Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان استرالیایی برای اولین بار مولکول های مهمی را در سیستم ایمنی پیدا کرده اند که به مبارزه با التهاب که موجب ابتلا به بیماری هایی مانند سرطان، سپسیس و بیماری مغزی می شود، کمک می کند.

به گزارش روز جمعه گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محققان دانشگاه کوئینزلند با همکاری محققان موسسه فناوری هند در کانپور در این تحقیق بخشی از سیستم ایمنی بدن را موسوم به «سیستم مکمل» که مسئول واکنش طبیعی بدن در برابر عوامل بیماری زا و آسیب ها است، مورد بررسی قرار دادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته محققان، هنگامی که سیستم ایمنی بدن به طور نامناسب فعال شود، باعث ایجاد بیماری های التهابی مانند سپسیس، کووید-۱۹، سکته مغزی، حملات قلبی، سرطان و بیماری‌های مغزی می شود.

سپسیس بیماری خطرناکی است که در اثر واکنش بیش از حد سیستم ایمنی بدن نسبت به عفونت ایجاد می‌شود و به تدریج سراسر بدن را فرا می‌گیرد.

یک پروتئین کلیدی معروف به C۵aR۲، به دلیل توانایی آن در تعدیل بسیاری از فرآیندهای ایمنی و التهابی، یک هدف درمانی بالقوه برای درمان بیماری های مزمن است، اما درک اینکه چگونه این پروتئین به دلیل ساختار غیر معمول آن فعال می شود، برای محققان بسیار چالش برانگیز بوده است.

C۵aR۲، به جای جفت شدن با پروتئین های سیگنالینگ سلولی، در عوض به پروتئین های تنظیم کننده سیگنال معروف به پروتئین β-arrestin تکیه می کند.

محققان در این مطالعه برهم کنش میان پروتئین های C۵aR۲ و β-arrestin را در حین غربالگری مولکول هایی که ارتباط میان این دو را فعال می کنند، بررسی کردند.

آنها هنگام فعال شدن C۵aR۲، سیگنال های کلیدی و اختصاصی سلولی را پیدا کردند که ممکن است باعث افزایش واکنش سیستم ایمنی در التهاب شود. یافته های این مطالعه چارچوبی را برای اکتشاف بیشتر پروتئین های β-arrestin در زمینه پتانسیل درمانی آنها در بیماری ارائه می دهد.

اکنون محققان سرگرم طراحی مولکول های دارویی جدید با هدف C۵aR۲ برای درمان اختلالات التهابی هستند.

مشروح این مطالعه در مجله Molecular Cell  منتشر شده است./ ایرنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: سیستم ایمنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۲۶۱۸۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور

سرهنگ محمدرضا اکبری با اشاره به اجرای مرحله اول طرح سراسری مبارزه با سارقان مغازه در کشور گفت:‌در جریان این طرح بیش از ۱۵۰ سارق و مالخر از سوی کارآگاهان پلیس آگاهی دستگیر و بیش از ۱۵۰ فقره سرقت نیز کشف شد.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۰ درصد از سرقت‌های مغازه در مراکز استان‌ها و کلان‌شهر‌ها اتفاق می‌افتد، گفت: معمولا این سرقت‌ها از سوی سارقان حرفه‌ای صورت می‌گیرد. در همین راستا نیز ما اولین مرحله از طرح مبارزه با سارقان مغازه در استان‌های سراسر کشور را به مدت سه روز متوالی در هفته اول اردیبهشت ماه سال جاری اجرا کردیم.

اکبری با بیان اینکه از حدود ۱۵۰ سارق و مالخر دستگیر شده، ۳۱ نفر مالخر و ۱۲۱ نفر نیز سارق بودند، گفت: سرقت از مغازه به جهت داشتن برخی ویژگی‌ها و وجود اموال باارزش و گران قیمت و سهولت در سرقت نسبت به دیگر سرقت‌های مشابه همواره در کانون توجه سارقان است. از جمله تاثیرگذارترین عوامل در گرایش و رویکرد به سرقت مغازه؛ کم توجهی مالباختگان به نکات ایمنی مانند نصب دزدگیر و آژیر خطر، وجود نقص در در‌ها و قفل در ها، پایین بودن ضریب ایمنی، وجود خلاء‌های قانونی در برخورد با سرقت، پایین بودن هزینه ارتکاب جرم و ... است.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه افزایش ضریب ایمنی مغازه در کاهش وقوع سرقت ارتباط مستقیمی دارد، به صاحبان مغازه‌ها توصیه کرد: استفاده از تجهیزات ایمنی مناسب مانند دوربین‌های مداربسته، دستگا‌های هشدار دهنده و ... می‌تواند سارقان را در دستیابی به اهداف شوم خود ناکام بگذارد.

منبع: ایسنا

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی حوادث و انتظامی

دیگر خبرها

  • خشم خطر حمله قلبی را افزایش می‌دهد
  • بازداشت بیش از ۱۵۰ سارق مغازه و مالخر حرفه‌ای طی ۳ روز در کشور
  • یک موضوع مهم درباره آلرژی که خیلی‌ها نمی‌دانند
  • ارتقای شاخص‌های ایمنی صادرات در شرکت پایانه‌های نفتی ایران
  • هوش مصنوعی بی طرف نیست ؛ چشم بسته در جنگ شلیک می کند
  • کلسترول خوب برای این افراد مفید نیست
  • وجود کلسترول خوب در بدن برای این افراد مفید نیست
  • شاخص‌های ایمنی صادرات در پایانه‌های نفتی ارتقا یافت
  • ۹ میوه مفید برای تقویت سیستم ایمنی بدن
  • ۹ میوه فوق‌العاده برای تقویت سیستم ایمنی بدن