریخ واقع در سوییس گسترش داده است.

کارشناسان معتقدند ادغام استارت آپ های محلی هوش مصنوعی FaceShift و Fashwell در اپل نیز براساس تصمیم ساخت یک آزمایشگاه تحقیقاتی مخفی به نام Vision Lab درهمین شهر است.

طبق گزارش نشریه مزبور، کارمندان این آزمایشگاه درباره فناوری زیربنایی تحقیق می کنند که چت جی پی تی اوپن ای و محصولات مشابه مبتنی بر مدل های زبانی بزرگ را فعال می کند. تمرکز آنها روی طراحی مدل های هوش مصنوعی پیشرفته تری است که داده های ورودی متنی و تصویری را به کار می گیرد تا به سوالات پاسخ دهد.

این گزارش حاکی از آن است که فعالیت اخیر اپل روی مدل های بزرگ زبانی نتیجه طبیعی تحقیق این شرکت روی دستیار هوشمند سیری در دهه گذشته است. در بخشی از متن گزارش آمده است: این شرکت از مدت ها قبل از پتانسل شبکه های عصبی( نوعی هوش مصنوعی که با الهام از کنش و واکنش اعصاب مغز انسان ساخته شده )و فناوری که به توسعه محصولاتی مانند چت جی پی تی منجر می شود، آگاه بوده است.

در حال حاضر گروه برتر هوش مصنوعی اپل از برخی پرسنل سابق گوگل از جمله جیان آندرئا، مدیر سابق گوگل برین که اکنون بخشی از دیپ مایند است، سامی بنجیو مدیر ارشد هوش مصنوعی اپل که قبلا یک محقق ارشد در گوگل بود، تشکیل شده است.

کد خبر 6093263

دیگر خبرها

  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای ۴۸ تا ۷۲ ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ تن افزایش یافت
  • اپل کارمندان هوش مصنوعی گوگل را دزدید
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد/ آمار شهدای غزه به ۳۴ هزار و ۵۳۵ نفر افزایش یافت
  • گمانه زنی درباره تصمیم مهم اسرائیل برای 48 تا 72 ساعت آینده/ هیات حماس قاهره را ترک کرد
  • واکنش کنعانی به دستگیری دانشجویان آمریکایی توسط پلیس
  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • طوفان الاقصی| حمله ارتش یمن به دو ناوشکن آمریکایی و یک کشتی اسرائیلی 
  • چرا سوخو-۳۵ روسیه از اف-۱۶ آمریکا پیشرفته تر است؟
  • تحرکات آمریکا در سوریه از بیم تشدید عملیات‌های مقاومت
  • سناتور آمریکایی ارزیابی دولت از جنگ غزه را زیر سئوال برد